grijskenteken vraag
grijskenteken vraag
hoi allemaal
de meeste van jullie zitten denk ik in het zelfde bootje als ik.
rijden dus een laro met grijs ik heb zelfs twee wagens op grijs..
nu is mijn vraag aan jullie wat gaan jullie doen als je straks geel moet gaan betalen??
heb al wat gelezen over camper ombouw ,,belastingvrij maken..
ik zelf denk eraan me laro in engeland op kenteken te gaan zetten door me daar bij vrienden op het woonadres in teschrijven..
wat doen jullie ???????????
ik zie het niet zitten 425 euro per kwartaal tebetalen..
groetjes janko
de meeste van jullie zitten denk ik in het zelfde bootje als ik.
rijden dus een laro met grijs ik heb zelfs twee wagens op grijs..
nu is mijn vraag aan jullie wat gaan jullie doen als je straks geel moet gaan betalen??
heb al wat gelezen over camper ombouw ,,belastingvrij maken..
ik zelf denk eraan me laro in engeland op kenteken te gaan zetten door me daar bij vrienden op het woonadres in teschrijven..
wat doen jullie ???????????
ik zie het niet zitten 425 euro per kwartaal tebetalen..
groetjes janko
Re: grijskenteken vraag
Hai Janko,
Ik zit in hetzelfde schuitje, ook 2 grijs.
Denk dat ik de RR V8 op gas ga schorsen, en dan maar rustig de zaak verder bekijken. De Freelander blijft als woon-werk auto, is nog maar 2,5 jaar oud en dus onverkoopbaar ( voor redelijk bedrag).
Dag hobby !!!!
Groet
Jans
RRV8 Every inch a La(n)dy
FreeTD4 oto maatje.
Ik zit in hetzelfde schuitje, ook 2 grijs.
Denk dat ik de RR V8 op gas ga schorsen, en dan maar rustig de zaak verder bekijken. De Freelander blijft als woon-werk auto, is nog maar 2,5 jaar oud en dus onverkoopbaar ( voor redelijk bedrag).
Dag hobby !!!!
Groet
Jans
RRV8 Every inch a La(n)dy
FreeTD4 oto maatje.
Janko,
Leuker wordt het niet maar als ik voor geel belasting moet betalen dan betaal ik de BPM voor mijn TD5 en ga verder met een 'geel kenteken'
Mvrgr, Hugo
Leuker wordt het niet maar als ik voor geel belasting moet betalen dan betaal ik de BPM voor mijn TD5 en ga verder met een 'geel kenteken'
Mvrgr, Hugo
Gewoon naar Duitsland verhuizen, de Disco ombouwen naar geel, de RR gaat van kenteken af, deze wordt nu toch ook alleen maar voor het terrein rijden gebruikt, en ik koop er een 110 TDI (of V8) op geel bij als trekauto en campeerauto
Dan ben ik tenminste een echte "fleetowner" zoals de Engelsen dat zeggen!
Groeten Rangie
Dan ben ik tenminste een echte "fleetowner" zoals de Engelsen dat zeggen!
Groeten Rangie
tsja, hopen dat ze het een en ander terug draaien maar ik vrees het ergste, gewoon dokken dan maar, zie geen andere optie.
Hoewel ze toen ze de vorige regeling afschaften ze ook het een en ander hebben terug gedraaid. Had je grijs dan bleef hij grijs tot je de auto verkocht, had iets met verworven recht te maken. Zou ook op ons van toepassing kunnen zijn als dat inderdaad zo was
We zien t wel
Hoewel ze toen ze de vorige regeling afschaften ze ook het een en ander hebben terug gedraaid. Had je grijs dan bleef hij grijs tot je de auto verkocht, had iets met verworven recht te maken. Zou ook op ons van toepassing kunnen zijn als dat inderdaad zo was
We zien t wel
Het enige wat er voor ons verandert is dat we de (inmiddels afgeschreven) Astra bestel niet door een Freelander TD4 op grijs vervangen maar door een 1.8i op geel.
Soms is een achterbank wel handig.
Dennis B.
Soms is een achterbank wel handig.
Dennis B.
ok rick zegt gewoon dokken maar hoe ver ga je..
ik ga dus van 68 euro naar 403 dat is 886 gulden kom je op 3500 per jaar en dan hoor je ze ook nog praten dat ze de lpg duurder willen maken..
want rij een 110 met een v8 op lpg..en weegt maar 1751 kg..
als we allemaal de wagens gingen schorsen,,dan komt er geen extra geld binnen..
dat is voor mij de enige optie want ben eerlijk als ik geel kon betalen had ik wel een station gekocht en altijd al geel betaald....
tja en dan hoor je op het nieuws dat de nederlander de toekomst niet goed ziet vindt je het raar
janko
ik ga dus van 68 euro naar 403 dat is 886 gulden kom je op 3500 per jaar en dan hoor je ze ook nog praten dat ze de lpg duurder willen maken..
want rij een 110 met een v8 op lpg..en weegt maar 1751 kg..
als we allemaal de wagens gingen schorsen,,dan komt er geen extra geld binnen..
dat is voor mij de enige optie want ben eerlijk als ik geel kon betalen had ik wel een station gekocht en altijd al geel betaald....
tja en dan hoor je op het nieuws dat de nederlander de toekomst niet goed ziet vindt je het raar
janko
Als ik op zee ben, ongeveer 8 maanden per jaar, schors ik hem gewoon uit de belasting en de verzekering.......... Is wel duur (1e keer 22,70 daarna +/- 65,00 voor de belasting) iedere keer maar het levert nu het geld wel weer op.
gr Erik
gr Erik
huh, ik heb een 90 V8 en die weegt 1960 ongeveer, hoe kan die van jou zo licht zijn?
