APK-vraag

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Keesje en Santa

APK-vraag

Bericht door Keesje en Santa »

Als je APK verlopen is en hij wordt pas aanzienlijk later goedgekeurd. Welke datum is dan je keuringdatum ?
Oftewel de Soes moest in Sept. maar dat wordt dus pas
December of JAnuari. Is tie dan wel weer een volledig jaar
of tot Sept.
Wat houdt de 14 maanden regeling bij APK precies in ?

Wij hebben nog een N*ss*an 100 NX, deze is pas APK goed gekeurd, met rood gekleurde knipperlichten voor.
Nu werd mijn vrouw pas aangehouden en werd haar verteld dat dit absoluut verboden is. Hoe kan dit dan ?
rozerik

Re: APK-vraag

Bericht door rozerik »

een APK is een jaar geldig vanaf de dag van keuring.
grErik
Frans

Bericht door Frans »

APK is een jaar geldig, vanaf de keuringsdatum.

14 maanden regeling houdt in dat je de auto al vanaf 2 maanden voor het aflopen van de geldigheid van het keuringsrapport kan laten keuren.
Als einddatum op het nieuwe keuringsrapport wordt dan niet de dag van keuring aangehouden maar de oorspronkelijke datum een jaar verder.
Voorbeeld: keuringsbewijs geldig tot 1-12-2004 en je laat vandaag je auto keuren dan is het nieuwe keuringsbewijs geldig tot 1-12-2005 en niet tot 26-10-2005

Frans Bonnes
"90"

Bericht door "90" »

Uit de APK documenten 'geknipt':

De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.

Leden 2, 3, 4, 5, 6, 7 en 8. Visuele controle, waarbij de desbetreffende verlichting wordt ingeschakeld.

(c) RDW (opgemaakt door RDW)

Kortom, de auto had met de rode richtingaanwijzers niet goed gekeurd mogen worden.

Groet van Marco!
rozerik

Bericht door rozerik »

klopt, maar ik keur altijd later i.p.v. vroeger.
gr.erik
Anton RumbleRover

Bericht door Anton RumbleRover »

Je auto na de keuringsdatum Laten keuren is niet verstandig.
Mocht je onverhoopt een ongeval veroorzaken, kun je problemen krijgen met de afhandeling van de veroorzaakte schade.
Je verzekering keert enkelt uit op een voertuig welke voldoet aan de Nederlandse wet en voorzien is van een geldig APK.
Het zal allemaal niet zo'n vaart lopen, maarja, je zult die kostwinner met zeventien kindertjes maar aanrijden.;-(

Anton
LimaWhiskey

Bericht door LimaWhiskey »

Je APK is altijd een jaar geldig.
Bij de knipperlichten heeft de keurmeester niet opgelet (volgens mij moeten ze echt oranje of geel zijn--maar helemaal zeker weet ik het niet)
Andries
Plaats reactie