Wat doe ik toch fout??Help!!
Wat doe ik toch fout??Help!!
Hoi,
Vandaag vol goede moed de bougies, alle kabels, rotor/verdeelkap en contactpuntjes vervangen. (IIa 2,25 Lucas) Ik heb de puntjes afgestelt op 0,4 maar hij wil niet lopen! Hij geeft helemaal geen sjoegem(schrijf je dat zo?).
Ik doe dit vandaag voor het eerst, vergeet ik iets of doe ik iets stoms? (zal wel) Helaas ben ik alleen aan het sleutln dus kan ik niet zien of de kabel vonkt....
Alle advies is welkom!
Groet Lorenz IIa 88 'Dreadnought'
Vandaag vol goede moed de bougies, alle kabels, rotor/verdeelkap en contactpuntjes vervangen. (IIa 2,25 Lucas) Ik heb de puntjes afgestelt op 0,4 maar hij wil niet lopen! Hij geeft helemaal geen sjoegem(schrijf je dat zo?).
Ik doe dit vandaag voor het eerst, vergeet ik iets of doe ik iets stoms? (zal wel) Helaas ben ik alleen aan het sleutln dus kan ik niet zien of de kabel vonkt....
Alle advies is welkom!
Groet Lorenz IIa 88 'Dreadnought'
Re: Wat doe ik toch fout??Help!!
Deed hij het wel voordat je dit allemaal verving ?
Bougie kabels verkeerd aangesloten ?
Hoe heb je de contactpunten afgesteld ?
Grt Jarne.
Bougie kabels verkeerd aangesloten ?
Hoe heb je de contactpunten afgesteld ?
Grt Jarne.
Re: Wat doe ik toch fout??Help!!
Hij liep goed vanmorgen (met oude spul) Bougiekabels zitten zoals ze zaten.
De puntjes heb ik als volgt afgesteld: de motor verdraait (dmv in z'n 4 en een duwtje) totdat de puntjes volledig openen en dan de puntjes een beetje los draaien en met een schroevendraaier in de daarvoor aangegeven plek de puntjes vderdraait en zo de opening op 0,4 gezet. Ik heb er op gelet dat de puntjes niet weer verdraaien met het vastzetten ervan.
Groet Lorenz IIa 88 'Dreadnought'
De puntjes heb ik als volgt afgesteld: de motor verdraait (dmv in z'n 4 en een duwtje) totdat de puntjes volledig openen en dan de puntjes een beetje los draaien en met een schroevendraaier in de daarvoor aangegeven plek de puntjes vderdraait en zo de opening op 0,4 gezet. Ik heb er op gelet dat de puntjes niet weer verdraaien met het vastzetten ervan.
Groet Lorenz IIa 88 'Dreadnought'
Re: Wat doe ik toch fout??Help!!
Motorkap wegnemen bougietjes op het blok leggen en in het donker starten.
to spark or not to spark, that;s the question.
to spark or not to spark, that;s the question.
Re: Wat doe ik toch fout??Help!!
- Volgorde van de kabels nog wel goed?
- Het contactstiftje bovenin de verdelerkap er misschien uitgevallen?
- Stekkertje van de condensator los?
- Kabels helemaal goed doorgeschoven op de verdelerkap
- Kabel ver genoeg in de bobine geschoven?
- Stekkertjes op de bobine nog goed op z'n plek en schoon?
- De rotor wel geplaatst? (zelf een paar keer vergeten en ook maar zoeken...)
- Stekkertje van het contactpuntje wel geplaatst?
- Bougiekabels wel goed over de bougies?
-
-
-
-
Groet van Marco!
- Het contactstiftje bovenin de verdelerkap er misschien uitgevallen?
- Stekkertje van de condensator los?
- Kabels helemaal goed doorgeschoven op de verdelerkap
- Kabel ver genoeg in de bobine geschoven?
- Stekkertjes op de bobine nog goed op z'n plek en schoon?
- De rotor wel geplaatst? (zelf een paar keer vergeten en ook maar zoeken...)
- Stekkertje van het contactpuntje wel geplaatst?
- Bougiekabels wel goed over de bougies?
-
-
-
-
Groet van Marco!
Re: Wat doe ik toch fout??Help!!
Ik ga (met hoofdlamp) nog ff aan de slag!!
Groet Lorenz etc.
Groet Lorenz etc.
Re: Wat doe ik toch fout??Help!!
Ik gok dat de kontaktpuntjes massa maken. bijvoorbeeld plastic ringetje vergeten.
Frans Bonnes
Frans Bonnes
Re: Wat doe ik toch fout??Help!!
Hoi,
De laagspanningsdraad van de bobine en het draadje van de condesator moeten tegen de veer van de contact punten liggen.
Het plastic isolatie busje gaat dan door de oogjes van laagspanningdraad en condensatordraad.
De laagspanningsdraad van de bobine en het draadje van de condesator moeten tegen de veer van de contact punten liggen.
Het plastic isolatie busje gaat dan door de oogjes van laagspanningdraad en condensatordraad.
Re: Wat doe ik toch fout??Help!!
Ik heb inmiddels de kap eraf, gezien dat bougie 1 en 3 vonken als ik op de startknop duw. (ga ervan uit dat 2 en 4 dat ook doen dan).
Ik heb de LT terminal en de condensator weldegelijk op de puntjes vastzitten, maar misschien fout: eerst de draad v/d LT terminal en dan die v/d bobine en dan pas de plastic ring gevolgd door het moertje..........mmmm.........zat die plastic ring ONDER de 2 draaden of erBOVEN (zoals nu).......ik twijfel. Is dat het misschien?
