overgangsregeling grijs kenteken??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rik

overgangsregeling grijs kenteken??

Bericht door Rik »

Ik weet dat het uitvoerig besproken is maar weet iemand of er een overgangsregeling komt voor bestaande auto's op grijs kenteken?
Daarmee bedoel ik dus dat de huidige eigenaar de auto op grijs kenteken houdt en daarmee ook het houdersschapsbelastingvoordeel. Totdat de auto verkocht wordt waarna de auto wel op grijs kenteken blijft maar wel als geel wordt aangeslagen.
Zo'n regeling lijkt me nog een beetje redelijk. Anders zou het betekenen dat en de auto in waarde daalt en je ook nog eens iedere maand een oor wordt aangenaaid. Ik hoorde ook zoiets van verworven recht enzo....
Jan W

Re: overgangsregeling grijs kenteken??

Bericht door Jan W »

Er is nog heel geen definitieve beslissing genomen in Den Haag toch

Eerst maar even de baricade op aanstaande 30 ste.

Althans ik hoop dat ze wat baricades opwerpen op het malieveld. Dan hebben wij ook wat leuks te rijden

JW
Chris 110

Bericht door Chris 110 »

Op de site van LRCH staat een stukkie.

Het schijnt dat vanaf 1 jan BPM op nieuwe auto's geheven wordt en de houderschapsbelasting voor grijs wordt verdubbeld. Voor gebruikte auto's hoeft dus niet alsnog BPM betaald te worden, wat ze waarschijnlijk wat aantrekkelijker maakt t.o.v nieuwe bestelauto's.

gr, Chris
defender110

LRCH de volledige tekst

Bericht door defender110 »

De tussenstand op 7 Oktober:
Er is op dit moment in de discussies bij de diverse Politieke partijen tot een volgens voorstel gekomen: Aankoop nieuwe bedrijfsauto wordt verhoogt met BPM. Ondernemers met een BTW nummer (dus ingeschreven bij KvK) kunnen de BPM via hun BTW rekening verekenen (voorwaarde nog niet bekend). Partikulieren betalen dus BPM over hun nieuwe aankoop!! Heeft uiteraard geen gevolgen voor de huidige bezitters. Kan zelfs een voordeel opleveren. Als nieuw 45 % duurder wordt, stijgt de vraag naar 2e hands. Het Grijze houderschapsbelasting tabel blijft. Deze wordt NIET gekoppeld aan een gebruikers groep (bedrijfsmatig of partikulier gebruik). De houdersschapsbelasting wordt weliswaar niet verhoogd naar 'geel tarief', maar zal wel gaan stijgen. Het voorstel wat er nu ligt is om de grijze houderschaps belasting met circa vijftig procent te laten stijgen. Omdat in het kabinetsvoorstel werd ingezet op een stijging van 400 % (!) tot maximaal 600 % (inschaling in Geel tarief), is dat absoluut winst, maar blijft een stevige verhoging.

De kabinetsplannen zijn weliswaar in ons voordeel gewijzigd, maar de Tweede Kamer moet hier begin November nog over stemmen. Het is echter te verwachten dat de gewijzigde plannen er zonder kleerscheuren doorheen komen. Zeker omdat de coalitiepartijen de wijzigingen zelf hebben ingediend.
Franseslag

Re: LRCH de volledige tekst

Bericht door Franseslag »

OH?
Het houderschaps belasting gedeelte is voor mij nieuw. Tot voor kort was er een onderscheid. "Bedrijven" zouden de verhoging van zo'n 50% voor hun kiezen krijgen, maar voor particulieren zou deze belasting gelijk getrokken worden met "Geel".
Dat is dan blijkbaar niet meer aan de orde, lijkt mij al een behoorlijke verbetering.
Echter het oorspronkelijke doel, de particulier uit de "grijze kentekens" krijgen is dan voor een groot gedeelte los gelaten.

Henk, nog immer "geel" bestolen. ;(
defender110

Bericht door defender110 »

Ik heb ook geen idee hoe betrouwbaar deze tekst is by the way. Klinkt in ieder geval hoopvoller (is dit een woord?) als het gele tarrief.

Marco
Guido Batens

Bericht door Guido Batens »

Maar ik kan nergens een bevestiging van deze tekst vinden... Dus nog niet te vroeg juichen...!

Guido
willem S7 V8

Bericht door willem S7 V8 »

ik heb een dit op schrift gekeregen van mijn dealer
daar staat in dat de wegenbelasting 40 a 50 % omhoog gaat
partikulier of bedrijf geen onderscheid
er word alleen gesproken over nieuw aan te schaffen auto´s niet over de bestaande

willem
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

De jeep dealer ????

Cheers BOwy
john

Bericht door john »

Ik heb een mailtje gestuurd naar het algemeen secretariaat van de VVD waarin ik mijn verontrusting kenbaar maakte voor met name de verhoging van de motorrijtuigenbelasting tot "geel" niveau. Dezelfde (7-10) dag nog kreeg ik een berichtje terug. Ze geven daarin aan dat particulieren volledig rechtmatig gebruik hebben gemaakt van de regeling.Dit is in ieder geval een erkenning!
Er wordt gekeken of de huidige houders van grijze kentekens in stappen een hoger tarief motorrijtuigenbelasting gaan betalen, dan wel meteen per 1 januari 2205 het volledig bedrag aan belasting gaan betalen. De VVD is voor een vorm van overgang.
We zijn als pariculiere grijsrijders hoe dan ook aan de beurt. In mijn geval betekent geel tarief een verhoging van 500%!
willem S7 V8

Bericht door willem S7 V8 »

nee bowy die is oldtimer
ik rijd ook een transporter tdi dubb cab

willem 1858.gif --> mod_embed_images_loadimage('b2ba1712e38e791159a59216824a5b5e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fsmile.smilies.nl%2F1858.gif', 'http://smile.smilies.nl/1858.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fsmile.smilies.nl%2F1858.gif', '', 6126455, 600, 600, 'Loading image ...', false);
peter

Bericht door peter »

Mijn 88 is net belastingvrij en ontzettend veel geld meer waard geworden
Plaats reactie