range rover 4.6 hse
range rover 4.6 hse
Dames en Heren,
Ik ben van plan een Range Rover 4.6 HSE uit 1995 te kopen. De wagen heeft 140.000 km gelopen en is dealer onderhouden.
Wat zijn jullie ervaringen met dat model? Is het een betrouwbare auto? Waar moet ik op letten bij aankoop?
Groet,
Jeroen
Ik ben van plan een Range Rover 4.6 HSE uit 1995 te kopen. De wagen heeft 140.000 km gelopen en is dealer onderhouden.
Wat zijn jullie ervaringen met dat model? Is het een betrouwbare auto? Waar moet ik op letten bij aankoop?
Groet,
Jeroen
Re: range rover 4.6 hse
Beste Jeroen,
Dit is een van de eerste 'nieuwe' Range Rovers en staanhelaas niet al te best bekend.
Vooral elektronisch minder (printplaten, luchtvering, etc.) en het blok schijnt ook nog weleen te scheuren. Na 1997 is alles een stuk beter geworden, maar ook nog niet 'toppie'.
Het is een dure auto om te rijden (op alle fronten) en zelf onderhouden/reparene is door alle elektronika vrij moeilijk.
Succes met je beslisssing!
Dit is een van de eerste 'nieuwe' Range Rovers en staanhelaas niet al te best bekend.
Vooral elektronisch minder (printplaten, luchtvering, etc.) en het blok schijnt ook nog weleen te scheuren. Na 1997 is alles een stuk beter geworden, maar ook nog niet 'toppie'.
Het is een dure auto om te rijden (op alle fronten) en zelf onderhouden/reparene is door alle elektronika vrij moeilijk.
Succes met je beslisssing!
Beste Remco,
Dank voor je antwoord.
Als ik het goed begrijp loop ik dus hoe dan ook een risico met z'on auto.
Welke kosten moet ik incalculeren aan onderhoud? EUR 1.500,- op jaarbasis?
Groet
Dank voor je antwoord.
Als ik het goed begrijp loop ik dus hoe dan ook een risico met z'on auto.
Welke kosten moet ik incalculeren aan onderhoud? EUR 1.500,- op jaarbasis?
Groet
Onderhoud hangt af van het aantal km's dat je maakt en of je dingen zelf doet, of je er mee in terrein rijd of alleen op de weg.
Maar als je b.v. 20 000 km per jaar rijd zit je wel aan de lage kant, bij een "normale" auto ben je zoiets al gauw kwijt als je alles laat doen en je een keertje pech hebt met een onderdeeltje (denk aan vervangen distr riem 4x nieuwe schijven, etc etc).
Als je alles zelf doet scheelt dat heel veel.
groet frank
Maar als je b.v. 20 000 km per jaar rijd zit je wel aan de lage kant, bij een "normale" auto ben je zoiets al gauw kwijt als je alles laat doen en je een keertje pech hebt met een onderdeeltje (denk aan vervangen distr riem 4x nieuwe schijven, etc etc).
Als je alles zelf doet scheelt dat heel veel.
groet frank
Tot nu toe waren al mijn rekeningen: helf onderdelen helft uren.
Doe nu dus liever iets meer zelf
Jan Schober
Doe nu dus liever iets meer zelf
Jan Schober
ik denk dat je dat bedrag een beetje laag inschat Jeroen. Onderdelen zijn niet goedkoop en als je het moet laten doen in een garage schrik je je het apuhlazerus.... Bij een off LR garage 78.50 euri arbeidsloon. Bij collega`s die in de LR goed thuis zijn is het goedkoper plm 35 EURI/uur of je moet het allemaal zelf kunnen dan zijn het alleen de onderdelen.
Ha Jeroen,
Ga je denk ik niet redden, kans is aanwezig dat een 4.6 HSE financieel je 'graf' zal worden...........
Liever iets meer uitgeven voor een vanaf 97'er of een 'echte' RR kopen....... een Classic dus. Latere bouwjaren zijn subliem (voorzover je dat over een LR kan zeggen)
Ga je denk ik niet redden, kans is aanwezig dat een 4.6 HSE financieel je 'graf' zal worden...........
Liever iets meer uitgeven voor een vanaf 97'er of een 'echte' RR kopen....... een Classic dus. Latere bouwjaren zijn subliem (voorzover je dat over een LR kan zeggen)
Dag Remco
Heb met de Rover garage gebeld waar de auto is gekocht en onderhouden.
Geen achterstallig onderhoud en geen bijzondere reparaties. Laat de auto Dekra keuren voordat heel de boel doorgaat.
Is het een kwestie van pech hebben of zijn echt alle die auto's uit die jaren bar slecht?
Groet,
Jeroen
Heb met de Rover garage gebeld waar de auto is gekocht en onderhouden.
Geen achterstallig onderhoud en geen bijzondere reparaties. Laat de auto Dekra keuren voordat heel de boel doorgaat.
Is het een kwestie van pech hebben of zijn echt alle die auto's uit die jaren bar slecht?
Groet,
Jeroen
Niet alles is slecht natuurlijk, heb echter bijna nooit iets positiefs over een 95'er gehoord.........
Voor hetzelfde geld heb je een geweldige wagen, dus wie ben ik om te zeggen dat je het niet moet doen.
Ik ben echter van mening dat je moet weten waar je eventueel mee te maken kunt krijgen........... (lees: hoge kosten).
Wederom succes met je beslissing!
Voor hetzelfde geld heb je een geweldige wagen, dus wie ben ik om te zeggen dat je het niet moet doen.
Ik ben echter van mening dat je moet weten waar je eventueel mee te maken kunt krijgen........... (lees: hoge kosten).
Wederom succes met je beslissing!