Mijn 6 cilinder heeft nu na de revisie 16.000 KM gelopen en het lijkt me verstandig om een te kijken hoe de kleppen cq tuimelaar speling ervoor staat.
Nu heb ik nooit eerder zoiets gedaan dus ben ik eigenlijk op zoek naar iemand bij wie ik over de schouder kan mee kijken hoe e.e.a. in z'n werk gaat zodat ik enigzins voorbereid m'n kleppen deksels los peuter.
Liefst kijk ik mee met iemand die ook een 6-pitter heeft, het zij-kleppen verhaal schijnt toch wezenlijk anders te zijn dan alles-in-de-kop 4 cilinders.
oja, 16000 km zonder kleppen te stellen bij een 6 pitter is rijkelijk aan de late kant! het is een dijk van een motor maar vraagt een nauwgezet onderhoudsschema. ik stel ze elke 7500 km tevens krijgt ze dan nieuwe olie, filters, ontsteking stellen en alles goed nalopen. doe je dat niet zullen er fikse problemen op gaan treden en een 6 pitter laten reviseren wil je niet....
laat meer eens wat van je horen, als ik tijd heb wil ik je wel helpen.
janzzen
momenteel zit ik ietsiepietsie krap in de tijd, bouw, verhuizing verbouwing en het opstarten van onze onderneming kost best wel wat tijd eigenlijk, dus als je hier naar toe komt zou mij dat niet slecht uitkomen, je kleppen moeten toch warm gesteld worden dus is dat probleem ook weer uit de wereld!
bel me maar even, dan kijken we wanneer het eventueelzou kunnen.
janzzen
06 244 009 56.
zutphen
Ik ga binnenkort de uitlaatkleppen stellen van mijn 6 cyl. Als je langs wil komen is dat harstikke gezellig en ben je van harte welkom. Wanneer je met de LR komt kunnen we de inlaatkleppen ook gelijk (warm) stellen. De uitlaatkleppen WIL je niet warm stellen... =0
Kun je zien en voelen hoe het moet en hoe je de kleppendeksel er makkelijk vanaf krijgt...