rood remlampje middenconsole
rood remlampje middenconsole
Wie weet wat dat rode remlampje op het (volgens mij niet orginele, maar wel als extra te krijgen) middenconsoletje betekent? Het consoletje zit zeg maar 30 cm naast de snelheidsmeter. Bevat 2 schakelaars een controle lampje voor de knipperlichten en een lampje annex knopje met de de tekst brake/test. Dit brand de laatste tijd af en toe op onverwachtte en totaal verschillende momenten.
iemand enig idee?
iemand enig idee?
Re: rood remlampje middenconsole
dit is je rem lampje en die gaat branden als een van de sensoren (van de remmen)iets ziet wat niet ok is. je smoorklep kan bv niet helemaal sluiten, een sensor is stuk (deze zitten op je rembekrachtiger)of een vacuum lek.
dit geld overgins alleen voor series
groeten ivar
www.landroversite.tk
dit geld overgins alleen voor series
groeten ivar
www.landroversite.tk
Re: rood remlampje middenconsole
hoi
of dat achter of voor iets lekt bij een remcilinder ofzo en dat het schuifplunjertje van de remverdeling daardoor te veel naar een kant schuift,dan gaat(als het goed is)dat lampje ook branden.Je kunt een lek ook wel zien als je naar het remvloeistofreservoir kijkt en deze aan de voor of achterkant verschillend niveau heeft.Maar ik denk ook dat het inderdaad gewoon de vacuumklep is die wat strakker gezet moet worden zoals Ivar al schreef.
groet, tom
of dat achter of voor iets lekt bij een remcilinder ofzo en dat het schuifplunjertje van de remverdeling daardoor te veel naar een kant schuift,dan gaat(als het goed is)dat lampje ook branden.Je kunt een lek ook wel zien als je naar het remvloeistofreservoir kijkt en deze aan de voor of achterkant verschillend niveau heeft.Maar ik denk ook dat het inderdaad gewoon de vacuumklep is die wat strakker gezet moet worden zoals Ivar al schreef.
groet, tom
Re: rood remlampje middenconsole
Hoi,
Als dat lampje brand, wat is dan de meest logische volgorde om te kijken waar het probleem zit ? Het kan aan verschillende dingen liggen als ik het goed begrijp, maar waar begin je? Het is onzin om lukraak allerlei dure dingen te gaan vervangen !
Greetings han
Als dat lampje brand, wat is dan de meest logische volgorde om te kijken waar het probleem zit ? Het kan aan verschillende dingen liggen als ik het goed begrijp, maar waar begin je? Het is onzin om lukraak allerlei dure dingen te gaan vervangen !
Greetings han
Re: rood remlampje middenconsole
Het bewuste lampje waarschuwd voor de volgende dingen:
Verschil in remdruk tussen het voor en achter circuit, de tester/schakelaar zit aan de rechterkant naast je motorblok in de buurt van het oliefilter.
Verlies van vacuum in de rembekrachtiger, de vacuumsensor zit aan de onderkant van de rembekrachtiger.
Het meest waarschijnlijke probleem is een gebrek aan voldoende vacuum, dit is op te lossen door de vlinderklep opniew af te stellen en de bediening hiervan goed gangbaar te maken. Een andere door velen geadviseerde oplossing is het plaatsen van een losse vacuumpomp.
Het testen van het systeem is redelijk eenvoudig, kijk als eerste of je voldoende remvloeistof heb in je reservoir, is dit goed, dan ligt het probleem met grote waarschijnlijkheid aan het vacuumsysteem.
Eventueel kun je de aansluitingen op de remdrukverschiltester overbruggen om te kijken of hier het probleem zit.
Neem na de motor gestart te hebben en een paar keer gas gegeven te hebben de vacuumslang los van de rembekrachtiger, als je hier lucht hoort sissen heb je waarschijnljik voldoende vacuum en ligt het probleem waarschijnlijk aan de sensor.
Als het lampje uitgaat als je de draadjes aan de sensor losmaakt en je hebt voldoende vacuum, is de sensor kapot. Dit komt ook redelijk veel voor, heb er zelf al twee moeten vervangen.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
seriesIII 88 ex-belg "Jerommeke"
Verschil in remdruk tussen het voor en achter circuit, de tester/schakelaar zit aan de rechterkant naast je motorblok in de buurt van het oliefilter.
Verlies van vacuum in de rembekrachtiger, de vacuumsensor zit aan de onderkant van de rembekrachtiger.
Het meest waarschijnlijke probleem is een gebrek aan voldoende vacuum, dit is op te lossen door de vlinderklep opniew af te stellen en de bediening hiervan goed gangbaar te maken. Een andere door velen geadviseerde oplossing is het plaatsen van een losse vacuumpomp.
Het testen van het systeem is redelijk eenvoudig, kijk als eerste of je voldoende remvloeistof heb in je reservoir, is dit goed, dan ligt het probleem met grote waarschijnlijkheid aan het vacuumsysteem.
Eventueel kun je de aansluitingen op de remdrukverschiltester overbruggen om te kijken of hier het probleem zit.
Neem na de motor gestart te hebben en een paar keer gas gegeven te hebben de vacuumslang los van de rembekrachtiger, als je hier lucht hoort sissen heb je waarschijnljik voldoende vacuum en ligt het probleem waarschijnlijk aan de sensor.
Als het lampje uitgaat als je de draadjes aan de sensor losmaakt en je hebt voldoende vacuum, is de sensor kapot. Dit komt ook redelijk veel voor, heb er zelf al twee moeten vervangen.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
seriesIII 88 ex-belg "Jerommeke"
Re: rood remlampje middenconsole
Hoi Victor,
Bedankt voor de info, nu kan ik er een beetje systematischer naar kijken !!!!!
Thanks !
greetings Han
Bedankt voor de info, nu kan ik er een beetje systematischer naar kijken !!!!!
Thanks !
greetings Han
Re: rood remlampje middenconsole
Bij mij was de vacuum schakelaar na 1 week al weer stuk, maar het lampje heeft me wel eens gewaarschuwd voor een defecte hoofdrem cilinder.
Ik zou de schakelaar op de rem booster maar eens voor een paar dagen doorverbinden om zo uit te sluiten dat het wat anders is. Als je rem bekrachtiger het niet doet voel je dat meteen.
Groet Frans Herlé Military Carawagon
Ik zou de schakelaar op de rem booster maar eens voor een paar dagen doorverbinden om zo uit te sluiten dat het wat anders is. Als je rem bekrachtiger het niet doet voel je dat meteen.
Groet Frans Herlé Military Carawagon