Grijs kenteken
Grijs kenteken
LAATSTE NIOnderstaande tekst heb ik vandaag 201004 23.18u gekopieerd van de websitre van de RAI Vereniging Branche organisatie voor mobiliteit.
"Er komt geen BPM voor grijze kentekens en de MRB zal slechts een fractie worden verhoogd in vergelijking met de kabinetsplannen. Dat is de uitkomst van de Algemene Politieke Beschouwingen, waar CDA, VVD en D66 met een motie de regering vroegen om een andere financiering van de door alle partijen gewenste verlaging van de Vennootschapsbelasting.
Dit resultaat is in hoge mate te danken aan de landelijke campagne die RAI en BOVAG eind augustus tezamen met een groot aantal andere betrokken partijen is gestart. Een van de laatste opmerkelijke acties vond plaats op de dag van de Algemene Politieke Beschouwingen. Bestuurders en directieleden van RAI en BOVAG, de Koninklijke Metaalunie, Uneto-VNI, EVO en MKB-Nederland traden die dag op als privé-chauffeur voor de Tweede-Kamerleden Frans de Nerée tot Baberich, Ineke Dezentjé Hamming-Bluemink (VVD) en Agnes Kant (SP). Doel van de actie was de politieke partijen er nogmaals op te wijzen dat het kabinetsplan, om grijze kentekens extra te belasten met BPM en/of een hoger MRB-tarief, desastreuze gevolgen heeft voor het bedrijfsleven."
EUWS!!!! Weet niet of het klopt, lijkt te mooi om waar te zijn!!!!!
"Er komt geen BPM voor grijze kentekens en de MRB zal slechts een fractie worden verhoogd in vergelijking met de kabinetsplannen. Dat is de uitkomst van de Algemene Politieke Beschouwingen, waar CDA, VVD en D66 met een motie de regering vroegen om een andere financiering van de door alle partijen gewenste verlaging van de Vennootschapsbelasting.
Dit resultaat is in hoge mate te danken aan de landelijke campagne die RAI en BOVAG eind augustus tezamen met een groot aantal andere betrokken partijen is gestart. Een van de laatste opmerkelijke acties vond plaats op de dag van de Algemene Politieke Beschouwingen. Bestuurders en directieleden van RAI en BOVAG, de Koninklijke Metaalunie, Uneto-VNI, EVO en MKB-Nederland traden die dag op als privé-chauffeur voor de Tweede-Kamerleden Frans de Nerée tot Baberich, Ineke Dezentjé Hamming-Bluemink (VVD) en Agnes Kant (SP). Doel van de actie was de politieke partijen er nogmaals op te wijzen dat het kabinetsplan, om grijze kentekens extra te belasten met BPM en/of een hoger MRB-tarief, desastreuze gevolgen heeft voor het bedrijfsleven."
EUWS!!!! Weet niet of het klopt, lijkt te mooi om waar te zijn!!!!!
Re: Grijs kenteken
Pas op, deze vereniging praat alleen over ondernemers en niet over particulieren zoals wij. Dus wees nog maar niet gerust,
dat lijkt ook te mooi om waar te wezen
want het is alleen voor ondernemers
de particulier word nog steeds als misbruiker gezien
willem
want het is alleen voor ondernemers
de particulier word nog steeds als misbruiker gezien
willem
Ondernemer
Tja en dat is dan alleen voor ondernemers. Ondernemer zijn betekend niet alleen ingeschreven staan bij de KVK maar je moet dan ook een BTW nummer hebben en de nodige activiteiten ontplooien, dus eventjes inschrijven bij de KVK is niet voldoende. Helaas.
Groetjes Sjoerd
Groetjes Sjoerd
Re: Ondernemer
Als ik me goed herinner had Jans dit bericht ook geplaatst.
