wielbouten + dashboard
wielbouten + dashboard
Hi Prikkers,
Ik heb 2 wiel bouten die vervangen moeten worden. (Met het losdraaien van de moer kwam de bout mee)
Omdat de oude bouten niet meer passen moet er nieuwe draad in getapt worden. Hoe doe ik dat? Welke draad? Maat?
De auto is nu nog geschorst dus ik kan niet naar een garage.
Is er misschien een prikker die dit klusje bij kan doen. (Malden, vergoeding geen probleem)
De auto is van rechts naar links sturend omgebouwd. Dit is prima gegaan. Ik had gedacht dat ik het dashboard wel zou kunnen hergebruiken. Niet dus. Nu ben ik er achter gekomen dat een nieuwe belachelijk duur is.
Heeft iemand nog een dashboard liggen die ik over kan nemen?
Groet Paulo
www.larocroft.nl
Ik heb 2 wiel bouten die vervangen moeten worden. (Met het losdraaien van de moer kwam de bout mee)
Omdat de oude bouten niet meer passen moet er nieuwe draad in getapt worden. Hoe doe ik dat? Welke draad? Maat?
De auto is nu nog geschorst dus ik kan niet naar een garage.
Is er misschien een prikker die dit klusje bij kan doen. (Malden, vergoeding geen probleem)
De auto is van rechts naar links sturend omgebouwd. Dit is prima gegaan. Ik had gedacht dat ik het dashboard wel zou kunnen hergebruiken. Niet dus. Nu ben ik er achter gekomen dat een nieuwe belachelijk duur is.
Heeft iemand nog een dashboard liggen die ik over kan nemen?
Groet Paulo
www.larocroft.nl
Re: wielbouten + dashboard
Als de naaf beschadigd is lijkt het mij niet verstandig om ze op te knappen.
Vervangen is de enige veilige keuze. Let bij aanschaf van een gebruikte naaf op de maat van de wielbouten, een S2(a) heeft dunnere bouten en kleinere moeren als een S3.
Dennis B.
Vervangen is de enige veilige keuze. Let bij aanschaf van een gebruikte naaf op de maat van de wielbouten, een S2(a) heeft dunnere bouten en kleinere moeren als een S3.
Dennis B.
Re: wielbouten + dashboard
Er zijn er vast wel een paar hier op het prikbord die er een over hebben, hoeft dus niet teveel te kosten.
Dennis B.
Dennis B.
Re: wielbouten + dashboard
Als het om een SIII gaat heb ik er nog wel enkelen liggen hoor, zitten alleen slechte lagers en seals in dus die moet je vervangen of overzetten.
Groet, Jan F.
Groet, Jan F.
Re: wielbouten + dashboard
Hallo Jan F.
Laat even weten waar je woont. (Je kan ook direct mailen naar paulo@larocroft.nl)
Ik bewaar dan je mail en naam contact met je op als ik ze nodig heb.
bedankt voor je reactie
Groet Paulo
Laat even weten waar je woont. (Je kan ook direct mailen naar paulo@larocroft.nl)
Ik bewaar dan je mail en naam contact met je op als ik ze nodig heb.
bedankt voor je reactie
Groet Paulo
Re: wielbouten + dashboard
Wat het dashboard betreft, daar heb ik ook weken naar gezocht. Nieuw onbetaalbaar, en goede gebruikte nergens te krijgen. Ik ben uit pure armoede zelf aan het knutselen gegaan. Van MDF en triplex een mal gemaakt, die bekleed met glasvezel. MDF en triplex eruit slopen (invetten van tevoren helpt!) en je hebt een perfect begin voor een dashboard. Kan je bovendien zelf bepalen waar verstevigingen en radio komen te zitten.
Groet,
AxelLaro Croft schreef:
>
> Hallo Jan F.
>
> Laat even weten waar je woont. (Je kan ook direct mailen naar
> paulo@larocroft.nl)
> Ik bewaar dan je mail en naam contact met je op als ik ze
> nodig heb.
>
> bedankt voor je reactie
>
> Groet Paulo
Groet,
AxelLaro Croft schreef:
>
> Hallo Jan F.
>
> Laat even weten waar je woont. (Je kan ook direct mailen naar
> paulo@larocroft.nl)
> Ik bewaar dan je mail en naam contact met je op als ik ze
> nodig heb.
