Vraag: ruitjes militaire huif
Vraag: ruitjes militaire huif
De plastic ruitjes in de militaire huif zijn zo goed als ondoorzichtig geworden. Heeft iemand een suggestie voor het vervangen. Ze zijn gelijmd aan de huif, hoe krijg je dat los? Kun je het doorzichtige plastic gebruiken zoals aangeboden bij campingzaken? Hoe verlijm je dat weer met de huif/
Jurjen
Jurjen
Re: Vraag: ruitjes militaire huif
Jurjen,
Je zou eens kunnen kijken bij een zeilmaker, zij maken ook meestal dektenten voor boten (moeten ook water/weer bestendig zijn). Ik zou zeggen check www.goudengids.nl
Gr,
Marc
Je zou eens kunnen kijken bij een zeilmaker, zij maken ook meestal dektenten voor boten (moeten ook water/weer bestendig zijn). Ik zou zeggen check www.goudengids.nl

Gr,
Marc
Hallo Jurjen,
ik had zelf twee losse ruitjes erbij gekregen. ik heb bij een watersport winkel een zeilmakerssetje gekocht voor 20 euro en daarmee die ruitjes erin genaaid. als ik het zou laten doen zou het 150 euro kosten
groetjes
Jasper
ik had zelf twee losse ruitjes erbij gekregen. ik heb bij een watersport winkel een zeilmakerssetje gekocht voor 20 euro en daarmee die ruitjes erin genaaid. als ik het zou laten doen zou het 150 euro kosten
groetjes
Jasper
Er was laastst iemand in onze club die deze ruitjes met koperpoets heeft behandeld. Het was wel een huifje met kunststof ramen van een Ford 151 MUTT. En ze waren weer bijna als nieuw en je kon er zelf goed doorheen kijken. ik was zelf ook verbaasd, maar probeer het eens. Misschien de tip van flip.
Als je in de buurt woont, ( Brabant, onder Eindhoven) wil ik er wel nieuwe ruitjes innaaien, ik heb daar een goeie naaimachine voor! Je kunt dat doorzichtige plastic het beste bij een zeilmaker kopen.
Marijke
Marijke
Ik heb mijn raampjes ook bij een zeilmaker vandaan, ziet e rnog steeds prima uit na anderhalf jaar, weet alleen niet meer welke zeilmaker, ik had helaas geen vrienden met een echte naaimachine (-;
mvg johan
timber 988 LW
mvg johan
timber 988 LW
Ik woon helaas niet in de buurt, maar misschien kom ik hier nog wel op terug.
De raampjes zijn nu overigens verlijmd, zou dat niet na te doen zijn ? Ogf kan dat alleen bij origineel?
Jurjen
De raampjes zijn nu overigens verlijmd, zou dat niet na te doen zijn ? Ogf kan dat alleen bij origineel?
Jurjen
Hallo Jurjen.
Heb afgelopen zomer mijn 3 ruitjes ook zelf vervangen en erin gelijmd.
Plat ruitplastic gehaald bij een zeilmakerij, Op maat geknipt, en verlijmd met speciale soft-pvclijm( die heeft de zeilmaker ook te koop). Lijkt op een soort solutie.
Met andere lijm is het niet aanteraden, deze laten opdenduur allemaal los.
Kostte bijelkaar iets van 20 euri.
Groetjes,
Arie hardam
Heb afgelopen zomer mijn 3 ruitjes ook zelf vervangen en erin gelijmd.
Plat ruitplastic gehaald bij een zeilmakerij, Op maat geknipt, en verlijmd met speciale soft-pvclijm( die heeft de zeilmaker ook te koop). Lijkt op een soort solutie.
Met andere lijm is het niet aanteraden, deze laten opdenduur allemaal los.
Kostte bijelkaar iets van 20 euri.
Groetjes,
Arie hardam
Heb je ze over de randen van het oude ruitje gelijmd, met andere woorden : heb je het oude ruitje volledig verwijderd of de rand laten zitten en de rest weggesneden?
Nee, ik heb de oude randen laten zitten, goed schoongemaakt en eroverheen gelijmd.
Je moet er echter wel de tijd en de ruimte voor nemen, zodat alles goed horizontaal GLAD ligt.
Die lijm kan je na contact NIET meer lostrekken om nog eens goed te leggen !
Groetjes,
Arie
Je moet er echter wel de tijd en de ruimte voor nemen, zodat alles goed horizontaal GLAD ligt.
Die lijm kan je na contact NIET meer lostrekken om nog eens goed te leggen !
Groetjes,
Arie