Een beetje off topic maar.... wie weet welke instellingen je in Norton Firewall moet aanpassen om de prikpagina normaal te zien? Nu mis ik een aantal links bovenin en moet ik op 'smoelenboek' klikken om naar landrovermarkt te gaan.
Met groet, Hans
Norton Firewall
Re: Norton Firewall
Gewoon uitzetten of verwijderen dat ding. Blijf weg bij sites waar ze hun geslachtsdelen laten zien, bij cracksites, of sites als Kazaa. Zorg voor een goede virusscanner (bv. A.V.G. gratis op internet) houd ook je andere je beveiligingen up to date (behalve firewall) en verbreek de internetverbinding als je uitgesurft bent.
Als je computer geen deel uitmaakt van een netwerk van een groot en of belangrijk bedrijf kun je het ongemak van een firewall best missen. Ik heb de informatie van een programmeur die me ooit uit grote computerproblemen hielp en ik geloof 'm op z'n woord. Heb sindsdien ook geen probleem meer gehad zonder die ver#loekte firewall van Norton.
Groet Dirk
Als je computer geen deel uitmaakt van een netwerk van een groot en of belangrijk bedrijf kun je het ongemak van een firewall best missen. Ik heb de informatie van een programmeur die me ooit uit grote computerproblemen hielp en ik geloof 'm op z'n woord. Heb sindsdien ook geen probleem meer gehad zonder die ver#loekte firewall van Norton.
Groet Dirk
Even iets nuanceren...
Om het dezer dagen helemaal zonder firewall te doen is toch wel een beetje riskant (als je tenminste Windows gebruikt). Ongeacht je surfgedrag, of dat van je kids, ben je kwetsbaar voor virussen die vanaf andere PC's op het Internet zoeken naar onbeschermde PC's met open staande poorten of andere (niet gerepareerde) gaten in Windows.
Wil je voorkomen dat dit soort ellende zich ongevraagd op jouw PC kopieert, dan is een Firewall geen overbodige luxe. Norton is natuurlijk prima (na wat instellingen aan te passen voor correcte werking met startpagina's), maar er zijn ook goede gratis alternatieven. Zelf geeft ik de voorkeur aan een hardware firewall. Deze zitten meestal in de betere ADSL (enternet) modems. Met een inbel of een ADSL USB modem heb je dat meestal niet en is een software firewall een oplossing.
Gebruik je Windows XP, bestel dan gratis de nieuwe service pack 2 via
[www.microsoft.com] methode 2.
je kan 'm ook downloaden, maar hij is wel groot!
Met deze service pack heb je ook de beschikking over een firewall.
Natuurlijk blijft een goede virus scanner, je surfgedrag en vooral geen programma'tjes van onbetrouwbare bronnen starten (die je download met Kazaa of andere Internet download programma'tjes) heel belangrijk.
Groeten,
Jan
(al meer dan 10 jaar ICT consultant)
Om het dezer dagen helemaal zonder firewall te doen is toch wel een beetje riskant (als je tenminste Windows gebruikt). Ongeacht je surfgedrag, of dat van je kids, ben je kwetsbaar voor virussen die vanaf andere PC's op het Internet zoeken naar onbeschermde PC's met open staande poorten of andere (niet gerepareerde) gaten in Windows.
Wil je voorkomen dat dit soort ellende zich ongevraagd op jouw PC kopieert, dan is een Firewall geen overbodige luxe. Norton is natuurlijk prima (na wat instellingen aan te passen voor correcte werking met startpagina's), maar er zijn ook goede gratis alternatieven. Zelf geeft ik de voorkeur aan een hardware firewall. Deze zitten meestal in de betere ADSL (enternet) modems. Met een inbel of een ADSL USB modem heb je dat meestal niet en is een software firewall een oplossing.
Gebruik je Windows XP, bestel dan gratis de nieuwe service pack 2 via
[www.microsoft.com] methode 2.
je kan 'm ook downloaden, maar hij is wel groot!
Met deze service pack heb je ook de beschikking over een firewall.
Natuurlijk blijft een goede virus scanner, je surfgedrag en vooral geen programma'tjes van onbetrouwbare bronnen starten (die je download met Kazaa of andere Internet download programma'tjes) heel belangrijk.
Groeten,
Jan
(al meer dan 10 jaar ICT consultant)
OK, bedankt dit advies maar opgevolgd. SP2 geïnstalleerd en de firewall aangezet. Norton d'r af (ook de door Jurjen geposte link bood geen soelaas). In ieder geval weer een normale prikpagina en hopelijk een veilige computer!
Met groet, Hans (die last heeft van een heel ander virus)
Met groet, Hans (die last heeft van een heel ander virus)