RWD fanmail
RWD fanmail
Nog maar net met veel plezier de sleutelcursus bij Hendrik gevolgd of ik krijg een brief van RDW.
Ik wordt met klem gewezen op de naderende keuringsdatum. Mijn SII komt uit 68 maar is in goede staat en heeft de laatste jaren geen herkeuringen ondergaan.
Ik heb nog nooit zo`n brief gekregen. Heeft RDW infiltranten en ruiken ze dat ik het onderhoud zoveel mogelijk zelf ben gaan uitvoeren.
In de brief van op dat LANDROVER met hoofdletters is geprint
Van mij de brief houden en gewoon hun werk doen.
Ik wordt met klem gewezen op de naderende keuringsdatum. Mijn SII komt uit 68 maar is in goede staat en heeft de laatste jaren geen herkeuringen ondergaan.
Ik heb nog nooit zo`n brief gekregen. Heeft RDW infiltranten en ruiken ze dat ik het onderhoud zoveel mogelijk zelf ben gaan uitvoeren.
In de brief van op dat LANDROVER met hoofdletters is geprint
Van mij de brief houden en gewoon hun werk doen.
Re: RWD fanmail
Het volgende stuk tekst kwam ik tegen op de site van de RDW:
<b>
Jaarlijkse APK-herinnering voortaan door RDW
Vanaf 22 november 2004 verzorgt de RDW de jaarlijkse brief waarin autobezitters worden herinnerd aan de Algemene Periodieke Keuring (APK). De RDW neemt deze mailing over van het RDC Datacentrum. Daarnaast gaat de RDW nu ook een APK-herinnering sturen naar bezitters van zware voertuigen.
De herinnering aan de verplichte APK-keuring stuurt de RDW aan circa 6,7 miljoen Nederlandse voertuigbezitters. Iedere voertuigbezitter is zelf verantwoordelijk voor het tijdig uitvoeren van de keuring.
Voorheen verstuurde het RDC Datacentrum de APK-brief. Hiertoe kreeg het RDC de adressen van bezitters van (lichte) voertuigen van de RDW.
De minister van Verkeer en Waterstaat heeft in 2003 besloten deze herinnering vanaf 1 januari 2005 door de RDW te laten verzenden.
De APK-mailing gaat naar alle bezitters van voertuigen die vanaf 1 januari 2005 APK-gekeurd moeten zijn. Ook voertuigbezitters met een voertuig zwaarder dan 3500 kg krijgen van de RDW een herinnering aan de jaarlijkse keuringsplicht. Tot nu toe kregen alleen eigenaren van lichte voertuigen de APK-brief.
De Algemene Periodieke Keuring is wettelijk verplicht en draagt bij aan de veiligheid en de milieuaspecten van het Nederlandse wagenpark. In de APK-brief is te lezen voor welke datum de auto APK gekeurd moet zijn. De APK moet worden uitgevoerd bij een door de RDW erkend garagebedrijf.
De keuring mag, maar hoeft niet te worden uitgevoerd in combinatie met reparatie of onderhoud. Na de keuring krijgt de voertuigbezitter altijd een APK-keuringsrapport, zowel bij goedkeuring als bij afkeuring. Met een keuringsrapport kan de bezitter bezwaar aantekenen tegen de keuringsbeslissing en een herkeuring bij de RDW aanvragen.
</b>
Het zal dus wel mee vallen, gewoon een ander die de briefjes stuurt
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
<b>
Jaarlijkse APK-herinnering voortaan door RDW
Vanaf 22 november 2004 verzorgt de RDW de jaarlijkse brief waarin autobezitters worden herinnerd aan de Algemene Periodieke Keuring (APK). De RDW neemt deze mailing over van het RDC Datacentrum. Daarnaast gaat de RDW nu ook een APK-herinnering sturen naar bezitters van zware voertuigen.
De herinnering aan de verplichte APK-keuring stuurt de RDW aan circa 6,7 miljoen Nederlandse voertuigbezitters. Iedere voertuigbezitter is zelf verantwoordelijk voor het tijdig uitvoeren van de keuring.
Voorheen verstuurde het RDC Datacentrum de APK-brief. Hiertoe kreeg het RDC de adressen van bezitters van (lichte) voertuigen van de RDW.
De minister van Verkeer en Waterstaat heeft in 2003 besloten deze herinnering vanaf 1 januari 2005 door de RDW te laten verzenden.
De APK-mailing gaat naar alle bezitters van voertuigen die vanaf 1 januari 2005 APK-gekeurd moeten zijn. Ook voertuigbezitters met een voertuig zwaarder dan 3500 kg krijgen van de RDW een herinnering aan de jaarlijkse keuringsplicht. Tot nu toe kregen alleen eigenaren van lichte voertuigen de APK-brief.
De Algemene Periodieke Keuring is wettelijk verplicht en draagt bij aan de veiligheid en de milieuaspecten van het Nederlandse wagenpark. In de APK-brief is te lezen voor welke datum de auto APK gekeurd moet zijn. De APK moet worden uitgevoerd bij een door de RDW erkend garagebedrijf.
De keuring mag, maar hoeft niet te worden uitgevoerd in combinatie met reparatie of onderhoud. Na de keuring krijgt de voertuigbezitter altijd een APK-keuringsrapport, zowel bij goedkeuring als bij afkeuring. Met een keuringsrapport kan de bezitter bezwaar aantekenen tegen de keuringsbeslissing en een herkeuring bij de RDW aanvragen.
</b>
Het zal dus wel mee vallen, gewoon een ander die de briefjes stuurt
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
De volgende stap is zeer simpel.
Namelijk dat er nu daadwerkelijk gecontroleerd gaat worden op een geldige APK vermelding in de systemen.
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
Namelijk dat er nu daadwerkelijk gecontroleerd gaat worden op een geldige APK vermelding in de systemen.
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
nou die zware voertuigen klopt ook geen fluit van
vanmiddag kreeg ik ook z`n brief maar dan voor een POLO niet echt zwaar dacht ik zelf.
gr menno
vanmiddag kreeg ik ook z`n brief maar dan voor een POLO niet echt zwaar dacht ik zelf.
gr menno
Beter lezen !!
Vanaf 22 november 2004 verzorgt de RDW de jaarlijkse brief waarin autobezitters worden herinnerd aan de Algemene Periodieke Keuring (APK).
Frans Bonnes
Vanaf 22 november 2004 verzorgt de RDW de jaarlijkse brief waarin autobezitters worden herinnerd aan de Algemene Periodieke Keuring (APK).
Frans Bonnes
Handig, en als de regels zijn dat de auto in orde moet zijn is dat klaar en duidelijk. En lijtk me ook erg nuttig, ik wil graag met een auto rondrijden die misschien wel brak, maar in elk geval veilig is.
En ok, ik weet het, de regels deugen hier en daar niet helemaal, maar als instrument is he wat mij betreft best OK. Die rdw is inderdaad wel wat willekeurig, en streng en zo, maar dat ze ook eens zelf gaan controleren of de APK is uitgevoerd, prima deal. En een herinnering is inderdaad niet het ergste om van deze illustere organisatie te krijgen toch?
Bedreigingen zijnerger, toch?
Sander 110 Snorkel
Die ook een LANDROVER heeft, nouja, zonder hoofdletters, en met een spatie dan. Maar wel met trots. En dat is toch uit te dragen door het met hoofdletters te schrijven?
En ok, ik weet het, de regels deugen hier en daar niet helemaal, maar als instrument is he wat mij betreft best OK. Die rdw is inderdaad wel wat willekeurig, en streng en zo, maar dat ze ook eens zelf gaan controleren of de APK is uitgevoerd, prima deal. En een herinnering is inderdaad niet het ergste om van deze illustere organisatie te krijgen toch?
Bedreigingen zijnerger, toch?
Sander 110 Snorkel
Die ook een LANDROVER heeft, nouja, zonder hoofdletters, en met een spatie dan. Maar wel met trots. En dat is toch uit te dragen door het met hoofdletters te schrijven?

