Olie koeling ZF viertraps automaat

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
P van Rijen

Olie koeling ZF viertraps automaat

Bericht door P van Rijen »

Onlangs heb ik een ZF viertraps automaat gekocht. Hier zat ook een oliekoeler bij welke voor de radiator gemonteerd moet worden. Tevens wordt deze oliekoeler in serie gezet met de radiator. Ik heb echter een radiator van een V8 3.5 en daar zitten de aansluitingen niet op. Weet iemand of dit perse nodig is? Volgens mij is dit puur om de automaatolie vlugger op bedrijfstempratuur te laten komen. Deze automaat komt van een 3.9i.

Peter
RoLandrover

Re: Olie koeling ZF viertraps automaat

Bericht door RoLandrover »

om de olie vlugger op bedrijfs temp te laten komen is het niet voor,
wel kan het nofig zijn als de auto bv een zware last trekt of voor
lange tijd op een andere manier zwaar word belast.

immers om de olie sneller op bedrijfs temp te laten komen zou je een
verwarmer moeten monteren.

met een paar zelf gemaakte 'brackets' zou het toch moeten lukken?

gr,

Roland(rover)
Rangie (Ron)

Re: Olie koeling ZF viertraps automaat

Bericht door Rangie (Ron) »

aleen de ronde koeler gebruiken, de olie koeler in de radiateur van een 3.9 is voor de motorolie.

Groet Rangie
Ard

Re: Olie koeling ZF viertraps automaat

Bericht door Ard »

Ik heb ook alleen de ronde koeler en dat werkt prima.
P van Rijen

Re: Olie koeling ZF viertraps automaat

Bericht door P van Rijen »

Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. Als je de radiator van een 3.9i 1990 bekijkt zit rechts op de radiator de aansluitingen van de motorolie (komen van de adaptor-ring olie filter) en links zitten de aansluitingen van de automaatbak.

Peter
Plaats reactie