Vandaag heb ik de koppeling afgesteld en de olie ververst. De koppeling werkte hierna goed. eerst ongeveer 6 mm vrije slag, toen een beetje druk en op het midden van de slag volle druk op de drukgroep. Alles schakelde soepel, het wegrijden ging weer zeer soepel en ik rook geen koppeling meer.

Alleen duurde het maar even. Na een keer flink de koppeling ingetrapt te hebben, werkte alles als van tevoren. Ongeveer 6 mm vrije slag en meteen druk op de koppeling. Met als gevolg moeilijker wergrijden, wel nog soepel schakelen, maar wel weer duidelijk het probleem in de 3.
Zou het kunnen zijn dat er bij de slave-cilinder olie langs de zuiger wordt geperst? Allen heb ik geen lekkage.
Of heb ik een probleem met de master-cilinder?
Zou het helpen om wat lucht in het systeem te laten? Dan pers ik eerst dat samen en ga dan de drukgroep samenpersen.
Wie heeft hier wel eens vaker problemen mee gehad.
Groeten,
Dave Frencken. Die morgen met de Nacht van Venlo mee gaat doen en dit het liefst met een goed functionerende koppeling doet.