Hoi
In mijn `nieuwe` range rover 1979, met stuurbekrachtiging zit behoorlijk wat speling in het stuur, ik schat zo´n 10 graden (weet niet zeker of dit apk afkeur is). Daar wil ik vanaf, volgens mij zit het niet in de kruisjes maar in het stuurhuis, kan ik deze speling ergens opsluiten of moet ik op zoek naar een ander huis?
groet Frank
speling in stuur 79´er Range Rover
Re: speling in stuur 79´er Range Rover
boven op het stuurhuis zit een stelmachaniekje, een imbus boutje met een borgmoer.
deze kun je stellen, maar zet het niet te vast!
een goede manier om dit te stellen is de volgende:
zet de auto met de voor as op 2 assteunen en dra rustig aan het stuur.
nu voel je direct of er zware punten in het mechaniek zitten, zo niet? dan kun je de imbus bout zover indraaien (stukje bij beetje) totdat je weerstand in het stuurwiel groter wordt, draai dan de stelbout 90 graden terug en zet de borg moet vast.
Veel succes !! Rangie
deze kun je stellen, maar zet het niet te vast!
een goede manier om dit te stellen is de volgende:
zet de auto met de voor as op 2 assteunen en dra rustig aan het stuur.
nu voel je direct of er zware punten in het mechaniek zitten, zo niet? dan kun je de imbus bout zover indraaien (stukje bij beetje) totdat je weerstand in het stuurwiel groter wordt, draai dan de stelbout 90 graden terug en zet de borg moet vast.
Veel succes !! Rangie
wat is de staat van je stuurkogels ???
4 in het totaal
4 in het totaal
hoi
Stuurkogels zijn volgens mij wel ok, na het stellen is ook de speling in het stuur weg.
THX Frank
Stuurkogels zijn volgens mij wel ok, na het stellen is ook de speling in het stuur weg.
THX Frank
Wat bij mij en ik heb gelezen bij meerdere gebeurdt is het los trillen van de pitarm.
Het is maar een klein beetje wat die moer los trilt maar genoeg om een dergelijke spelling te geven.
Het is maar een klein beetje wat die moer los trilt maar genoeg om een dergelijke spelling te geven.