Het is bijna niet mogelijk om voor particuliere grijs kenteken rijders andere
regels te maken dan voor bedrijven. Dit is namelijk al eens geprobeerd met de eisen waaraan grijs kenteken moet voldoen.(de maten waaraan de auto moet voldoen).
De auto staat op grijs kenteken en niet de persoon die erin rijdt.
Al zouden particulieren bpm moeten betalen bij aanschaf van een nieuwe auto.
So what? Koop je toch een tweede hands.
Tenslote rijden we onterecht in een grijs kenteken omdat het vanaf het begin voor
bedrijven bedoeld was. Maar ja wanneer een bedrijf aan nieuwe aoutos toe zijn
waar ga je dan heen met de oude wagens waar vaak niets aan mankeert?.
Ombouwen tot geel is te duur dus daardoor rijden particulieren in een grijs kenteken auto.
Rot weer vandaag he?
Het is bijna niet mogelijk om voor particuliere grijs kenteken rijders andere
regels te maken dan voor bedrijven. Dit is namelijk al eens geprobeerd met de eisen waaraan grijs kenteken moet voldoen.(de maten waaraan de auto moet voldoen).
De auto staat op grijs kenteken en niet de persoon die erin rijdt.
Al zouden particulieren bpm moeten betalen bij aanschaf van een nieuwe auto.
So what? Koop je toch een tweede hands.
Tenslote rijden we onterecht in een grijs kenteken omdat het vanaf het begin voor
bedrijven bedoeld was. Maar ja wanneer een bedrijf aan nieuwe aoutos toe zijn
waar ga je dan heen met de oude wagens waar vaak niets aan mankeert?.
Ombouwen tot geel is te duur dus daardoor rijden particulieren in een grijs kenteken auto.
Rot weer vandaag he?
Re: Ondernemer
Het is rotweer Mariska, ik sluit me toch wel bij je aan! Ondanks dat ik zelf ook een grijs kenteken bestelautootje rijdt. Wordt er natuurlijk ook niet blij van... Grijs is van begin af aan voor bedrijfsleven bedoeld geweest en wij als particulieren hebben zeeeer lange tijd ervan kunnen profiteren! Verschillende malen zijn er al pogingen gedaan om grijs te wijzigen en nu hebben ze dan "eindeljjk" de juiste manier gevonden. Verbaast me nog dat ze er zo lang over hebben moeten doen om dit te bedenken.
Ik twijfel er niet aan dat ze het deze keer voor de particulier praktisch onmogelijk gaan maken en onze bestelauto gaat dan ook zeer binnenkort getracht verkocht te worden...
Maar ik heb erg te doen met de mensen met een LR op grijs. Wordt ineens een stuk duurdere hobby! Ik hoop dat de Land Rover harten er niet minder hard door gaan kloppen.
Met vriendelijke Landy groeten,
Ryan
109 Safari Station 2.6-6 cyl
Ik twijfel er niet aan dat ze het deze keer voor de particulier praktisch onmogelijk gaan maken en onze bestelauto gaat dan ook zeer binnenkort getracht verkocht te worden...
Maar ik heb erg te doen met de mensen met een LR op grijs. Wordt ineens een stuk duurdere hobby! Ik hoop dat de Land Rover harten er niet minder hard door gaan kloppen.
Met vriendelijke Landy groeten,
Ryan
109 Safari Station 2.6-6 cyl
Na de 'overwinning' op Nijmegen moetn we idd niet vergeten wat er allemaal nog meer aan staat te komen betreft onze grijze auto's.
Mischien was het wel een afleidings manouvre van groenlinks! ik betrap mezelf er namelijk ook op, dat ik nu denk dat het wel goed gaat komen, maar toch is het weer net als voor de 'nijmeegse affaire'.
Roland Tonkes
Mischien was het wel een afleidings manouvre van groenlinks! ik betrap mezelf er namelijk ook op, dat ik nu denk dat het wel goed gaat komen, maar toch is het weer net als voor de 'nijmeegse affaire'.
Roland Tonkes