Omkeuren 2 naar 4 deurs

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Frank RR V8 2cv6, merc 220D 73

Omkeuren 2 naar 4 deurs

Bericht door Frank RR V8 2cv6, merc 220D 73 »

Hoi

Volgens mij staan op de nieuwe kentekens niet meer het aantal deuren zie [www.rdw.nl] . Ik heb een wb-vrije RR 2-deurs. op den duur wil ik er een 4 deurs van maken (eerst moet ik een geschikte koets vinden) Nu zit ik te denken als ik hem nu omkeur naar geel, dus met 2 deurs koets moet ik dan weer naar 4- deurs?? ik denk van niet want dat staat immers ook niet op het kentekenbewijs.

groet Frank
Erwin ter Riet 110TD

Re: Omkeuren 2 naar 4 deurs

Bericht door Erwin ter Riet 110TD »

Bij mijn weten staat het aantal deuren ook niet geregistreerd,
ik ga mijn defender 110 ombouwen van 3 naar 5 deurs,
en niet keuren......

Er zijn prikkers die dit ook gedaan hebben zonder keuren en zonder problemen tijdens de APK. De persoon waar mijn achterbody vandaan kwam heeft van 5-deurs omgebouwd naar Pick-up (tja....slim is anders ;-~ ) ruim 5 jaar terug en ook niet laten keuren...en ook geen problemen...

dus...
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De RDW heeft meer gegevens dan op het kenteken vermeld staat.
Als de belastingdienst het weer op z'n heupen krijgt bestaat de kans dat er weer extra op gelet gaat worden. De Range Rover staat bij de belastingdienst al bekend als auto waar regelmatig misbruik gemaakt wordt van de MRB vrijstellings regeling. Je zal zeker niet de eerste zijn, waarbij de datum van eerste toelating naar een latere datum wordt aangepast.
Trouwens, een 2 deurs Range Rover heeft toch veel meer historische waarde?
Of gaat het er alleen om om geen wegenbelasting te betalen?

Dennis B.
Marc Heijnen

Bericht door Marc Heijnen »

beste Frank,

Ik had een 2 deurs landrover 109 geel kenteken.
deze heb ik zonder extra keuringen enz gewoon naar 4 deurs omgebouwd.

Landrover is waarschijnlijk ook de enigste auto ter wereld waar dit mogelijk is (zonder sluiptol) dus is dit ook niet gebruikelijk en hoeft niet gekeurd te worden.
aldus de RDW.

groeten Marc
Paul KampeerRover

Bericht door Paul KampeerRover »

Je doet er verstandig aan de verzekering in te lichten. Sommige verzekeraars gaan moeilijk doen bij eventuele schade!!!!

Groet, Paul
Plaats reactie