V8 op gas
V8 op gas
Hallo, ben al enige tijd op zoek naar een Classic RR op gas. Nu hoor ik van sommige mensen dat het niet goed zou zijn om een motor die al jaren op benzine loopt om te bouwen naar gas. Moet ik er een kopen die altijd al op gas heeft gelopen of kan ik ook gewoon gas in laten bouwen?
Re: V8 op gas
Gewoon gas inbouwen. Een motor vervuild (intern) veel minder op gas. Dat lijkt me geen kwaad kunnen. Onderdelen zijn er genoeg te koop. (goedkoop ook nog)
ja hoor gewoon doen. Mijn disco V8 is ook pas na 13 jaar op gas gaan rijden!
suc6,
Paul
suc6,
Paul
Maar een motor op gas slijt wel meer door slijtage door dat met gas minder smering is dan met benzine!
grtn John
www.juncle.tk
grtn John
www.juncle.tk
Hoi Peter,
Mijn RR uit 85 ( nu for sale ) rijd al een poos op gas en dit geeft geenszins problemen.
Met kou soms iets minder vlot starten maar verder een succes.
succes verder,
gilco
RR85 Blue Ranger
Mijn RR uit 85 ( nu for sale ) rijd al een poos op gas en dit geeft geenszins problemen.
Met kou soms iets minder vlot starten maar verder een succes.
succes verder,
gilco
RR85 Blue Ranger
Niet om te zeuren, maar ter info dat van de slijtage is niet geheel correct.
Een nadeel dat benzine heeft is dat de olie-film aan de cilinderwanden wordt opgelost in de benzine. LPG heeft dit verschijnsel veel minder / vrijwel niet.Een auto die op LPG rijdt heeft meestal ook veel schonere olie. Benzine lost gedeeltelijk op in de olie (met name tijdens de opwarm fase) hierdoor wordt de olie snel 'zwart'.
De 'extra' slijtage door LPG wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door:
LPG heeft een hogere verbrandingstemperatuur waardoor de gehele motor warmer wordt: meer slijtage aan kleppen e.d.
Ik rijdt zelf nu mijn tweede Discovery V8 op LPG de eerste stond op 240.000 km de motor was nog perfect. De huidige is een 1999-er met een ton op de klok. Dat over LPG. Betreft het nu inbouwen of een auto kopen met een installatie reeds aanwezig:
de grootste + en - punten
Op benzine kopen en LPG-monteren:
+ meestal minder km's
- installatie kopen en laten keuren
Als je er eentje koopt met LPG
+ Geen aanschaf installatie en keuring
- Meestal hogere km-stand (ook de rest van de auto slijt...)
Technisch lijkt mij het geen probleem om een "oudere" V8 te voorzien van LPG.
BLA BLA BLA: Gewoon doen, als je een leuke/ goede RR hebt gevonden....
Succes,
Ruben
Een nadeel dat benzine heeft is dat de olie-film aan de cilinderwanden wordt opgelost in de benzine. LPG heeft dit verschijnsel veel minder / vrijwel niet.Een auto die op LPG rijdt heeft meestal ook veel schonere olie. Benzine lost gedeeltelijk op in de olie (met name tijdens de opwarm fase) hierdoor wordt de olie snel 'zwart'.
De 'extra' slijtage door LPG wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door:
LPG heeft een hogere verbrandingstemperatuur waardoor de gehele motor warmer wordt: meer slijtage aan kleppen e.d.
Ik rijdt zelf nu mijn tweede Discovery V8 op LPG de eerste stond op 240.000 km de motor was nog perfect. De huidige is een 1999-er met een ton op de klok. Dat over LPG. Betreft het nu inbouwen of een auto kopen met een installatie reeds aanwezig:
de grootste + en - punten
Op benzine kopen en LPG-monteren:
+ meestal minder km's
- installatie kopen en laten keuren
Als je er eentje koopt met LPG
+ Geen aanschaf installatie en keuring
- Meestal hogere km-stand (ook de rest van de auto slijt...)
Technisch lijkt mij het geen probleem om een "oudere" V8 te voorzien van LPG.
BLA BLA BLA: Gewoon doen, als je een leuke/ goede RR hebt gevonden....
Succes,
Ruben
Dankje voor de info!!!
Ik ben meer aant brain stormen voor 110, en eigenlijk niet voor een RR.
mvg John
www.juncle.tk
Ik ben meer aant brain stormen voor 110, en eigenlijk niet voor een RR.
mvg John
www.juncle.tk