Vreemd, als ik mijn kenteken invoer op de rdw site, waar je naar de apk vervaldatum kan kijken, staat er 'onbekend'. Ze zouden me toch niet vergeten zijn....
Maarten
Maarten
Grijze kentekens doen ze inderdaad niet, is mijn gevoel, de mijne namelijk is ook "een beetje onvindbaar" via die applicatie.
Agh, ja, pech gehad.
Sander 110 Snorkel
Zit er eigenlijk wel een systeem in die grijze kentekens? Kun je zine uit welke periode een nummerplaat komt?
Agh, ja, pech gehad.
Sander 110 Snorkel
Zit er eigenlijk wel een systeem in die grijze kentekens? Kun je zine uit welke periode een nummerplaat komt?
Re: URL controleren APK-datum
Tadaa, niet van toepassing. SIIA uit '69, niet grijs of zo. Ik vermoed dat ie bij de automatisering van de RDW systemen er tussendoor is geglipt. Ziet een kwaadwillende agent dit ook op zn systeem?
maarten
maarten
"Hmm, sorry meneer de bestuurder, maar volgens ons systeem bestaat Uw auto niet, ik zal hem dus in beslag moeten nemen".
"Ja maar wie zegt dat Uw systeem goed is?"
"Het systeem kan niet liegen meneer, mag ik de sleutels alstublieft?"
Ik krijg het al warm bij het idee alleen al.
Brrrr, Sander 110 Snorkel
"Ja maar wie zegt dat Uw systeem goed is?"
"Het systeem kan niet liegen meneer, mag ik de sleutels alstublieft?"
Ik krijg het al warm bij het idee alleen al.
Brrrr, Sander 110 Snorkel
"Euuhh, sleutels, ik gebruik altijd een schroevendraaier en een slinger om te starten, en hij kan ook niet op slot!" Kijken wat ie doet! Heb er overigens wel papieren bij, en de auto kan ook gewoon overgeschreven worden op t postkantoor. t blijft vreemd, die rdw.. Maar in beslagname is inderdaad een vreselijke gedachte!
Maarten
Maarten
Shit man, ik heb je toch niet bang gemaakt met mijn maandagochtend verzinsels?

Sander 110 Snorkel

Sander 110 Snorkel
Bang?! Ikke?! Maar je weet t maar nooit met die ambtenaren.
Groet,
Maarten
Groet,
Maarten
Ja,er zit ook een systeem in.
Kijk op deze site
[www.hektra.nl]
wel goed opletten of het bedrijfskentekens zijn of niet.
Frans Bonnes
Ja,er zit ook een systeem in.
Kijk op deze site
[www.hektra.nl]
wel goed opletten of het bedrijfskentekens zijn of niet.
Frans Bonnes
Beste Frans, dit is nu precies wat ik bedoel, ook in deze tabellen zie ik geen data betreffende de bedrijfswagens.
Of kijk ik verkeerd?
Sander 110 Snorkel
Of kijk ik verkeerd?
Sander 110 Snorkel