Heeft er iemand ervaring met het galvaniseren van een bestaand chassie.
Zou graag weten wat ongeveer de kosten zijn voor het galvaniseren van een RR chassie.
Theo
Chassis galvaniseren
Re: Chassis galvaniseren
Hoi Theo,
Chassis galvaniseren is zeer goed te doen, je moet het eerst goed laten stralen, zelf slijp ik er nog een aantal flinke gaten in voor het stralen zodat ze met het stralen ook bij de binnenkant kunnen. na het stralen die gaten weer dichtlassen en op de juiste plaatsen gaten acht mm boren. om te ontluchten en om het zink er weer uit te laten lopen.
Als je het chassis weer terug krijgt zul je alleen alle gaten weer naar de juiste diameter moeten boren omdat er een laag zink in zit en dit geld ook voor alle getapte schroefdraad. Het is goed te doen maar kost wel wat tijd.
Groet Sjoerd.
Chassis galvaniseren is zeer goed te doen, je moet het eerst goed laten stralen, zelf slijp ik er nog een aantal flinke gaten in voor het stralen zodat ze met het stralen ook bij de binnenkant kunnen. na het stralen die gaten weer dichtlassen en op de juiste plaatsen gaten acht mm boren. om te ontluchten en om het zink er weer uit te laten lopen.
Als je het chassis weer terug krijgt zul je alleen alle gaten weer naar de juiste diameter moeten boren omdat er een laag zink in zit en dit geld ook voor alle getapte schroefdraad. Het is goed te doen maar kost wel wat tijd.
Groet Sjoerd.
Re: Chassis galvaniseren
Hoi Theo,
Ik heb mijn chassis ook pas laten galvaniseren en ben zeer tevreden over het resultaat. Maar je moet het inderdaad zoals Sjoerd al zegt eerst laten stralen omdat een verzinkerij tectylresten niet accepteert. Het chassis gaat namelijk eerst in een zuurbad en dat zou dan vrij snel vervuilt raken.
Voor de rest voldoende gaten in de diverse balken boren, zodat het zuur in en uit de balken kan lopen maar ook het zink. Deze gaten altijd op het laagste en hoogste punt boren. Gelukkig zitten er al heel veel gaten in een Landrover chassis. Ik schrok er in ieder geval van toen ik hem terug kreeg na het stralen.
Kosten zullen natuurlijk verschillen per bedrijf maar ik heb 180 Euro,- voor het strallen en 110,- Euro voor het verzinken betaald.
Veel succes
Wim Janssen Serie III 109 "Working Class Hero"
Ik heb mijn chassis ook pas laten galvaniseren en ben zeer tevreden over het resultaat. Maar je moet het inderdaad zoals Sjoerd al zegt eerst laten stralen omdat een verzinkerij tectylresten niet accepteert. Het chassis gaat namelijk eerst in een zuurbad en dat zou dan vrij snel vervuilt raken.
Voor de rest voldoende gaten in de diverse balken boren, zodat het zuur in en uit de balken kan lopen maar ook het zink. Deze gaten altijd op het laagste en hoogste punt boren. Gelukkig zitten er al heel veel gaten in een Landrover chassis. Ik schrok er in ieder geval van toen ik hem terug kreeg na het stralen.
Kosten zullen natuurlijk verschillen per bedrijf maar ik heb 180 Euro,- voor het strallen en 110,- Euro voor het verzinken betaald.
Veel succes
Wim Janssen Serie III 109 "Working Class Hero"
Re: Chassis galvaniseren
Ik krijg de neiging ook al na het zien van "a 4x4 is born";-)
ze lieten mooi zien hoe zoiets in z'n werk gaat (geloof vanmiddag herhaling??)
Grtz Hans Hoekstra "DRIDZE" Disco 95 disco 95 300Tdi
ze lieten mooi zien hoe zoiets in z'n werk gaat (geloof vanmiddag herhaling??)
Grtz Hans Hoekstra "DRIDZE" Disco 95 disco 95 300Tdi
Re: Chassis galvaniseren
Heb de complete film inmiddels 2x gezien
Cheers bowy
ps hans zal zorgen dat jij hem ook krijgt!
Cheers bowy
ps hans zal zorgen dat jij hem ook krijgt!