Pas ta ?
Re: Pas ta ?
past,..
maar...
je moet enkele aanpassingen doen betreft de Turbo welke bij de defender hoger zit
en bij een disco lager en verder opzij.
defender spruitstuk kan een oplossing zijn (een dure)
of anders is er ergens op het net wel een [agina te vinden.
ik eet zo niet welke aanpassingen je moet doen om alles
direct te kunne plaatsen.
gr,
RoLandrover
maar...
je moet enkele aanpassingen doen betreft de Turbo welke bij de defender hoger zit
en bij een disco lager en verder opzij.
defender spruitstuk kan een oplossing zijn (een dure)
of anders is er ergens op het net wel een [agina te vinden.
ik eet zo niet welke aanpassingen je moet doen om alles
direct te kunne plaatsen.
gr,
RoLandrover
Da pas.
ik heb enige weken geleden een 200 tdi ingebouwd in een 90 2.5 n/a uit 1987.
als het goed is heb jij ook gewoon een LT 77 versnellings bak.het 200 tdi blok past hier gewoon op.je moet alleen enkele tapeinden verzetten{in totaal 4 geloof ik]
maar de gaten zijn reeds aanwezig dus alleen deze wat verder uitboren en er draad in tappen.
gas kabel en kabelboom kun je gewoon overnemen van je oude blok .
verder is het handig als je ook alle orginele spullen van het 200 blok erbij hebt.
zoals bv radiateur en slangen en ook het luchtfilter daar dit anders is als bij je
oude blok.
de slangen moet je sowieso verlengen omdat de radiateur bij een disco ongeveer
een 10-15 cm korter bij het blok staat.
verder moet je de turbo een beetje naar boven draaien omdat je stuurstang in de weg zit bij een linksgestuurde.dit gaat makkelijk door met een blokje hout tegen
het "slakkenhuis" welke naar je intercooler loopt te tikken.hierdoor word ook wel je wastegate verdraaid zodat je hiervoor een pasplaatje moet maken zodat hij weer enigzins op zijn oude plek komt te zitten.de meeste tijd gaat hierbij zitten in het opmeten en passen.
als laatste heb je dan nog dat je turbo een stuk lager zit als bij een defender blok
en deze zit ook vlak voor je schutbord.je moet dus zelf een nieuwe "downpipe"
maken.hiervoor heb ik een nieuwe flens laten maken bij SMB in genderen en verder
heb ik gewerkt met staalbochten van de sloop.ik kon namelijk geen goede maat
"lasbochten" vinden bij de reguliere staalbedrijven.
als ik jouw was probeerde ik ook de stuurbekrachtiging van de disco bij het blok te
kopen.is wel een extra investering maar je kunt het zo overzetten en het is een verademing.
de olieleidingen heb ik gewoon doormidden gesneden en verlengd met dunne verwarmingsbuis te verkrijgen bij iedere bouwmarkt.
de linker zijde van de motorruimte word wat vol maar met wat passen en meten is het allemaal goed te doen.
verder zit er nog wat laswerk aan de uitlaat.ik heb het voorste stuk van een disco genomen en midden en achterstuk is van een 200 tdi defender .de ophangpunten komen ongeveer overeen met de orginele.
allerlij los spul heb ik gekocht bij SMB te Genderen.dit zijn zeer aardige gasten die
niet moeilijk doen en je ook allerlei advies kunnen geven.verder heb ik ik ook goed
advies gehad van jorrit keus.hij zelf heeft ook een 200 tdi in een 110 ingebouwd.
succes en als je nog wat wil weten hoor ik wel
groet
jean
Raadpleeg SMB zij hebben al ruime ervaringen met het inbouwen van 200 tdi 's in diverse ninthy's en zelfs al een 109.
Probeer de versnellingsbak van de Disco ook over te bouwen. Deze is met qua huis iets langer dan van een 90 of 110. Hierdoor komt het motorblok verder naar voren zodat je meer ruimte krijgt voor de uitlaat downpipe.
Wat ook handig is is om je dynamo aan de rechterzijde boven de brandstofpomp op de plaats van de aircopomp zodat je meer ruimte krijgt voor de pijp van de turbo naar de intercooler.
Dit klusje net uitgevoerd bij SMB.
Rij nu alweer 11dkm met een 200 in een 90 van 87.
Suc6
RuudvS
Probeer de versnellingsbak van de Disco ook over te bouwen. Deze is met qua huis iets langer dan van een 90 of 110. Hierdoor komt het motorblok verder naar voren zodat je meer ruimte krijgt voor de uitlaat downpipe.
Wat ook handig is is om je dynamo aan de rechterzijde boven de brandstofpomp op de plaats van de aircopomp zodat je meer ruimte krijgt voor de pijp van de turbo naar de intercooler.
Dit klusje net uitgevoerd bij SMB.
Rij nu alweer 11dkm met een 200 in een 90 van 87.
Suc6
RuudvS
He wat leuk om te horen dat het gelukt is Jean, ik begrijp hier uit dat mijn uitleg en foto's verhelderend waren. dat doet mij goed om te horen.
Erwin ik weet niet waar je vandaan komt(ik kan je niet vinden in het smoelenboek maar dat kan ook aan mijj liggen dat ik een beetje gaar ben), ik kan je de foto's eventueel mailen en als je het leuk vind om een keer te komen kijken ban je altijd welkom om te komen kijken in Apeldoorn. Ik hoor zie oid het wel
Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
Erwin ik weet niet waar je vandaan komt(ik kan je niet vinden in het smoelenboek maar dat kan ook aan mijj liggen dat ik een beetje gaar ben), ik kan je de foto's eventueel mailen en als je het leuk vind om een keer te komen kijken ban je altijd welkom om te komen kijken in Apeldoorn. Ik hoor zie oid het wel
Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
Is een stuk duurder (het in bouwen van de bak/ het overzetten van het bellhouse en ingaande versnellingsbak-as) en Ad (SM is druk aan het kijken en meten bij mij geweest om te kijken of ze het op de zelfde manier willen gaan doen als ik, het heb gedaan. I.v.m. de tijd en de kosten van het ombouwen van de bak.
De korte bocht is te onder vangen door een saab 900 2,3 turbo bocht je te gebruiken. derest is het makkelijkst om de standaard 200 tdi defender uitlaat van voor tot achter te gebruiken, deze moet wel hier en daar ingekort worden.
Succes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
De korte bocht is te onder vangen door een saab 900 2,3 turbo bocht je te gebruiken. derest is het makkelijkst om de standaard 200 tdi defender uitlaat van voor tot achter te gebruiken, deze moet wel hier en daar ingekort worden.
Succes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]