fijn die koude winterdagen!en dan zou je denken dat de motor te koud blijft.
nou in mijn geval niet en ik kan het ook niet echt thuis brengen wat het is.
ik heb vanmorgen de auto warm laten draaien op een beetje choke.toen ik even later bij de auto(RR 3.5 v8)kwam was die wat aan de warme kant ,wat op zicg niet zo verwonderlijk was,hij liep immers iets hoger dan stationair. maar toen ik weg reed klom de temp. naald helemaal door naar het rode vlakje.
enigzins gealarmeerd even gestopt en onder de kap gekeken waar alles normaal leek te zijn. weer ingestapt en de kachel van binnenlucht verwarmen naar buitenlucht verwarmen gezet en de temp. naald daalde gelijk naar de goede bedrijfs temp. dus doorgereden en na 10 min de kachel weer terug op binnenlucht verwarmen gezet,daarna nog ongeveer 15 min gereden en niets aan de hand.
maar na 2uur de RR weer gestart en de temp.naald schoot weer door naar het rode vak,dus de kachet weer op buitenlucht verwarmen gezet en de temp. daalde weer netjes.als eimand hiervoor een verklaring heeft hoor ik het graag want ik rij pas sinds 3 maanden de RR en ken hem nog niet helemaal,dat komt ongetwijfeld goed
want de reputatie is mij wel bekent.groetjes uut Nw Scheemda
jeroen
koeling 3.5 v8 ?
Re: koeling 3.5 v8 ?
Thermostaat??? tja klinkt simpel, maar de meest waarchijnlijke oorzaak.
als je de kachel op binnenluchtcirculatie zet heb je ook meer kans dat de ramen beslaan, en de kachelradiateur word minimaal gebruikt.
Haal de koelvloeistof er even uit, de thermostaat vernieuwen, en ook even de radiateur en de kachelradiateur doorspoelen met water (tuinslang als ie niet bevroren is).
groeten Rangie. (die nu ook zijn benzine tank heeft verwijderd)
als je de kachel op binnenluchtcirculatie zet heb je ook meer kans dat de ramen beslaan, en de kachelradiateur word minimaal gebruikt.
Haal de koelvloeistof er even uit, de thermostaat vernieuwen, en ook even de radiateur en de kachelradiateur doorspoelen met water (tuinslang als ie niet bevroren is).
groeten Rangie. (die nu ook zijn benzine tank heeft verwijderd)
hoi Ron bedankt voor de reactie.alleen is het zo dat ik 3 weken geleden mijn thermostaat heb vervangen en die goed haeeft gewerkt.wij Frank en ik denken aan een luchtbel in het systeem . ik zal het morgen weten dan kijk ik er even naar .
groetjes jeroen
groetjes jeroen
Hé Jeroen,
Welkom in de probleem wereld van het Range Rover eigenaarsschap. Kan je helaas niet helpen met je probleem, maar ik leef met je mee. Die van mij staat alweer een paar week stil. Ik heb nog steeds niet gevonden waar dat irritante geklapper tijdens het terreinrijden vandaan komt. Dus succes morgen met het sleutelen en tot kijk.
Jimmy
Welkom in de probleem wereld van het Range Rover eigenaarsschap. Kan je helaas niet helpen met je probleem, maar ik leef met je mee. Die van mij staat alweer een paar week stil. Ik heb nog steeds niet gevonden waar dat irritante geklapper tijdens het terreinrijden vandaan komt. Dus succes morgen met het sleutelen en tot kijk.
Jimmy
Ehhhh,
hee er gaat toch een hele liter koelvloeistof in. Op zich niet vreemd, Jeroen had net de termostaat gewisselt en nog niet ontlucht, maar nu zal het wel over zijn.
groet Frank
hee er gaat toch een hele liter koelvloeistof in. Op zich niet vreemd, Jeroen had net de termostaat gewisselt en nog niet ontlucht, maar nu zal het wel over zijn.
groet Frank