grijs kenteken

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Paul K.

grijs kenteken

Bericht door Paul K. »

Het afschaffen van het grijskenteken komt nu ernstig dichtbij.
Ondanks alle inspanningen, gezond verstand en tot tien kunnen tellen, heeft dit kabinet toch het plan het grijs rijden af te schaffen. Ik adviseer dan ook dat m.n. de 110 rijders kunnen overwegen hun wagen om te bouwen naar een kampeerauto op kwarttarief. Als we dit "collectief" gaan doen bestaat er de kans dat ook deze regeling op zijn minst wordt aangescherpt. Dit gaat enige tijd duren en zijn er dus voldoende mogelijkheden om van de regeling gebruik te maken.
Het lijkt er toch op dat het landroverrijden voor velen van ons te kostbaar gaat worden.

We wachten het af.

Groet, Paul (110 kampeerauto + serie 1)
fendric

Re: grijs kenteken

Bericht door fendric »

Tsja.....
Heb dit onderwerp ook al eens aangesneden... Anderen ook al. Veel over gesproken maar....... Iedereen denkt "niet aan denken, kop in het zand dan waait het wel over".... Not.
Totdat men het opeens gaat voelen, maar dan is het te laat om nog actie te voeren...
We zijn de laatste jaren in dit land een beetje in slaap gevallen, en ik ben bang dat het nog heeeeel lang duurt voordat we wakker worden...
Ron110

Bericht door Ron110 »

kan iemand mij vertellen wat de benodigde aanpassingen zijn dan?

grt,

Ron110
Anton FumleRover

Bericht door Anton FumleRover »

paul,

ik heb even de eisen opgezocht: nu wil ik mijn ninty ombouwen tot camper. Denk je dat er een manier is om onder die twee meter weg te komen. Als ik de de tweede regel, waar over de "afwijking" gesproken word interpreteer kan ik hem ook anders uitleggen.
ten tweede, zou de twee meter lengte en 170m stahoogte ook in mijn dak verhoging mogen zitten?

laat jou visie is horen.

Anton

Nieuwe wettelijke inrichtingseisen

Per 1 juni 1999 zijn er nieuwe inrichtingseisen voor een camper (kampeerauto/wagen) i.v.m. de type keuring voor het kentekenbewijs én de aanvraag bij de belastingdienst voor toekenning voor het bijzonder tarief tw. het kwarttarief.

Leefruimte en stahoogte :
De ruimte achter de bestuurders- en bijrijderszitplaats moet een stahoogte van ten minste 170 cm over een lengte van ten minste 200 cm en een breedte van ten minste 90 cm hebben.
Als afwijking hierop kan bij een hoogte van ten minste 130 cm. het dak voorzien zijn van een vast verhoogd dak of een hefdak waardoor de hoogte over een lengte van ten minste 100 cm is verhoogd of kan worden verhoogd tot ten minste 170 cm.

De minium voorwaarden voor de inrichting :
- ten minste twee vaste zitplaatsen, waartoe niet de bestuurders- en bijrijderszitplaats worden gerekend.
- een tafel (mag makkelijk verwijderbaar zijn)

- slaapaccomodatie voor ten minste twee personen eventueel gecreërd met behulp van de eerder genoemde vaste zitplaatsen.
-de vrije hoogte boven de slaapaccomodatie moet minimaal 60 cm zijn.

- vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten

-vaste keukenblokcombinatie met minimale werkbladhoogte van 60 cm zodanig dat men hieraan in de binnenruimte kan werken. Deze keukenblokcombinatie dient voorzien te zijn van een ingebouwde vaste kookgelegenheid, een niet volledig uitneembare watervoorziening met spoelbak, een kraan en een afvoer.
peter

Bericht door peter »

Te koop gevraagd : Velux dakraam, ikea slaapbank, barbie keuken ! liefst in 1 koop of zal ik naar vraag & aanbod gaan !

Peter 110
Fendric

Bericht door Fendric »

Helaas...
De plannen m.b.t. ombouw naar camper worden ook aangepast.
Bovendien staat ook het kwartaaltarief ter discussie, ze maken het er in Den Haag niet leuker op, en vooral niet duidelijker...
En dan nog maar te zwijgen over de plannen van Financien om de oldtimer leeftijd te verhogen van 25 naar 35 jaar...
Allemaal nog vaag, en afhankelijk van Europese wetgeving maar toch, het gaat allemaal op de schop...

(Inderdaad, ik werk op Financien, en geloof me maar, geruchten genoeg...)

Proberen te blijven lachen, ze krijgen mij toch m'n Laro niet uit...
Chris 110

Bericht door Chris 110 »

Ik denk dat het met een 90 niet gaat lukken, Anton. Die afwijking slaat op de stahoogte van de vorige regel, niet op de lengte.

gr, Chris 110
www.opwielen.nl
Anton FumleRover

Re: grijs kenteken een oplossing?

Bericht door Anton FumleRover »

Chris,
2 meter lengte heb ik niet in mijn ninty, Maar ik vraag me af of de twee meter lengte niet eventueel in min dak verhoging mag zitten. Er staat namelijk niet in die regel dat de twee meter ruimte achter je stoelen in de bestaande auto moet zitten.
een "vast" gemonteerde daktent die naar achter open klapt geeft al een vloer van 2 meter, dus ik moet alleen nog prakiseren hoe ik aan die 170 stahoogte kom.
1.20 meter daarvan zit al in de auto, dus ik moet er nog 80 cm bijzoeken.
Wordt waarschijnlijk een hoge tent.

Anton ;-)
Paul K.

Re: grijs kenteken een oplossing?

Bericht door Paul K. »

Je moet een blok kunnen hebben in de "leefruimte"van 90 bij 200 bij 1.70 hoog.
Bovendien 1 bed van 110 bij 180 kunnen maken, zonder de voorstoelen te gebruiken of 2 bedden van 60 bij 180.
Het wordt dus lastig een 90 aan te passen..

Groet, Paul

Overigens de laatste inrichtingseisen zijn van mei 2002. Ergens werd de datum 1999 gemeld.
Plaats reactie