goedendagschotels
de 109 2.25 benzine van de gemeente vlieland loopt nog niet helemaal lekker.
er zitten nieuwe contact puntjes in.
vonkt prima
maar dan.
hij rijd gewoon weg perfect .
je zet hem stil w8 een paar min start hem weer en hij loopt alleen als je de choke helemaal uittrekt.
zodra je gas geeft of de choke indrukt slaat hij af.
ik probeer hem los te branden door steeds vol gas te geven en hij blijft weigeren.
na 2 min op de choke te rijden zet ik hem stil 5 keer aan en uit zetten beetje met de choke spelen en BAM hij slaat aan zonder choke en hij rijd weer als nieuw.
Wat kan dit zijn?
acceleratie sproeier?
vacuumvervroeger?
wie kan me verder helpen
gr menno
Vacuum vervroeger??
Re: Vacuum vervroeger??
hoi,
misschien vuil in de benzinetank? ( aanzuigfilterje slaat dicht )
benz. opvoerpomp gaar ?
vuil in je carb ( wat voor een heb je? )
vacuumvervroeger kan je testen door aan het slangetje te zuigen, als je geen weerstand hebt is ie lek.
Er staat het een en het ander over stroomverdelers in het archief onder "stroomverdeler"
good luck!
jarne.
misschien vuil in de benzinetank? ( aanzuigfilterje slaat dicht )
benz. opvoerpomp gaar ?
vuil in je carb ( wat voor een heb je? )
vacuumvervroeger kan je testen door aan het slangetje te zuigen, als je geen weerstand hebt is ie lek.
Er staat het een en het ander over stroomverdelers in het archief onder "stroomverdeler"
good luck!
jarne.
hoi menno,
bekend verschijnsel. je kan een motor slecht starten als hij lauw warm is. heeft (naar wat men mij ooit eens verteld heeft) te maken met het neerslaan van benzine op koud metaal, daarom doet ie het dan inderdaad met uitgetrokken choke wel maar gaat ie onmiddelijk uit als je gas geeft, dan verslikt ie zich in de hoeveelheid brandstof omdat ie net wat is opgewarmd. het door jou genoemde doorbranden is overigens niet zo'n heel goed plan, de plons benzine zal namelijk de oliesmeerfilm in de cilinders oplossen..... daarom beter goed warm laten draaien voordat je de motor uitzet of wachten tot ie weer voldoende is afgekoeld om de choke weer normaal te kunnen gebruiken.
janzzen
bekend verschijnsel. je kan een motor slecht starten als hij lauw warm is. heeft (naar wat men mij ooit eens verteld heeft) te maken met het neerslaan van benzine op koud metaal, daarom doet ie het dan inderdaad met uitgetrokken choke wel maar gaat ie onmiddelijk uit als je gas geeft, dan verslikt ie zich in de hoeveelheid brandstof omdat ie net wat is opgewarmd. het door jou genoemde doorbranden is overigens niet zo'n heel goed plan, de plons benzine zal namelijk de oliesmeerfilm in de cilinders oplossen..... daarom beter goed warm laten draaien voordat je de motor uitzet of wachten tot ie weer voldoende is afgekoeld om de choke weer normaal te kunnen gebruiken.
janzzen
Menno,
Ik ben bang dat het nogal wat kan zijn....
Bobine of condensator die niet helemaal jofel is
Brandstof Opvoerpomp
Vapour Lock
Vuil in de carburateur (wat voor een soort zit erop ?)
Het lijkt me niet dat de vacuumvervroeger dit gedrag kan veroorzaken.
Mvrgr, Hugo
Ik ben bang dat het nogal wat kan zijn....
Bobine of condensator die niet helemaal jofel is
Brandstof Opvoerpomp
Vapour Lock
Vuil in de carburateur (wat voor een soort zit erop ?)
Het lijkt me niet dat de vacuumvervroeger dit gedrag kan veroorzaken.
Mvrgr, Hugo