Met welke assecoires is jouw 90 gewogen.
Mijn 110 hardtop (ex-army, dus zo kaal mogelijk) weegt volgens het kentekenbewijs 1840kg.
Mijn 110 hardtop (ex-army, dus zo kaal mogelijk) weegt volgens het kentekenbewijs 1840kg.
denk met gastanks erin dan, maar ik ga eens uitzoeken of ik een herweging kan krijgen, dan sloop ik twee van de drie tanks er tijdelijk uit
volgens mij houden ze per tank een vast gewicht aan ligt aan hoeveel liter de tank is..
mijne is trouwens gewogen als softtop en heb haar eerst zonder lpg laten keuren en later pas op gas gezet.
en toen hadden ze een lijst met wat er bij kwam want baalde nog want kwam net een catagorie hoger uit scheeld 2 kilo
mijne is trouwens gewogen als softtop en heb haar eerst zonder lpg laten keuren en later pas op gas gezet.
en toen hadden ze een lijst met wat er bij kwam want baalde nog want kwam net een catagorie hoger uit scheeld 2 kilo
maar hoe kan dat ding van mij dan zo zwaar zijn??? Ok, kan 90 liter gas meenemen in mijn 3 tanks, maar dat scheelt toch geen 200 kg met een 110 ook op gas????
Rik,
Ik denk dat er bij de weging iets mis gegaan is. Een 90 V8 hoort rijklaar (zonder LPG) iets boven de 1600kg te wegen en is de lichtste schroefgeveerde Land Rover op de Freelander na. Zelfs een 101 FC GS weegt met een volle tank (109 liter) nog geen 1960kg.
Dennis B.
Ik denk dat er bij de weging iets mis gegaan is. Een 90 V8 hoort rijklaar (zonder LPG) iets boven de 1600kg te wegen en is de lichtste schroefgeveerde Land Rover op de Freelander na. Zelfs een 101 FC GS weegt met een volle tank (109 liter) nog geen 1960kg.
Dennis B.
Je kunt je 110 ombouwen naar een camper dan mag je er met met meer in dan twee of drie personen ik vond een site waar je mischien je voordeel mee kunt doen betreft een hefdak . Op camper kenteken kost het ook niet veel , een paar euro meer dan grijs. [www.psp-expeditioncampers.com] .
of je 110 verkopen en een 109 kopen die belasting vrij is.
of je 110 verkopen en een 109 kopen die belasting vrij is.
LR 127 2140kg,
uitschieter denk ik
(4.2TD, roofrack (overall), huif, lier + bumper, stalen sidebars, en nog wat kleine dingen)
uitschieter denk ik
(4.2TD, roofrack (overall), huif, lier + bumper, stalen sidebars, en nog wat kleine dingen)
Zelfs een 101 FC GS weegt met een volle tank (109 liter) nog geen 1960kg.
Weegt volgens mijn kenteken 1840 kg
Frans Bonnes
Weegt volgens mijn kenteken 1840 kg
Frans Bonnes
Als je een auto kan/laat herwegen kun je er ook tijdelijk een twee wiel aangedreven versie van maken. Scheelt weer het gewicht van een diff en aandrijfas. Vervang het reserve wiel door een spuitbus met schuim etc. etc.
IK heb drie Laro's ( ja ik ben helemaal gek)
de oudste is een Leightweigt en is belastingvrij (voor hoe lang het duurt)
dan een 110 TD ex leger
en een 110 TD5
Voorlopig hou ik ze en ga kijken of ik er mogelijk 1 kan ombouwen naar camper.
Het wordt bloeden met ongeveer 800 euro per drie maanden maar ik ben zo gek van mijn hobby ik kan er geen afstand van doen.
de oudste is een Leightweigt en is belastingvrij (voor hoe lang het duurt)
dan een 110 TD ex leger
en een 110 TD5
Voorlopig hou ik ze en ga kijken of ik er mogelijk 1 kan ombouwen naar camper.
Het wordt bloeden met ongeveer 800 euro per drie maanden maar ik ben zo gek van mijn hobby ik kan er geen afstand van doen.
heb een 110 200 tdi (+/- 3000km pj) en een 'normale' auto (+/- 10000km pj) want ik ga met de fiets naar het werk. dat worden wel heel erg dure hobby km's op deze manier.
en de 110 verkopen wordt ook leuk, halveert in waarde en de vraag er naar is natuurlijk volkomen weg.
dankuwel overheid! ik betaal nog niet genoeg aan belastingen!
en de 110 verkopen wordt ook leuk, halveert in waarde en de vraag er naar is natuurlijk volkomen weg.
dankuwel overheid! ik betaal nog niet genoeg aan belastingen!