roestvorming td 5 serie, wie heeft dat nogmeer
roestvorming td 5 serie, wie heeft dat nogmeer
Hallo allemaal,
Ik heb een defender td 5, van oktober 1999, hij begint al aardig te roesten.
Echter krijg ik van de dealer totaal geen compensatie omdat ik daar niet in regulier onderhoud ben geweest.
Daar had ik trouwens alle redenen toe.
LAndrover Nederland wil mij ook niet helpen.
Ik heb al een aantal laro eigenaren die op de zelfde plekken roestvorming hadden en die, omdat die in onderhoud zijn geweest bij de dealer, wel vergoeding hebben gehad.
Het gaat om roestvorming bij de ventilatieroosters onder de voorruit en de steunen waarop de voorruit rust. en de achterdeur.
Wie heeft deze mankementen nog meer en heeft wel of niet een vergoeding, of reparatie van de dealer gehad.
Alvast dank
Ik heb een defender td 5, van oktober 1999, hij begint al aardig te roesten.
Echter krijg ik van de dealer totaal geen compensatie omdat ik daar niet in regulier onderhoud ben geweest.
Daar had ik trouwens alle redenen toe.
LAndrover Nederland wil mij ook niet helpen.
Ik heb al een aantal laro eigenaren die op de zelfde plekken roestvorming hadden en die, omdat die in onderhoud zijn geweest bij de dealer, wel vergoeding hebben gehad.
Het gaat om roestvorming bij de ventilatieroosters onder de voorruit en de steunen waarop de voorruit rust. en de achterdeur.
Wie heeft deze mankementen nog meer en heeft wel of niet een vergoeding, of reparatie van de dealer gehad.
Alvast dank
Re: roestvorming td 5 serie, wie heeft dat nogmeer
Bij aankoop heb ik het laten herstellen bij mijn Defender 90 TD5 uit 1999 op de achterdeur alleen.
mvg John
www.juncle.tk
mvg John
www.juncle.tk
Jolanda,
Het niet in onderhoud zijn bij een delaer hoeft op zich geen reden te zijn om een garantie claim af te wijzen. Als jij de wagen conform onderhoudsvoorschrift en door gekwalificeerd personeel hebt laten onderhouden dan zou je geen probleem mogen hebben. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de dealer zegt dat hij geen kans gehad heeft de schade/roest in een eerder stadium te behandelen en dat de kosten van reparatie nu onevenredig veel hoger zijn en dat die onevenredigheid de grond is om jouw garantieverzoek af te wijzen. Het klinkt misschien een beetje vervelend maar dat is nog niet eens zo een heel onbegrijpelijk standpunt.
Het is voor mij ook een beetje een vraag wat je nu precies van de dealer of Landrover verwacht ? Wellicht kun je dat ook een beetje toelichten.
Mvrgr, Hugo
Het niet in onderhoud zijn bij een delaer hoeft op zich geen reden te zijn om een garantie claim af te wijzen. Als jij de wagen conform onderhoudsvoorschrift en door gekwalificeerd personeel hebt laten onderhouden dan zou je geen probleem mogen hebben. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de dealer zegt dat hij geen kans gehad heeft de schade/roest in een eerder stadium te behandelen en dat de kosten van reparatie nu onevenredig veel hoger zijn en dat die onevenredigheid de grond is om jouw garantieverzoek af te wijzen. Het klinkt misschien een beetje vervelend maar dat is nog niet eens zo een heel onbegrijpelijk standpunt.
Het is voor mij ook een beetje een vraag wat je nu precies van de dealer of Landrover verwacht ? Wellicht kun je dat ook een beetje toelichten.
Mvrgr, Hugo
Ha,
Ik heb ook last van roestvorming bij de voorruit steuen.
Zelf schoongemaakt en behandeld, is nu bijna perfect.
Stel je zelf niet teveel voor van garanties ed. er is altijd
wel iets waar je niet aan voldaan hebt, etc etc.
Succes en doe wat aan die roest, want die gaat sneller dan de service van
Land Rover.
Jeroenm
Ik heb ook last van roestvorming bij de voorruit steuen.
Zelf schoongemaakt en behandeld, is nu bijna perfect.
Stel je zelf niet teveel voor van garanties ed. er is altijd
wel iets waar je niet aan voldaan hebt, etc etc.
Succes en doe wat aan die roest, want die gaat sneller dan de service van
Land Rover.
Jeroenm
Mijn achter portier (' 99) begint al aardig te oxideren.Het blijft een Defenderkwaal en ik heb mij er al min of meer bij neergelegd....Het enige wat een dealer volgens mij in zo'n geval doet is de boel wat bijwerken..Meer niet. En of dat zin heeft??
Jolanda, ik weet ook niet precies wat tegen deze kwaal te doen, 't schijnt inderdaad 'normaal' te zijn als ijzer en aluminium bijelkaar komen. Wat ik wel weet is dat je 't bij moet houden zoals hiervoor beschreven, want een volledige schutbord reparatie is niet lachen, qua uitgaven! Ben zelf op zoek naar een defender en kom deze kwaal ook regelmatig tegen.
Ooit een keer overgaan op militaire onderdeuren, goed behandelen en aluminium boventops nemen.
volgens mij heeft iedereen dat...
houd in dit opzicht ook je achterste chassisbalk in de gaten ( niet door de gaten hoop ik)
janzzen
houd in dit opzicht ook je achterste chassisbalk in de gaten ( niet door de gaten hoop ik)
janzzen