Verder weet ikzelf echt niet meer wat nog te proberen behalve het hele oude zooitje er weer op maar als je die bougies zou zien....die zet ik niet graag terug..
Groet Lorenz IIa 88 'Dreadnought'
Ik heb de LT terminal en de condensator weldegelijk op de puntjes vastzitten, maar misschien fout: eerst de draad v/d LT terminal en dan die v/d bobine en dan pas de plastic ring gevolgd door het moertje..........mmmm.........zat die plastic ring ONDER de 2 draaden of erBOVEN (zoals nu).......ik twijfel. Is dat het misschien?
Verder weet ikzelf echt niet meer wat nog te proberen behalve het hele oude zooitje er weer op maar als je die bougies zou zien....die zet ik niet graag terug..
Groet Lorenz IIa 88 'Dreadnought'
Re: Wat doe ik toch fout??Help!!
aha, berichten hebben elkaar gekruist.
Dat zit dus goed.......
Dat zit dus goed.......
Re: Wat doe ik toch fout??Help!!
Wel vonken maar niet aanslaan zou dan ook nog kunnen betekenen dat de brandstofafsluiter op je carburateur z'n werk doet. Deze heeft spanning nodig om weer open te gaan. Is dat draadje nog wel aangesloten?
Groet van Marco!
Groet van Marco!
Re: Wat doe ik toch fout??Help!!
hij staat op LPG, ik rij en start eigenlijk altijd op LPG. Er hangt wel een draadje los in de buurt v/d bobine, maar die ziet eruit alsof ÃÂe al lang los hangt en er is ook niks in de buurt dat een draadje schijnt te missen...ik heb net met een klein zaklampje in alle mogelijke posities boven de motor gehangen om te zien waar het op zou moeten zitten.
Ik woon in Eemnes, vlakbij Hilversum.
Vanavond blijf ik lekker binnen, ga morgenochtend weer verder zoeken/kijken. Ik ben (geluk bij ongeluk) vrij, ivm een baby die elk moment geboren kan worden.....is ook spannend!
Groet Lorenz IIa 88 'Dreadnought' (zover alvast bedankt voor alle hulp!)
Ik woon in Eemnes, vlakbij Hilversum.
Vanavond blijf ik lekker binnen, ga morgenochtend weer verder zoeken/kijken. Ik ben (geluk bij ongeluk) vrij, ivm een baby die elk moment geboren kan worden.....is ook spannend!
Groet Lorenz IIa 88 'Dreadnought' (zover alvast bedankt voor alle hulp!)
Re: Wat doe ik toch fout??Help!!
Wedden dat die wel start.
Tikje op de billen en gaan.
Probeer het eens met de Laro
Veel sterkte voor jou en je vrouw in deze spannende tijd.
Tikje op de billen en gaan.
Probeer het eens met de Laro
Veel sterkte voor jou en je vrouw in deze spannende tijd.
Re: Wat doe ik toch fout??Help!!
Volgens mij is er een stekkertje los geschoten van je lpg inst, had ik laatst ook, opeens niets meer, kwam net van een hobbelweg. Starten op benzine proberen, als dat wel wil dan ligt er ergens een stekkertje los, waarschijnlijk tegenaan gestoten
Re: Wat doe ik toch fout??Help!!
Ik zou bijna meteen weer naar buiten rennen met mijn hoofdlampje want ik zit er ook nog steeds over na te denken. De wekker gaat steeds vroeger morgen!
Bedankt voor de tip!
Groet Lorenz 'Dreadnought'
Bedankt voor de tip!
Groet Lorenz 'Dreadnought'
Re: Wat doe ik toch fout??Help!!
Ha Lorenz,
Bij LPG 'ers zit er soms een elektra-draad om de kabel van de bobine naar de verdeler gewikkeld. Die zit verbonden aan een 'beveiliging-relais" van het lpg systeem, zodat er alleen lpg aan de motor 'gevoerd' wordt als er stroom door de bobine loopt. Controleer even of dat kabeltje er nog omheen zit. Ik ben 'm na de koprevisie vergeten en heb mij gekgezocht om erachter te komen waardoor dat gekke ding het niet meer deed. Zonder kabeltje doet de lpg-voorinspuiting het overigens wel gewoon.
Greets; Dennis uit H'sum
Bij LPG 'ers zit er soms een elektra-draad om de kabel van de bobine naar de verdeler gewikkeld. Die zit verbonden aan een 'beveiliging-relais" van het lpg systeem, zodat er alleen lpg aan de motor 'gevoerd' wordt als er stroom door de bobine loopt. Controleer even of dat kabeltje er nog omheen zit. Ik ben 'm na de koprevisie vergeten en heb mij gekgezocht om erachter te komen waardoor dat gekke ding het niet meer deed. Zonder kabeltje doet de lpg-voorinspuiting het overigens wel gewoon.
Greets; Dennis uit H'sum
Re: Wat doe ik toch fout??Help!!
Zit dat kabeltje er gewoon omheen gewikkeld?
Ik heb inderdaad een hele mysterieuze draad loshangen in de buurt v/d bobine.... ga meteen kijken!
Groet Lorenz IIa 88 'Dreadnought'
Ik heb inderdaad een hele mysterieuze draad loshangen in de buurt v/d bobine.... ga meteen kijken!
Groet Lorenz IIa 88 'Dreadnought'
Re: Wat doe ik toch fout??Help!!
helaas....ook niet.....ik word er @%$!@%@# GEK VAN!!!!!!!!!!!!!!!!