110 naar camper

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Michel

110 naar camper

Bericht door Michel »

Hoi Allemaal,

Na 4 jaar lang 90 te hebben gereden ben ik nu van plan om een 110 aan te schaffen. Ik heb nog niks op het oog, en wil me eerst even goed gaan verdiepen in de mogelijkheden. Groot nadeel is de afschaffing van het grijze kenteken Aangezien ik de auto toch veel voor vakantie wil gebruiken ben ik aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om er een camper van te bouwen en dan ook een camper kenteken aan te vragen. Zijn er mensen die dit ook hebben gedaan? Weet iemand precies wat de eisen zijn om hier aan te kunnen voldoen? Of waar ik veel info kan vinden?

Of ik kan uiteraard ook al een kant en klare aanschaffen Iemand idee??!!

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt.

Groeten van Michel
paniek

Re: 110 naar camper

Bericht door paniek »

Een hard top 110 lukt niet meer omdat een hefdak alleen geaccepteerd wordt indien de fabrieksbinnenhoogte minimaal 135 cm is. Je enige kans is een 110 pickup of HCPU, waar je iets op bouwt. Dat wordt dan wel een log geval omdat vadertje staat heel zorgzaam voor ons is en allerlei ruimte-eisen heeft om ons vakantieplezier te garanderen.

Succes
PaNiek
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Waar haal je die wijsheid vandaan Paniek? Als ik kijk op de belastingsite dan zie ik niets er over dat een hefdak niet wordt teogestaan.Als je maar aan de eisen van 200x90x170 kunt voldoen lijkt mij.

Zie:

[www.belastingdienst.nl]

Jeroen
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Lees de reactie van Niek nog eens een keer.

Dennis B.
Joke&Ruud Granny&Tweety

Bericht door Joke&Ruud Granny&Tweety »

Hi Michel,
Kan je een casco afzetunit leveren, zodat je e.e.a zelf kan inbouwen naar eigen wens. Unit kan ook vast worden opgebouwd, zodat je een camper kenteken kan aanvragen. Foto's op verzoek.

Groet Ruud.
jeroen cj en range rover

Bericht door jeroen cj en range rover »

toch klopt de reactie van Pa Niek wel ik heb ,zoals ikal op het 2e bericht van michiel heb gereageerd, dit geval al onderzocht en kwam tot dezelfde conclusie. dus keuze s maken. succes
Michel

Bericht door Michel »

Nou Ruud, als je foto's kan sturen.... graag!
Ben heel benieuwd.

groeten van Michel
Paul KampeerRover

Re: 110 naar camper, ff eisen goed lezen

Bericht door Paul KampeerRover »

er zijn meerdere postings te vinden ff een zoekopdracht plaatsen.

Spullen goed lezen.
Onze wagen is aug. j.l. goedgekeurd (110 stawag) en wij betalen nu kwarttarrief.
Overigens was opheffing grijs kenteken niet de reden. Daar was nml. nog geen sprake van.

ik ben er op de errste prikkersdag waarsch. in maart. Dan is de auto te bekijken.

Groet, Paul
Michel

Bericht door Michel »

Dan ben ik er ook bij. Ben echt heel benieuwd!!!!!

grtz van Michel
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hoi Paul,

Zou je mij eens via de interne mail kunnen mailen? Heb nog wat vraagjes.

MVG

Jeroen

jeroenlaptop@home.nl
Plaats reactie