blazen uit carbarateur
blazen uit carbarateur
Ik heb een raar probleem.
bij het ronddraaien van de motor blaast ie lucht uit de carbarateur.
Ik dacht dus aan iets van een kapotte koppaking of een inlaatklep die bleef hangen.
Dus kop eraf en checken.
Niets aan de hand,kleppen funcioneerde goed en aan de koppakking was niet te zien.
Dus weer een mooie nieuwe koppakking ertussen en het zaakje weer dicht gemaakt.
Draaien aan de krukas en er komt weer lucht uit de carbarateur.
Ik zit nu te denken aan het "tandwiel" wat de nokkenas aandrijft.
Zou dit op een of andere verschoven kunnen zijn ?
Want de kleppen werken nu dus tegengesteld.
Zuigers omhoog inlaat kleppen open, zuigers naar beneden uitluitkleppen open.
Ben ik nou gek of zie ik ietsover het hoofd.
Is het overigens eenvoudig om bij het tandwiel te komen zonder de halve auto af te breken.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten Laurens met bevroren handjes
bij het ronddraaien van de motor blaast ie lucht uit de carbarateur.
Ik dacht dus aan iets van een kapotte koppaking of een inlaatklep die bleef hangen.
Dus kop eraf en checken.
Niets aan de hand,kleppen funcioneerde goed en aan de koppakking was niet te zien.
Dus weer een mooie nieuwe koppakking ertussen en het zaakje weer dicht gemaakt.
Draaien aan de krukas en er komt weer lucht uit de carbarateur.
Ik zit nu te denken aan het "tandwiel" wat de nokkenas aandrijft.
Zou dit op een of andere verschoven kunnen zijn ?
Want de kleppen werken nu dus tegengesteld.
Zuigers omhoog inlaat kleppen open, zuigers naar beneden uitluitkleppen open.
Ben ik nou gek of zie ik ietsover het hoofd.
Is het overigens eenvoudig om bij het tandwiel te komen zonder de halve auto af te breken.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten Laurens met bevroren handjes
Re: blazen uit carbarateur
Dat is bij mij ook verdenking nummer EEN. En is de poulie wel goed vast? Heeft ie wel het vermogen dat je mag verwachten?
Sander 110 Snorkel
Sander 110 Snorkel
Re: blazen uit carbarateur
Misschien een volslagen idioot idee, maar zou het kunnen zijn dat de zgn. 'hotspot' kapot is. De hotspot is de afdichting tussen het inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstuk. Met andere woorden, het rechthoekige deel waar deze twee aan elkaar zitten.
Groet van Marco!
Groet van Marco!
Re: blazen uit carbarateur
Dat is inderdaad het volgende waar ik aan zit tet denken.
Re: blazen uit carbarateur
Hij start zo wie zo niet dus kan ik niet controleren.
Maar toen ie nog liep was het vermogen redelijk goed.
Hij maakt al wel een lange tijd een rammelend raar geluid in de buurt van de waterpomp.
Daar zit ook het timing gedoe.
Maar toen ie nog liep was het vermogen redelijk goed.
Hij maakt al wel een lange tijd een rammelend raar geluid in de buurt van de waterpomp.
Daar zit ook het timing gedoe.
Re: blazen uit carbarateur
Laurens, Ik heb zelf een keer gehad dat mijn distributie ketting een tandje verschoven was. Doordat de spanner lam was. Geef hetzelfde effect. Effe checken dus......
Cheers bowy
Cheers bowy
Re: blazen uit carbarateur
Hier hoor ik een praktijk versie van mijn theorie. (zie eerdere posting over "niet goed vastzittende poulie"
Ik ben benieuwd wat het nou was, als je het eenmaal weet: meld je het even, kunnen we allemaal weer van leren voor de cursus "diagnose stellen".
Sander 110 Snorkel
Ik ben benieuwd wat het nou was, als je het eenmaal weet: meld je het even, kunnen we allemaal weer van leren voor de cursus "diagnose stellen".
Sander 110 Snorkel
Re: blazen uit carbarateur
Dag Bowy,
Ik neem aan dat ik de radiator,waterpomp en de rest moet verwijderen om erbij te kunnen ?
Of is er nog een snellere manier ?
Groeten Laurens
Ik neem aan dat ik de radiator,waterpomp en de rest moet verwijderen om erbij te kunnen ?
Of is er nog een snellere manier ?
Groeten Laurens
Re: blazen uit carbarateur
Idd waterpomp moet los om distributie huis los te halen. Makkelijkste is radiateur dan ook even te verwijderen, kan ie niet beschadigen en sleutelt wel erg makkelijk.....
Succes!
Cheers Bowy
Succes!
Cheers Bowy