toegang brandstofpomp Disco TD5 bouwjaar 2000

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Andre Henkemans

toegang brandstofpomp Disco TD5 bouwjaar 2000

Bericht door Andre Henkemans »

In het oorspronkelijke bericht had ik als type,TDi opgegeven, maar dat moet TD5 zijn. Het is een disco in de luxe uitvoering met tapijt en opklapbare achterbankjes Sorry.

Even nog mijn probleem.

Hoe kom ik bij de brandstofpomp zonder de hele auto te demonteren. Ik woon in Frankrijk, maar de brandstofpomp is in Holland vervangen. Hiervoor heeft men de tank van onderen losgemaakt!.Helaas is kennelijk tijdens deze operatie de voeler verbogen met gevolg dat de brandstofmeter niet meer goed aangeeft. De pomp moet er dus weer uit. Ik voel er weinig voor om nogeens een kleine 3000km te rijden voor deze demontage, die de garage overigens kosteloos wil doen.

Volgens mij kan het ook van boven, maar dan zal ik wel het tapijt tussen de verankering van de klapstoeltjes moeten doorsnijden, zodat ik het tapijt boven het luikje kan terugklappen. Is dat zo?

Verder zou ik het erg op prijs stellen als iemand me iets over de demontage en montage kan vertellen of een copietje heeft van dit onderdeel.
Alvast bedankt

André
Erik H

Re: toegang brandstofpomp Disco TD5 bouwjaar 2000

Bericht door Erik H »

Is het niet mogelijk om de achterbank en de klapstoeltjes te verwijderen??? dit meestal een kwestie van een paar boutjes losdraien en je hebt de hele stoel eruit. misschien moet je nog meer verwijderen om zo ruimte te maken om erbij te kunnen??? Heb zelf ook een disco (300 tdi) gehad die een keer vol met modder heeft gestaan, heb ik toen alles aan de binnenkant uitgehaald (ong. 1 dag) en schoongemaakt met een borstel en een tuinslang. Heb toen ook een stukje doorgesneden van het tapijt wat ik beter niet had kunnendoen want je zag het later toen alles weer in elkaar zat heel duidelijk. Dus alleen snijden in een uiterst noodgeval.
Weet je zeker dat je er vanaf de bovenkant bij kan????
Ik zou verder niet weten hoe dat pompje eruit moet, maar het kan niet moeilijk zijn, omdat LR erop gebouwt zijn om alles in het terrein dus met vier wielen op de grond te kunnen repareren.

En hoe zit dat met die garage wil die jou ook kostenloos stellen om er naartoe te komen??? kan me voorstellen dat ze dat niet doen, maar stel dan voor (als je het zelf niet ziet zitten om het op hun kosten te laten repareren bij een erkend bedrijf in frankrijk. uiteraard wel schriftelijk befestigen.

gr Erik Hof die nu ook een Td5 rijdt maar dan in een 90"
Plaats reactie