Bij mijn wagen heb ik nu al 2 keer startproblemen gehad. Bijde keren was het koud en draaide de startmotor elke keer een compressieslag verder. Eigelijk dacht ik aan lege accuus. dit was misschien de 1e keer het geval, maar de 2e keer zeker niet. Na de eerste keer gaf de meter ongeveer 24,5V aan en was de dichtheid van het water volgens de meter niet goed. Na de 2e keer gaven de accuus 26V en was de dichtheid van het zuur ruim voldoende.
Waarschijnlijk is er dan een probleem met de massa of met de startmotor he?
Verder doed mijn linkerbuitenspiegel een beetje misselijk. Bij hoge snelheden wil het spiegeltje me de weg langs me laten zien. Is hier wat aan te doen?
Ohja, bij de revisie van een 24V militaire dynamo is er een aluminium stukje koelrib afgebroken. Deze zit aan een ring die op de rotor bevestigd zit. Is het mogelijk om de rotor te monteren zonder die koelrib? Bang voor onbaland ben ik niet. (massa van dat stukje alu is zo weinig.) Eventueel moet er aan de andere zijde ook een afgebroken worden. Of een nieuwe koelribbenring monteren natuurlijk. Maar waar haal je die vanaf.
Nauw dit waren de vragen voor deze maand weer.

Groetjes,
Dave Frencken