100watt lampen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
RoLandrover

100watt lampen

Bericht door RoLandrover »

zijn de 100Watt lampen straffeloos te monteren in de disco

gr,

RoLandrover
Vincent

Re: 100watt lampen

Bericht door Vincent »

Ja waarom niet, mits je natuurlijk zorgt dat je een voldoende dikte kabel gebruikt.

Vincent
RoLandrover

met std bedrading bedoel ik dus,

er zijn dus landen waar dit de std lamp is maar is de bedrading dan ook anders?

dat het 'niet mag weet ik'
Yuri

Bericht door Yuri »

bij 12V zijn de stromen sowieso al hoger dan bij 24V (wat ik heb) ik heb nl 75W vrachtwagenlampen erin gezet. als smoes bij controle kan ik gebruiken dat 55W 24V lampen zeer moeilijk te krijgen zijn en vrachtwagen lampen niet.

je stroom wordt dus wel ff twee keer zo hoog. je MOET minimaal 2,5mm^2 hebben maar dan is de spanningval behoorlijk hoog. 4mm^2 is zeker aan te raden. als dat er in zit zou ik het gewoon proberen maar let er goed op dat de lampen goed fel blijven branden.
je ziet wel eens auto's rijden met van die oranje gloeiende koplampen... (en ik bedoel niet van die stoere gekleurde stadslichtjes hoor...)
nou, die zitten te wachten tot er ergens iets in de fik vliegt. levens gevaarlijk.

meestal is bedrading wel iets overgedemsioneerd.

succes en wijsheid,

Yuri
SIII 109D
john

Bericht door john »

het makkelijkste is relais er tussen kun je gewoon de orginele bedrading gebruiken
100 watt :12 volt is 8.33 ampere dus 20 amp relais ruim voldoende
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Je kan ook kiezen voor de Philips Blue vision of Vision plus lampjes.
Gewoon het normale vermogen, maar geven echt veel meer licht.
Voordeel: Je hoeft niks aan te passen.

Dennis B.
Ploertje

Bericht door Ploertje »

Maar die schijnen een erg korte levensduur te hebben. Ze zijn me ooit afgeraden door de Dealer.

Irene
Yuri

Bericht door Yuri »

ja, probeer dat maar eens te doen met een dimlicht-grootlicht schakeling. het is mogelijk maar als de draaddikte (en huidige schakelmiddelen) het toelaten zou ik er niet teveel aan veranderen.

grtz,

Yuri
SIII 109D
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Ik heb al een paar jaar Philips Blue visions in de 88" S3 en het zijn nog steeds de eerste.
In onze heel erg groene Astra gaan de Vision plus lampjes ongeveer 1,5 jaar mee, net zo lang als normale lampjes dus.
De toename van het zicht weegt voor mij ruimschoots op tegen de extra kosten.

Dennis B.
Aad G

Bericht door Aad G »

k`heb er ook prima ervaringen mee.
Aad G

Bericht door Aad G »

Gezien het Lucas schakelmateriaal zou ik me er niet aan wagen.
Standaart is alles al matig.
Disco

Bericht door Disco »

Uhhhhhhhhhh, tja durf het bijna niet te zeggen,maaruh ik heb een jaar met 90/100 in m'n koplampen rondgereden.
Ik heb ze er een keer voor een APK uitgehaald en verder nooit meer in gedaan.
Ondanks dat ik hier niets mee gebeurd is zou ik voor een eurotje of 10 gewroon twee relais er tussen zetten.
Ps je weet uiteraard wel dat het ilegaal is!!!
en dat je je koplampen iets naar beneden moet richten(hierdoor wordt het lichtvoordeel ook weer deels teniet gedaan)
Ik zou gewoon voor een extra setje verstralers gaan voor mij part met 130 watt let er wel even op dat de behuizing dit kan hebben.
PS er zijn van Warn verstralers in de handel die H4 90/100 konden hebben(ja u leest het goed dimlicht met verstralers met een omzetknopje op het dashbord)
Gevonden bij(durf het bijna niet te zeggen een J**p ass.handelaar in Tiel)

groeten Theo Kaufmann
RoLandrover

't was me te doen om de matige lampen van de disco I een beejte op te fokken
en dat het niet mag , ja dat weet ik. Maar wanneer je met je verstralers aan rijdt
dan weet je zeker dat mensen gaan knipperen. maar wanneer ze 'niets extra' zien
zal het wel meevallen denk ik, en heb ik ietsie meer licht.

gr,

RoLandrover

ps

Alles nog Ok Theo met de Disco?
Disco

Bericht door Disco »

We zijn een weekje weggeweest naar het schone limburg naar het schone Wijlre(+/- 10 huizen en een kerk ) niets aan de hand behalve een niet werkende toerentalmeter (waarschijnlijk een los draadje op de dynamo ) staan we in Vaals zie ik hem druppelen klep open loopt er via de ventilator tunnel drupgewijs vocht op de grond K(lompen)U(ittrekken)T(rekken)(of te wel kortom uitermate teleurstellend)
Naar de pomp gelopen op zo'n 50 meten pilletje gehaald gieter meegenomen,op de camping alles na gekeken en alles was in orde.
Heb met wat geweld m'n achterdeur in de scharnieren gezet(met een Manitou een soortement van trekker maar dan met een hoogwerkerarm met lepels),de boer was verbaasd wat zo'n laro allemaal niet kon hebben.

we hebben er nu ruim 1000 km op zitten en alles lijkt in orde hij kom wel wat langzaam op gang,maar wat ik vreesde,pk verlies dat denk ik dus niet

Ga vandeweek alle koelvloeistof en motor olie vervangeng alles nalopen en dan maar hopen en sparen nog wat rekeningen te betalen en dan op naar de carmichael even kijken of we die MOT klaar kunnen krijgen en in de UK op kenteken en dan weer terug.

Groeten Theo Kaufmann
Plaats reactie