bandenspanning en leuke ontdekking.
bandenspanning en leuke ontdekking.
Ola,
kan iemand mij vertellen wat geen goede bandenspanning is voor 7,5 x 16 banden onder een 90 bij weggebruik? Kheb ze er namelijk net onder liggen vandaar....
ook nog een "leuke" ontdekking gedaan bij mijn achterdiff... De vorige eigenaar heeft kennelijk ooit eens het achterdiff kapot gereden en ipv het netjes te maken heeft de lamsjaak gewoon een deksel op het diff gelast. Dus heb ik gdvrdmme geen vulplug! Kan ik olie bij gaan liggen vullen vanaf de naaf...
grz Misha die hoopt dat volgende ontdekkingen leuker zijn (-:
kan iemand mij vertellen wat geen goede bandenspanning is voor 7,5 x 16 banden onder een 90 bij weggebruik? Kheb ze er namelijk net onder liggen vandaar....
ook nog een "leuke" ontdekking gedaan bij mijn achterdiff... De vorige eigenaar heeft kennelijk ooit eens het achterdiff kapot gereden en ipv het netjes te maken heeft de lamsjaak gewoon een deksel op het diff gelast. Dus heb ik gdvrdmme geen vulplug! Kan ik olie bij gaan liggen vullen vanaf de naaf...
grz Misha die hoopt dat volgende ontdekkingen leuker zijn (-:
Re: bandenspanning en leuke ontdekking.
Misha,
ik rijdt met 2,5 bar met 7,5 x 16 banden met wegprofiel. Dit moeten ze eigenlijk wel minimaal hebben.
Durk
ik rijdt met 2,5 bar met 7,5 x 16 banden met wegprofiel. Dit moeten ze eigenlijk wel minimaal hebben.
Durk
Je kan ook via de as ontluchting vullen 
mogelijk is dat je een vul/peil opening in je diffhuis hebt zitten (in de neus) zeker vroegere series modelen hadden hier de vul opening.
ninty's zouden deze niet hebben, maar je weet maar nooit.
Anton

mogelijk is dat je een vul/peil opening in je diffhuis hebt zitten (in de neus) zeker vroegere series modelen hadden hier de vul opening.
ninty's zouden deze niet hebben, maar je weet maar nooit.

Anton
Hey dat van die as ontluchting kan misschien wel eens handig zijn, een peilopening heb ik trouwens ook niet....(-:
Je kunt het gemakkelijk vullen met een spuitfles voor curry of mayo door de ontluchting! kun je ook gemakkelijk 1.7 liter afmeten.
Groeten Rangie
Groeten Rangie
had ik ook aan gedacht, maar dan moet ik mijn hele as aan de binnenkant schoonmaken (vanwege al het slijpsel) Ik had zelf gedacht aan een gat boren en daar 1/2 duimse draad in te tappen. Misschien als ik wat meer tijd heb...
grz misha
grz misha
Je kan natuurlijk ook van onder vullen,
een passende slang (eventueel met rubberen conische doorloop) voorkomt de meeste lekkage, en even inschatten wat je morst voordat je de dop er weer op kan draaien.
Lucht kan aan de bovenkant ontsnappen uit de "breather".
Peilen van de hoogte blijft lastig.
Succes
een passende slang (eventueel met rubberen conische doorloop) voorkomt de meeste lekkage, en even inschatten wat je morst voordat je de dop er weer op kan draaien.
Lucht kan aan de bovenkant ontsnappen uit de "breather".
Peilen van de hoogte blijft lastig.
Succes
Waarom niet de boel er allemaal afslopen en opnieuw, en dan wel goed, repareren.
Frans Bonnes
Frans Bonnes