Mijn Laro 2.5D begint een echte olietanker te lijken. 1 liter op 400 km. bij "gewoon" gebruik, bij veel starten of hogere toerentallen veeeeeel meer. Toch start-ie erg goed en geeft-ie niet veel (blauwe) rook. Met deze geintjes is-ie plotseling begonnen; het wordt niet erger of minder.
Ik heb het vermoeden dat de olieschraapveren onder in het carter liggen. Het kan natuurlijk ook zijn dat de klepseal weggedreven zijn. De koppakking is het in ieder geval niet; ik zie nog steeds geen bubbels in het koelsysteem (Pakking is pas vervangen, geen gescheurde kop)
Wie heeft zoiets meegemaakt, en het opgelost gekregen?
(Ps. de potjes "supercharge" hebben er wel voor gezorgd dat ik de enige lekvrije Laro in Nederland heb!!)
kijk ff naar je compressie druk zal zoals je zelf oppert veren of kleppen zijn zit dus niets ander op dan loshalen en nalopen.
sterkte suc6
groet peter109D
Compressie is inorde, daarom vind ik het zo vreemd. Toch denk is dat het de zuigerveren zijn, maar er zijn geen olieresten in inlaat of filterhuis te vinden, geen / weiinig aanslag op gloeikaarsen. Je zou er dus bijna vanuit gaan dat de olie niet in de verbrandingsruimte komt; de olie ligt er ook niet onder; waar blijft-ie dan?
O,ja SUPERCHARGE is een product van Wynns, en zou inwendige lekkages in de motor moeten tegengaan. Het is een soort stroop dat je bij de olie gooit, om de "oliedeeltjes" aan elkaar te verbinden. Ik heb het idee dat Maizena beter werkt.