stiekem water gehapt

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Arnoud (Bluetop 109 seriesIII)

stiekem water gehapt

Bericht door Arnoud (Bluetop 109 seriesIII) »

Prikkers,

ik verdenk mijn 109 er van dat ie gisteren op de Maasvlakte stiekem water heeft gedronken. Symptomen: tijdens 'de daad': kort afslaan, maar wel weer lopen (wit rokend een beetje).

Gewoon naar huis gereden, geen problemen, vanmorgen starten: niet zo soepel lopen als normaal en wederom tikje wit roken.

Wat doen we na zo'n daad?? Ik denk aan een oliechange in ieder geval, nog meer tips??

Groet, Arnoud
Serious IIa

Re: stiekem water gehapt

Bericht door Serious IIa »

Arnoud wat voor kleur heeft je olie? Zit er ook water in ? (even olie peilen en peilstok boven gasfornuis houden , gaat ie knetteren dan = water.)

Cheers Bowy helaas teveel ervaring met water in olie
JW

Bericht door JW »

Arnoud waar heeft Bleu top liggen badderen dan??

JW "bijna om"
JoMo

Bericht door JoMo »

wil je niet bang maken maken. Maar ik heb vorig jaar mijn eerste LW ook op de Maasvlakte afgeschreven. Die had ik even geparkeerd met water tot aan de motorkap......
Achteraf geluk bij een ongeluk, daarna heb ik namelijk mijn kleine dappere 88" serie 2A gekocht. Yippie

Had je wel de "wade plug" erin? Zoja, dan zal het wel meevallen. Misschien even olie en luchtfilter vervangen. Succes,

JoMo
Jørgen
Serious IIa

Jorgen de waadplug (of wadeplug) is slechts bedoeld om je koppelingsplaten enigzins droog en moddervrij te houden. Aan de afdichting van bijvoorbeeld je oliepeilstok dien je andere maatregelen te nemen (of voldoende carterdruk te hebben ) En evenzo je luchtfilter.

Cheers Bowy

He Bowy,

Thanks, ik ga even de check doen. nieuwe olie kan by the way nooit kwaad....

De waadplug had ik er niet in, maar dat levert geen problemen!!

Enne JW, toen jij je vrijloopnaven met 'liefde' los stond te krijgen ben ik die hele diepe plas, waar Martijn vast kwam te zitten gaan verkennen..

See you, Arnoud
Paul KampeerRover

Bericht door Paul KampeerRover »

Een beetje water in de cilinders kasn een waterslag opleveren, vaak ernstige schade aan het blok. Kromme drijfstang(en) en/of -krukas.
Lucht kan je comprimeren, water niet.
Ga voor de zekerheid compressie meten. Ernstig ongelijjke compressie betekent gedonder.
Mocht er behoorlijk veel water in je (oliebad-) luchtfilter zijn, dan is er kans dat er ook water in 1 of meerdere cilinders is. Afhankelijk van de schade kan de motor nog wel lopen, ook op 3 cilinders. Hij zal alleen minder snel starten, minder vermogen hebben en wat witte rook geven. Wees er zeker van dat er geen sprake is van waterslag, anders zal de schade aan de motor alleen maar groter worden.

sterkte,
Paul

Hoi Paul,

dank voor de info. Vandaag eens goed naar gekeken. Er is geen sprake van ongelijk lopen en /of minder vermogen. Ook de koppakking is OK. De witte rook is tevens verdwenen. Geluk gehad zullen we maar zeggen. Ik heb er nieuwe olie in gedaan en hij start nu weer ok.

Voortaan voorzichtiger badderen.

See you, Arnoud
Serious IIa

mazzel gehad! MooI!

<b>Cheers Bowy</b>

<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Plaats reactie