Motorolie
Motorolie
Ik heb een S III 88 gekocht die in october zijn apk heeft gehad, de vorige eigenaar zegt dat de motorolie toen helemaal is vernieuwd, hij weet echter niet welke het is. Kan het kwaad als ik daar gewoon 15W40 bijdoe, dat is de olie nl. die hij voorheen gebruikte. Het is zonde om die olie weg te gooien, want hij zit er pas 2 maanden in, maar zoals iedere laro lust hij natuuurlijk wel om de zoveel tijd een extra neut olie. Ik denk dat het bijv. 13w40 wordt als er 10w40 in is gedaan of 18w45 als er bijv. 20w50 inzat. Wie heeft hier antwoord op.
Re: Motorolie
Hoi,
beste voor een series III 88 benzine of diesel is 20W50, natuurlijk kun je er iets anders bij in gooien. (wel MINERALE olie! geen synthetische!!) Maar beste is gewoon even de juiste olie aanschaffen... doe eens een zoekopdrachtje is al veel over geschreven....
Cheers Bowy
beste voor een series III 88 benzine of diesel is 20W50, natuurlijk kun je er iets anders bij in gooien. (wel MINERALE olie! geen synthetische!!) Maar beste is gewoon even de juiste olie aanschaffen... doe eens een zoekopdrachtje is al veel over geschreven....
Cheers Bowy
Re: Motorolie
Ik zou geen risico willen lopen, en er gewoon nieuwe olie op gooien. Zijn de kosten niet en je weet zeker dat er goede en nieuwe olie in zit.
Bart.
Bart.