hoeveel speling mag er op de as ?
hoeveel speling mag er op de as ?
hoeveel speling mag er op de vlens van de achter as zitten ?
ik heb de aandrijfas eraf en kan nu de vlens van de achteras een beetje
heen en weer draaien en hoor dan ook dat het pignon wiel heen en weer gaat,
mag dat of moet hij dat niet kunnen doen ?
ik heb de aandrijfas eraf en kan nu de vlens van de achteras een beetje
heen en weer draaien en hoor dan ook dat het pignon wiel heen en weer gaat,
mag dat of moet hij dat niet kunnen doen ?
Re: hoeveel speling mag er op de as ?
20 graden geloof ik, speling mag dus. alleen draaieng trouwens, niet naar voor en naar achter en ook niet heen en weer.
Re: hoeveel speling mag er op de as ?
volgens jansen in oisterwijk is 2cm draaiingsuitslag op de flens inderdaad heel normaal. Als het een kwartslag wordt, moet je je pas zorgen gaan maken.
koen
koen
Re: hoeveel speling mag er op de as ?
Dan valt het wel mee allemaal geloof ik want een kwart slag
doet hij niet en twee cm geloof ik ook niet eens maar om dat als ik
hem heen en weer draai geluid hoor dacht ik als je dan rijdt
en het gas er op en los dan "slaat"het natuurlijk wel in zo'n as.
doet hij niet en twee cm geloof ik ook niet eens maar om dat als ik
hem heen en weer draai geluid hoor dacht ik als je dan rijdt
en het gas er op en los dan "slaat"het natuurlijk wel in zo'n as.
Re: hoeveel speling mag er op de as ?
Hoeveel speling mag er dan op de aandrijfas zitten ?
Jos
Jos
Re: hoeveel speling mag er op de as ?
kun je dit niet opvullen met vulplaatjes? lijkt mij dat als er ergens speling opzit dit erger en doorgegeven wordt. had zelf ooit halve slag speling werd een nieuw achterdiff
gr Gheert
gr Gheert
Re: hoeveel speling mag er op de as ?
weet niet precies welke speling je bedoeld, maar speling in tandwiel overbrengingen zij niet op te vullen met vulplaatjes,
Ik kreeg net van RB te horen dat hij nooit aan diff's sleutelt omdat dit gewoon een zeer nauwkeurig onderdeel is waar je liever geen storing in wilt krijgen op de snelweg (lees "blokkerende wielen"
De aandrijfas is wel te reviceren (hier mag geen speling op zitten), meestal is dit een nieuw kruisje en ringen, als er ruimte zit op de splines moet je wel een nieuwe/andere kopen.
Jan Schober
Ik kreeg net van RB te horen dat hij nooit aan diff's sleutelt omdat dit gewoon een zeer nauwkeurig onderdeel is waar je liever geen storing in wilt krijgen op de snelweg (lees "blokkerende wielen"
De aandrijfas is wel te reviceren (hier mag geen speling op zitten), meestal is dit een nieuw kruisje en ringen, als er ruimte zit op de splines moet je wel een nieuwe/andere kopen.
Jan Schober