4x2 Laro: limited slip-diff?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Durk

4x2 Laro: limited slip-diff?

Bericht door Durk »

vraagje voor de kenners:

Af en toe zie je die 4x2 LaRo's staan, veel ervan zullen oorspronkelijk uit 't belgische leger komen had ik eens gelezen? volgens mij hadden die ook een limited slip diff achter, klopt dit?

hebben alle 4x2 LaRos dit dan waarschijnlijk en is dit aan de buitenkant te zien?

Het zou nl. intressant zijn om zo'n 4x2 te kopen, er 4x4 van te maken, en dan heb je wel lekker een enigszins gesperde achterdif!

gaat dit op?


Durk
Bart

Re: 4x2 Laro: limited slip-diff?

Bericht door Bart »

Een 4x4 maken van een 4x2? Weet wel waar je aan begint. Hier zitten nogal wat verschillen in. Ik geloof ook niet dat een Belgische 4x2 een limited-slip as heeft; wel een handmatig gesperde as. (Graag duidelijk hierover, de handbediende bestaat, de limited-slip versie ook?) Het mooiste is deze as onder een 4x4 series IIa of s-III landrover te bouwen, maar dan moet je wel een vooras vinden met dezelfde overbrenging...(wie weet meer, hierover?)

Bart.
110

Re: 4x2 Laro: limited slip-diff?

Bericht door 110 »

Ombouwen is niet moeilijk,
de Belgen gebruikten een limited slip diff. achter.

Doe eens een zoek opdracht, er is veel over geschreven.


Succes
Wouter

Re: 4x2 Laro: limited slip-diff?

Bericht door Wouter »

het Belgische leger had uit kostenbesparingen 4x2 landrovers, en heeft daar later een LSD opgezet. Aan de buitenkant zie je het verschil niet, wel kan je testen of er een in zit door een achterwiel op te krikken met de versnelling in vrij en de handrem los, het achterwiel moet dan heel moeilijk draaien (goed oppassen dat je de auto niet van de krik afrijdt). Vaak zijn de LSD's defect omdat er niet de juiste olie(toevoeging) is gebruikt. Ik ben er zelf niet in geslaagd vervangingsonderdelen te krijgen hoewel ze volgens sommige bronnen wel bestaan.
Ombouwen naar 4x4 is niet zo moeilijk, andere vooras monteren en transferbak modificeren of vervangen en propshaft toevoegen.

Wouter
henk

Re: 4x2 Laro: limited slip-diff?

Bericht door henk »

Veel Belgische 4x2 hebben idd zo'n limited slip diff.
Treedt in werking als er een krachtverschil van rond de 80 kg per wiel optreedt.

Onderdelen hiervoor (soort lamellen) worden wel steeds moeilijker te vinden.

Ombouw van 4x2 naar 4x4 wordt regelmatig hier gedaan, en zoals Wouter al zei heb je alleen een andere transferbak en een gewone vooras nodig. Kostprijs ligt rond de 600-700€.

Van de vooras zonder diff kun je dan weer een hele toffe aanhanger met LaRo wielen maken ...


Henk
Series III 24 volt 4x2

Re: 4x2 Laro: limited slip-diff?

Bericht door Series III 24 volt 4x2 »

ik zou gewoon er niet aan beginnen. WIj hebben zelf een 4x2 en daar zijn constant allerlij problemen mee. nu weer wat met de bak . Maar heb je er al een of wil je er nog een kopen? Ik heb de manuals op de pagina onze laro van [members.lycos.nl] gezet. Wel pdf formaat.

Gr Bryan
Ron bolleboom

Re: 4x2 Laro: limited slip-diff?

Bericht door Ron bolleboom »

ik heb nette voorassen voor €350,- tussen bakken voor €75,- entussen asje voor €50,- dus ombouw hoeft niet extreem duur te zijn .

www.ronbolleboom.nl
Plaats reactie