olie...filter... enz
olie...filter... enz
Hallo Prikkers,
Misschien een domme vraag, maar ik ga hem toch stellen:
Het oliefilter, is dat standaard/universeel? Dus kan ik bij de automaterialen handel zo eentje ophalen? Waar moet ik op letten? Of is het orgineel Laro?
Nog even over de olie:
110 2,5D n/a ('86)
Motor: 15w40
versnellingsbak lt77????
Transferbak lt230: SAE90ep (volgens boek, dus is EP90 neem ik aan)
Voor/achter diff: SAE90ep
Dus wie weet wat er in de lt77 gaat???
En is sae90ep hetzelfde al ep90?
En is ep90 hetzelfde als 80w90 (want dat zie ik overal, ep90 niet)?
dat zijn 3 + 1 domme = 4 vragen.
Wie helpt mij verder??
Groeten van Rik
Misschien een domme vraag, maar ik ga hem toch stellen:
Het oliefilter, is dat standaard/universeel? Dus kan ik bij de automaterialen handel zo eentje ophalen? Waar moet ik op letten? Of is het orgineel Laro?
Nog even over de olie:
110 2,5D n/a ('86)
Motor: 15w40
versnellingsbak lt77????
Transferbak lt230: SAE90ep (volgens boek, dus is EP90 neem ik aan)
Voor/achter diff: SAE90ep
Dus wie weet wat er in de lt77 gaat???
En is sae90ep hetzelfde al ep90?
En is ep90 hetzelfde als 80w90 (want dat zie ik overal, ep90 niet)?
dat zijn 3 + 1 domme = 4 vragen.
Wie helpt mij verder??
Groeten van Rik
Re: olie...filter... enz
De enige domme vraag is géén vraag.
LT77 = ATF (automatic transmission fluid) dat dunne rode spul.
Ep90 is volgens mij wat dikker dan 80W90, maar je kunt beide gebruiken, dus voor het gemak doe je overal EP90 in behalve in de versnellingsbak, daar moet ATF in.
Ik kan hier in Drachten trouwens beide krijgen (kopen) bij één zaak, maar via de autohobbyclub van mijn werk koop ik 80W90 uit een voorraadtank voor ik dacht2,65 per Liter.
Suc6
Tinus "90" Tiid-Rôver 2,5D
LT77 = ATF (automatic transmission fluid) dat dunne rode spul.
Ep90 is volgens mij wat dikker dan 80W90, maar je kunt beide gebruiken, dus voor het gemak doe je overal EP90 in behalve in de versnellingsbak, daar moet ATF in.
Ik kan hier in Drachten trouwens beide krijgen (kopen) bij één zaak, maar via de autohobbyclub van mijn werk koop ik 80W90 uit een voorraadtank voor ik dacht2,65 per Liter.
Suc6
Ik bestel er altijd een paar tegelijk bij budget-Parts of als bijbestelling uit engeland, deze zijn van Cooper en kosten iets van 6 eurie per stuk (oliefilter).
de onderdeel nrs. van Cooper zijn:
Brandstoffilter AZF015
Oliefilter Z1159
Luchtfilter AZA306
Bij paddock is het ERR3340 (oliefilter) en die kost omgerekend 4,50 eurie alleen zit je dan met verzendkosten.
Je kan ook gewoon naar een autoshop gaan en vragen naar een oliefilter voor een laro 2,5NAD en dan niet het Genuine maar de B-variant.
Als je alle filters wilt vervangen bestel er dan gelijk 2 of meer van alles, dan heb je voorlopig genoeg en bestel ze dan bij
Budget-parts [www.budget-parts.nl]
of bij Vis Landroverparts [www.vislandrovers.nl] , dan heb je ze de volgende dag in huis en betaal je maar één X verzendkosten (binnen nederland iets van 6 euro per pakket)
Suc6
de onderdeel nrs. van Cooper zijn:
Brandstoffilter AZF015
Oliefilter Z1159
Luchtfilter AZA306
Bij paddock is het ERR3340 (oliefilter) en die kost omgerekend 4,50 eurie alleen zit je dan met verzendkosten.
Je kan ook gewoon naar een autoshop gaan en vragen naar een oliefilter voor een laro 2,5NAD en dan niet het Genuine maar de B-variant.
Als je alle filters wilt vervangen bestel er dan gelijk 2 of meer van alles, dan heb je voorlopig genoeg en bestel ze dan bij
Budget-parts [www.budget-parts.nl]
of bij Vis Landroverparts [www.vislandrovers.nl] , dan heb je ze de volgende dag in huis en betaal je maar één X verzendkosten (binnen nederland iets van 6 euro per pakket)
Suc6
let wel op dat je bij je olieboer zegt dat het voor een wat oudere wagen is krijg je een betere soort dan de standaard olie
gr Gheert
gr Gheert