transplantatiefoto's

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
louis

transplantatiefoto's

Bericht door louis »

hallo prikkers,
het leek me leuk om jullie even de vorderingen van mijn opknap-actie te laten zien.Het gaat om een serie III stationwagon uit 77, 2,25 benzine/lpg. Op het moment ben ik bijna klaar met het chassis. Alle outriggers zijn vernieuwd, de achetrbalk is vervangen door die van een 88" (die zijn namelijk met langere stukken kokerbalk eraan te krijgen),de veerhanden zijn vernieuwd en de voorste veerpoten. Op het moment ligt het chassis te drogen van zijn eerste laag epoxy-primer, hiervan moet ik nog foto's nemen.voor wie het interesseert: neem een kijkje op silvertandsphotos.fotopic.net
Durk

Re: transplantatiefoto's

Bericht door Durk »

Ziet er goed uit! Voor zover het er goed uit kan zien in 't stadium waar je nu nog in zit. Afbreken en demonteren. Keurig laswerk trouwens, complimenten.

Wil dat nou wat, zo'n oud ding helemaal uitmekaar halen? schrijf je veel op hoe eea uit mekaar gaat? of bouw je em mbv een handboek weer in mekaar?

Durk
louis

Re: transplantatiefoto's

Bericht door louis »

het is idd veel meten en notities maken over de volgorde van hoe je dingen uit elkaar haalt en natuurlijk wat daarbij vervangen moet worden als je maanden later weer op het punt van opbouwen komt. Het werkplaatshandboek is dan ook een grote hulp, vooral voor bepaalde maten en hoogtes bij het chassis. Je leert je auto wel kennen op deze manier trouwens
Het meeste zat vastgeroest, maar dat was ook wel te verwachten, aangezien deze laro al zo'n 13 jaar stil heeft gestaan. Uit elkaar halen betekende vooral gewoon doorflexen en vervangen voor nieuw spul, werkt wel zo lekker bij het opbouwen.
louis
Plaats reactie