>
> bedankt voor je reactie
>
> Groet Paulo
Re: wielbouten + dashboard
Is een rotding om te vinden. Heb hem nu bijna kompleet, zoek alleen nog de ombouw van de klokjes (dwz. dat kunstof paneeltje waar je daadwerkelijk de klokken inhangt)
Groet, Wilberth
Groet, Wilberth
Re: wielbouten + dashboard
ik heb als het voor een serie is nog wel het kunstof gedeelte wat om de kloken
heen zit liggen ik zal vanavond even kijken, leuk prijsje komen we wel uit.
heen zit liggen ik zal vanavond even kijken, leuk prijsje komen we wel uit.
Re: wielbouten + dashboard
LC>Ik heb 2 wiel bouten die vervangen moeten LC>worden. (Met het losdraaien van de moer kwam LC>de bout mee)
LC>Omdat de oude bouten niet meer passen moet er LC>nieuwe draad in getapt worden. Hoe doe ik dat? LC>Welke draad? Maat?
LC>n probleem)
Vreemd! Bij de SII/IIa was dat zo'n bekend probleem dat met de komst van de SIII de naven zodanig zijn aangepast dat de tapeinden dikker zijn uitgevoerd en bovendien op een degelijker manier vastzitten. Zou het kunnen dat je een hele vroege SIII hebt of dat er ooit de volledige as van een SII/IIa onder jouw auto gezet is?
Ik heb ooit vanwege dit zelfde probleem bij Ron Bolleboom 4 nieuwe SIII naven uit oude militaire voorraad gekocht voor 35 gulden per stuk. Daar komen dan nog nieuwe oliekeerringen en eventueel nieuwe lagers bij. Mocht je inderdaad de as van een SII/IIa hebben, moet je dan ook nog even de gaten in de remtrommel uitboren naar 16 mm.
Hermen
LC>Omdat de oude bouten niet meer passen moet er LC>nieuwe draad in getapt worden. Hoe doe ik dat? LC>Welke draad? Maat?
LC>n probleem)
Vreemd! Bij de SII/IIa was dat zo'n bekend probleem dat met de komst van de SIII de naven zodanig zijn aangepast dat de tapeinden dikker zijn uitgevoerd en bovendien op een degelijker manier vastzitten. Zou het kunnen dat je een hele vroege SIII hebt of dat er ooit de volledige as van een SII/IIa onder jouw auto gezet is?
Ik heb ooit vanwege dit zelfde probleem bij Ron Bolleboom 4 nieuwe SIII naven uit oude militaire voorraad gekocht voor 35 gulden per stuk. Daar komen dan nog nieuwe oliekeerringen en eventueel nieuwe lagers bij. Mocht je inderdaad de as van een SII/IIa hebben, moet je dan ook nog even de gaten in de remtrommel uitboren naar 16 mm.
Hermen
Re: wielbouten + dashboard
ik heb het gevonden, het dashboardje waar de klokken in hangen, alleen
zit er links waar je de schroef in doet een klein scheurtje, ik denk dat hij een keer
te hard is aangedraaid. maar is verder in prima staat en als je er een ringetje oplegt
dan kan je hem wel goed vast zetten.
doe maar een leuk bod en hij is van jou.
zit er links waar je de schroef in doet een klein scheurtje, ik denk dat hij een keer
te hard is aangedraaid. maar is verder in prima staat en als je er een ringetje oplegt
dan kan je hem wel goed vast zetten.
doe maar een leuk bod en hij is van jou.
Re: wielbouten + dashboard
Ik heb het gedeelte waar de klokjes in zitten vabn rechts naar links geplaats. Dat gaat wel. Mijn probleem zit meer in de rest van de het dashboard. Ik bedoel dan het gedeelte over de hele breedte van de auto.
Wat betreft de bouten: mijn laro is uit 72 een vroeg III dus. Het is goed mogelijk dat ik een IIa as heb. Dat zou ik niet weten. Ik zal eens meten hoe dik de bouten zijn.
Paulo
Wat betreft de bouten: mijn laro is uit 72 een vroeg III dus. Het is goed mogelijk dat ik een IIa as heb. Dat zou ik niet weten. Ik zal eens meten hoe dik de bouten zijn.
Paulo
Re: wielbouten + dashboard
gelukkig heeft Eelco Maan (Maanrover) een dashboard geregeld voor mij ga ik morgen ophalen.
Paulo
Paulo