V8 backfire bij koude motor

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rob en Rob

V8 backfire bij koude motor

Bericht door Rob en Rob »

We hebben een V8 vorige week netjes met de lamp getimed en liep als een zonnetje, nu als hij koud is wil hij soms slecht oppakken en knallen.

Moet er wel bijzeggen dat het bij ons niet kouder wordt als 28º 's nachts, dus of het echt kou is betwijfelen wij.
Rangie (Ron)

Re: V8 backfire bij koude motor

Bericht door Rangie (Ron) »

Wat voor V8 heb je, wat is de compressie verhouding, en op welke brandstof loopt ie, in wat voor klimaat rijdt de wagen? Ik weet het, zijn een hoop vragen, maar allemaal even belangrijk!

Er van uit gaande dat je een 3.5 carb hebt met een cr van 8.13:1, ergens waar het warm en droog is, adviseer ik de ontsteking op 8 graden voorontsteking.
Heb je bijv een 3.9 EFI cr 9.35:1 in Nederland zou ik 2 a 3 graden voorontsteking adviseren.

Je kunt zelf een beetje experimenteren met de ontsteking, maar blijf ergens tussen de 1 en 9 graden zoeken

Ik heb een 4.0 EFI met een cr van 10.50:1 deze staat op 1 graad voorontsteking.

Succes! Rangie
Robbie

Bericht door Robbie »

tnx...... Ik heb inderdaad een 3,5 carb. Zal de ontsteking eens op een graad of 8 stellen. Wellicht dat het de oplossing is. Hij heeft een week lang (na het stellen van vorige week) goed gelopen. Heeft de slechte benzine hier nog invloed op?
Rangie (Ron)

Bericht door Rangie (Ron) »

Ja, de kwaliteit van de brandstof is natuurlijk ook van belang, ik neem aan dat je euro loodvrij tankt, prober maar eens een hoger octaangehalte liefst super met loodvervanger!

Rangie
P&O - 109V8

Bericht door P&O - 109V8 »

28 gr. 's nachts

lekker hoor - da's waarschijnlijk niet in 'euro95land'!

peter
Robbie

Bericht door Robbie »

Haha...Nee, dat zijn de Caribean. Euroloodvrij is hier nog niet echt doorgedrongen. Ze hebben hier super en regular. Regular is heel erg troubel en super gaat wel. Is trouwens niet te vergelijken met Holland. De Carb's en filters zitten iedere 2 maanden tjokkie vol.....heel fijn allemaal

gaan in iedergeval weer vrolijk en zwetend verder, hihi

greettzz,

Robbie
Plaats reactie