Vsnaar

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
peter109D

Vsnaar

Bericht door peter109D »

ben onlangs in bezit gekomen van een laro 109D 2.25 l diesel
nu zitten er 2 Vsnaren in die slecht zijn. Wie kan mij vertellen wat hier de maat van is. Brandstof meter werkt niet , wat of hoe ?
Filterbuis in de tank onder de voorstoellen kun je die er gewoon uittillen of gaat dat anders. (zijn vervuild wil slecht doorlaten met tanken).
ik weet het net een laro gekocht wil je aan het werk, zit je met heel veel vragen.
zal dus wel vaker van me laten lezen horen en zien.
allemaal alvast bedankt.
peter109D
Han

Re: Vsnaar

Bericht door Han »

Hoi Peter,

Over die v snaren weet ik niet zo veel ( nog niet), maar die filter in de benzine tank kun je een stukje naar links draaien en dan eruit halen. Deze kun je goed schoonmaken en zie je meteen of de tank erg vervuild is !! Aangezien je zegt dat de tank onder de voorstoelen zit heb je waarschijnlijk een ex leger ( net als ik). Dat de brandstofmeter het niet doet kan ook alleen maar zo lijken. Er zitten namelijk twee tanks in de auto ( onder linker stoel en rechter stoel) en je kan schakelen tussen deze tanks mbv de schakelaar die onder de rechtervoorstoel zit. Als de schakelaar bijvoorbeeld op de rechtse tank staat ( en je hebt links gevuld) en die is leeg dan geeft de meter alleen die lege tank aan, terwijl je toch getankt hebt !

Wellicht heb je er iets aan !

greetings Han
"90"

Bericht door "90" »

Staat als het goed is zelfs op de snaar. Zou bijvoorbeeld op kunnen staan:
1075 x 10 (is slechts als voorbeeld).

Beste is de oude er af te halen, hiermee naar de automaterialenzaak, daar opmeten en direct nieuwe meenemen. Je hebt dan zeker de goede en je weet het voor de volgende keer. V-snaren hebben een universele maatvoering en zijn er in vele varianten. Er zit niets specifiek Land Rover aan, dus bij Brezan en dergelijke kun je prima terecht.

Groet van Marco!
peter109D

Bericht door peter109D »

hoi Han rechter tank gevuld en daar staat dus helaas ook de kraan op.
Dus kraantje op volle tank maar geeft dus niets aan.
wat nu?
vrg Peter
die zijn onderweg

Bericht door die zijn onderweg »

dag Peter,

hier hebben wij ook wel eens last van, het kan de 'vlotter' in de tank zijn. Remedie: haal de filter eruit, hand in de tank en dan vind je aan de zijkant, zeg 'een staafje/stangetje met daaraan een wit plastic vlottertje' als je die naar de oppervlakte brengt van je diesel niveau ..., en zie daar je meter stijgt! Als je tank zo goed als leeg is geweest, blijft ie wel eens hangen, of als we remmen, schiet hij bij ons wel eens naar voren en blijft hangen.

grt Martijn en Caroline
Smokey109

Bericht door Smokey109 »

En natuurlijk de stekkertjes effe checken/schoonmaken/vastknijpen en zo. Gaat vast goedkomen. Succes en plezier met je wagen!
Groetjes,
Ernst
the-dude

Bericht door the-dude »

De afmeting aflezen heeft toch wel de voorkeur aangezien ze nogal wat rekken naar mate ze ouder worden.
En anders gewoon orgineel kopen bij de bekende adressen.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
LimaWhiskey

Bericht door LimaWhiskey »

Ron Bolleboom in Berkel en Roderijs verkoopt militaire V-snaren (de lange en de korte)
Over je brandstofmeter: de omschakelkraan van de tanks schakelt ook de electrische meting om van niveaus. Kijk even of die minischakelaartjes op de omschakelkraan het doen, goed zijn afgesteld (moeten geheel ingedrukt worden bij onschakelen, en of ze schoon zijn). Nog slimmer is even stroom meten, natuurlijk.
Andries
Plaats reactie