Sproeiers
Sproeiers
Ooit al eens genoemd op het prikbord als 1 van de grootste sh*t klussen:
het vervangen van de ruitensproeiers bij een SIII !!!
Dat moet ik nu ook doen.... Wat ik niet terug kan vinden is wat "men" de makkelijkste manier vindt, als die al bestaat.
Opties : langs het dashbord, bovenste deel loshalen ?!?! gaas losknippen en van vooraf vervangen?!?!?
Graag tips en trucs.
Jurjen
het vervangen van de ruitensproeiers bij een SIII !!!
Dat moet ik nu ook doen.... Wat ik niet terug kan vinden is wat "men" de makkelijkste manier vindt, als die al bestaat.
Opties : langs het dashbord, bovenste deel loshalen ?!?! gaas losknippen en van vooraf vervangen?!?!?
Graag tips en trucs.
Jurjen
Re: Sproeiers
het makelijkste is een emmer met sop meenemen
en dan af en toe er wat over de ruiten gooien met een bekertje.
of nog beter een knijpfles van een afwasmiddel.

groet peter109D (kon het niet laten
)
en dan af en toe er wat over de ruiten gooien met een bekertje.
of nog beter een knijpfles van een afwasmiddel.

groet peter109D (kon het niet laten

Hoi
Twee weken geleden heb ik ook mijn sproeiers vervangen.
Ik heb het bovenste deel van het dashbord losgehaald en dan kun je er met wat klooien bij. Het viel mij nog erg mee moet ik zeggen had erger verwacht.
succes!
Twee weken geleden heb ik ook mijn sproeiers vervangen.
Ik heb het bovenste deel van het dashbord losgehaald en dan kun je er met wat klooien bij. Het viel mij nog erg mee moet ik zeggen had erger verwacht.
succes!
die snappen nooit iets
denk je iets opgelost tehebben
weten zij het weer beter
(verkeerde aansluiting of zo)
suc6 met je RDW keuring
groet peter109D
denk je iets opgelost tehebben
weten zij het weer beter
(verkeerde aansluiting of zo)
suc6 met je RDW keuring
groet peter109D
Ik heb universele sproeiers gekocht en in de motorkap gemaakt! scheelt een hoop werk.
Greetz, Maarten
bij mij bleek het probleem in de aanzuiging te zitten in het voorraadpotje (soort terugslagklepje wat bleef hangen), heb dat er gewoon tussenuit gehaald. Nu pompt ie eerst wel even lucht, maar daarna doet ie het prima.
Werkt al maanden probleemloos
Werkt al maanden probleemloos
Als ik in de Parts Catalogue kijk, lijkt dat een kwestie van zijkanten verwijderen, en de schroeven uit de bovenkant losdraaien. Klopt dat?
Jurjen
Jurjen
Hoe goed werken die dingen?
Bij mij redden ze het net tot de ruit.
Als ik rond kar red die het al niet is het normaal?
De rdw had er overgens geen problemen mee.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Bij mij redden ze het net tot de ruit.
Als ik rond kar red die het al niet is het normaal?
De rdw had er overgens geen problemen mee.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Martijn,
ze werken (bij windstil of wind tegen, in een rechte hoek op de voorruit)!!!
In andere gevallen werken ze ook: om je reservewiel vochtig te houden!
Groet, Arnoud
ze werken (bij windstil of wind tegen, in een rechte hoek op de voorruit)!!!
In andere gevallen werken ze ook: om je reservewiel vochtig te houden!
Groet, Arnoud
Klopt, zijkantjes moeten los. Dan de schroefjes bovenin. Dan heb je vermoedelijk net genoeg ruimte om erbij te kunnen als je er wat aan trekt.
Het stalen deel zit ook onderin nog vastgeschroefd maar dat geeft wel mee denk ik.
Wat je dan nog tegenwerkt zijn de luchtklepjes, ff openzetten. En het klokken spul, geen idee of je dat nog een beetje los kunt hangen zonder ze te demonteren. Waarschijnlijk brengt het ook hier wat lucht door even die twee schroeven in de klokombouw eruit tre halen. Als dat niet kan heeft het ook weinig zin om de zijkant bij de kachelbediening los te maken, dan alleen de schroefjes onder langs de raam en het zijkantje an de passagierskant (geinig hoe je gaat vermijden om links en rechts te zeggen als je net zo'n om bouw aan het doen bent
)
Maar voor je eraan begint zorg dat je zeker weet dat je dit wilt doen. Weet je zeker dat je pompje genoeg opbrengst heeft. Als eens geprobeert om de sproeiers zelf door te prikken? Doorblazen de andere kant op met de compressor? Want het lijkt me inderdaad een !@#$%^klusje.
Groet, Wilberth
Die ook aan nieuwe ruitesproeiers toe is maar het geluk heeft dat het dashboard nog niet gemonteerd is
Het stalen deel zit ook onderin nog vastgeschroefd maar dat geeft wel mee denk ik.
Wat je dan nog tegenwerkt zijn de luchtklepjes, ff openzetten. En het klokken spul, geen idee of je dat nog een beetje los kunt hangen zonder ze te demonteren. Waarschijnlijk brengt het ook hier wat lucht door even die twee schroeven in de klokombouw eruit tre halen. Als dat niet kan heeft het ook weinig zin om de zijkant bij de kachelbediening los te maken, dan alleen de schroefjes onder langs de raam en het zijkantje an de passagierskant (geinig hoe je gaat vermijden om links en rechts te zeggen als je net zo'n om bouw aan het doen bent

Maar voor je eraan begint zorg dat je zeker weet dat je dit wilt doen. Weet je zeker dat je pompje genoeg opbrengst heeft. Als eens geprobeert om de sproeiers zelf door te prikken? Doorblazen de andere kant op met de compressor? Want het lijkt me inderdaad een !@#$%^klusje.
Groet, Wilberth
Die ook aan nieuwe ruitesproeiers toe is maar het geluk heeft dat het dashboard nog niet gemonteerd is