camper

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Tom MWL®

camper

Bericht door Tom MWL® »

hoi,
zag net een leuk campertje op het net.
voor de liefhebber....
groet,tom

[www.mobile.de]
peter

Re: camper

Bericht door peter »

leuk maar alleen met wind mee. een rijdend koek blik met een cw waarden van??
Aad G

Bericht door Aad G »

JC dat lijkt wel een ijsco wagen.
Ook erg geschikt voor off road
Noud 88

Bericht door Noud 88 »

IJscoboer voor op de 4x4 terreinen?

Noud 88
Tom MWL®

Bericht door Tom MWL® »

ik schreef ook al voor de liefhebber.... je hoeft hem niet mooi te vinden.er zit anders wel een zo goed als onverwoestbare mercedes 240d in.....die loopt meer kilometers als 4 landroverdieselmotoren bij elkaar ;-)

groet, tom
(1xLWdiesel,1x109ex-leger diesel,1x88stawag diesel,1xJeep CJ-5met mercedesdiesel)
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

4 Land Rover diesels, dus meer als 1.000.000 km?

Dennis B.
Tom MWL®

Bericht door Tom MWL® »

geen probleem Dennis....
De 4cil mercedes diesel in mijn 1972 CJ5 heeft nu 650000 km achter de kiezen en is still going strong.De motor kwam uit een MB 406 ventwagen waar hij zijn eerste half miljoentje ervaring opdeed zonder ooit problemen te hebben gehad en is vanwegege roest aan de mercedesbus aan zijn tweede leven begonnen in de CJ-5 door de motor en versnellingsbak van de mercedes te nemen (de originele jeepbak heeft 3 en de mb bak heeft 4 versn) en achter de versnellingsbak een pasplaat te maken zodat de tussenbak van de jeep hierachter gebouwd kon worden.hij gebruikt inmiddels wel aardig wat olie en de verstuivers zijn slecht maar zolang ie nog start zie ik geen probleem om er nog een ton bij op te draaien.Ik heb al 3 jaar een 240 blok uit een 207 liggen die nog geen 140000km gedraaid heeft maar hij komt er maar steeds niet in omdat die ouwe 220 niet stuk gaat.
Loop voor de gein maar eens naar de gemiddelde wat oudere mercedes taxi en werp eens een blik op de teller. ze zijn er bij waar de teller weer bij '1' begint.met dezelfde motor.soms eens een keertje een kleinigheidje zoals een koppakking bij 600000 ofzo maar verder gewoon taaie blokken.
Heb zelf veel vertrouwen in de oude mercedes blokken met gietijzeren kop (de om615 4cil 2,0 en 2,2 de om616 4cil2,4 en om617 3,0 5cil )maar de nieuwere blokken (vanaf 1983 190d 2,0-2,5)met aluminiumkop schijnen ook erg goed te zijn.

groetjes tom
ps het is niet de bedoeling om LR diesels af te zeiken hier want anders had ik er zelf niet 3 van.maar wat je hier soms leest voor problemen met die blokken dan denk ik echt van 'bouw er een Benz diesel in dan ben je overal vanaf'.
Plaats reactie