Verlengen kabelboom..............

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Erik Hof

Verlengen kabelboom..............

Bericht door Erik Hof »

Beste medeprikkers

Een electro/technische vraag over een Td5 van 2001, weet dat datgene wat hier meestal rondgaat over Land Rovers gaat die wat meer jaartjes weg hebben maar toch, niet geschoten is altijd mis............

Wie o wie heeft er ervaring, of weet een bedrijf in Nederland, met het verlengen van de kabelboom die naar de ECU van een Td5 Defender gaat??????? Hij zit nu onder de bijrijders stoel, maar ja als ie water ruikt dan stopt ie er al mee................. Om dit nu te voorkomen wil ik hem in het grijskenteken dakje gaan monteren. Hiervoor heb ik een kabelboom verlenging nodig van een 2,5 meter. Heb een bedrijf gevonden in Duitsland (www.matzker.de) die het wel kan.............maar dan moet je er nog even naar toe rijden en ze maken het op maat voor jou persoonlijke wensen wbt plaatsing van computer en alarm systeem enzo.

Wie o Wie

bijvoorbaat dank

Gr Erik Hof & Blackie
Gerben tB

Re: Verlengen kabelboom..............

Bericht door Gerben tB »

Is dit niet wat je eigenlijk bedoelt ?

[www.prikpagina.nl]
Polly

Bericht door Polly »

ET CoevordenErik Hof schreef:
>
> Beste medeprikkers
>
> Een electro/technische vraag over een Td5 van 2001, weet dat
> datgene wat hier meestal rondgaat over Land Rovers gaat die
> wat meer jaartjes weg hebben maar toch, niet geschoten is
> altijd mis............
>
> Wie o wie heeft er ervaring, of weet een bedrijf in
> Nederland, met het verlengen van de kabelboom die naar de ECU
> van een Td5 Defender gaat??????? Hij zit nu onder de
> bijrijders stoel, maar ja als ie water ruikt dan stopt ie er
> al mee................. Om dit nu te voorkomen wil ik hem in
> het grijskenteken dakje gaan monteren. Hiervoor heb ik een
> kabelboom verlenging nodig van een 2,5 meter. Heb een bedrijf
> gevonden in Duitsland (www.matzker.de) die het wel
> kan.............maar dan moet je er nog even naar toe rijden
> en ze maken het op maat voor jou persoonlijke wensen wbt
> plaatsing van computer en alarm systeem enzo.
>
> Wie o Wie
>
>
> bijvoorbaat dank
>
>
>
> Gr Erik Hof & Blackie
Erik Hof

Bericht door Erik Hof »

Heb Tjalf net een mailtje gestuurt..................

dank je Gerben

gr Erik
Rangie (Ron)

Bericht door Rangie (Ron) »

de ECU van de RR zat ook onder de bijrijder stoel, deze heb ik gewoon in mijn dasch bord gebouwd (bijna op het dasch bord) aan de bijrijders kant.
nu heb ik niets hoeven te verlengen, en als het water al zo hoog staat...................
Erik Hof

Bericht door Erik Hof »

Zal ze eens bellen volgende week (morgen te druk)

in iniedergeval bedankt

Gr erik
Erik Hof

Bericht door Erik Hof »

Gaat zo moeilijk bij een Defender Ron

zal het je morgen wel laten zien....................

Gr Erik
Hugo

Bericht door Hugo »

Eric,

Je kunt alleen de ECU verplaatsen maar dan ben je er nog niet ben ik bang. Alle componenten die in de ruimte onder de bijrijderstoel zitten zijn van nodig om de auto te starten of rijdend te houden en geen van alle zijn ze dol op water.

Als je ABS/ETC hebt dan moet je de Wabco controle eenheid ook verplaatsen want deze grijpt namelijk direct in op het toerental wat de motor mag en kan draaien.

De hoofdzekeringenkast kan ook nogal storingsgevoelig worden als er water in zou komen, zou je dus ook wat aan moeten doen.

Het verplaatsen van de ECU kan je beter niet doen door de kabels door te knippen en met kabelschoentjes te verlengen. In de ECU zitten namelijk een paar functies die bijzonder gevoelig zijn voor de veranderende weerstand die optreed als je de kabels doorknipt en willekeurig gaat verlengen. Zo moeten de draden die de gasstand doorgeven dezelfde weerstand hebben/geven omdat ze een omgekeerd evenredig signaal afgeven wat in de computer gemiddeld wordt.

Ik weet niet wat de duitse firma allemaal voor je doet voor die prijs maar ik hoop dat ze alle computer componenten verplaatsen en de dradenboom door middel van gesoldeerde verbindingen in de stekkers verlengen.

Kun je niet beter proberen de ruimte onder de bijrijdersstoel goed waterdicht te maken ?

Mvrgr, Hugo
Bad Series IIA & Muddy

Bericht door Bad Series IIA & Muddy »

Ik heb er ooit eens over zitten twijvelen na een hoog water ervarinkje,

Heb maar besloten om het spul niet te gaan verplaatsen, werd een beetje een duur grapje. Je moet namelijk je hele zekeringkast ook verplaatsen voor een gewenst resultaat.

Heb maar besloten om er een series bij te kopen voor in het diepe water, totale series koste ongeveer evenveel als de totale ombouw naar verwachting.

grt Tijn
Maarten van Lenthe

Bericht door Maarten van Lenthe »

Erik,

Alle Defender rijders die afgelopen week hebben gereden in Wales hebben het probleem van diep water gehad en ik wilde ook de computer omhoog plaatsen. Toch moet het mogelijk zijn om het compartiment waterdicht te maken met een kitspuit en een anders sluitende deksel(een die je dichtklapt op een rubber) Ik heb het water afgelopen week buiten gehouden dmv ducktape en vaselinespray en dat werkte ook redelijk.
Anders moet je bij Ploertje te raden gaan die is er ook al redelijk in geslaagd de auto rechts waterdicht te maken.

Volgende probleem wat je tegenkomt is je gaspendaal. Die kan ook niet tegen water!

Succes ermee,

Maarten
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Voor de potmeter van het gaspedaal zag ik een goede oplossing in de LRO van vorige maand. Op het pedaal werd een kabel aangesloten die de potmeter bedient. De potmeter is hoog achter in het dashbord geplaatst.

Ideaal voor de ECU en toebehoren zou zijn om deze in een waterdichte kast te bouwen en deze onder een kleine overdruk met afblaas opening te bouwen.

Dennis B.
Plaats reactie