dak van een landrover 88

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Atse Hamers

dak van een landrover 88

Bericht door Atse Hamers »

Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een landrover 88 pick up. Aangezien ik nog niet zoveel verstand van landrover heb vraag ik me af waar ik kan vinden waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een oude landrover? Wat de slechte plekken zijn enz.

Verder vraag ik me af hoe het precies zit met het dak van de 88. Je kunt het dak er af halen maar kun je dan ook een ander dak opzetten. Dus van een softtop een hardtop en omgekeerd?

Atse
Disco

Re: dak van een landrover 88

Bericht door Disco »

Een Landrover 88 heeft verschillende mogelijkheden: Pick-up,Hardtop,Softop.
In princiepe kan alles wat achter de voorruit zit er op of er af kwestie van een boutje of 20.
Het dak zit in princiepe altijd met de zijkanten vast.
Een Pick-up en een Softop hebben in princiepe een klepje.
Het een en ander past ook op en Lightweight maar deze is een paar cm smaller dus net iets meer persen.
Waar moet je op letten: chassie en bulkhead(scheiding tussen motor en cabine)zijn van ijzer en kunnen dus roesten de rest kost wel wat maar is eigenlijk minder belangrijk.
De verf is eigenlijk het minst belangrijke een strakke auto is met een rollertje heel mooi te krijgen
Onderdelen zijn ruim voor handen.
Wat kan je verwachten: een spartaanse auto met een hoog fun gehalte.
verwacht niet te veel het maakt herrie, rijd langzaam en loopt duur.

Groeten Theo kaufmann
Joke&Ruud-Granny&Tweety

Bericht door Joke&Ruud-Granny&Tweety »

Hi,
Theo heeft helemaal gelijk, een landrover is net een rijdende meccanodoos, compleet te demonteren en weer te monteren.
Succes met zoeken, en er is altijd wel iemand in de buurt die mee wil gaan als je wil gaan kijken/ kopen.

Groet Ruud.
geert 88 SIIID

Bericht door geert 88 SIIID »

Voor een niet al te dure Landrover zou ik eens gaan kijken bij ons aller Ron B te BenR (zie bedrijven op landrover.startpagina.nl)

Hij heeft echt vanalles staan en er echt verstand van.

Geert
Durk

Bericht door Durk »

Atse,

er is een boekje verkrijgbaar bij LRCH van een eurootje of 7, sommige mensen hebben em ook digitaal, dit is een complete handleiding waar op te letten bij een oude LaRo.

Vergeet 't chassis niet, als dit erg slecht is heb je veel werk voor de boeg

ohja, als je een auto wilt kopen is particulier kopen verreweg de goedkoopste oplossing, zorg dan wel dat je een kennishebber bij je hebt die weet waarie op moet letten

Durk
atse

Bericht door atse »

bedankt voor deze reacties!!!

De spartaanse auto had ik al verwacht ja! Dat maakt het juist zo mooi.
Ik heb een mini estate gehad en rij nu in een mercedes uit '72. Ben dus wel wat gewent.

over de reactie van Durk, heeft iemand misschien zo'n handleiding van waar je op moet letten (het liefst digitaal)

Ik hoor het graag

zie jullie binnenkort wel op de snelweg met mijn landrover.
Gerard

Bericht door Gerard »

atse schreef:
>
> over de reactie van Durk, heeft iemand misschien zo'n
> handleiding van waar je op moet letten (het liefst digitaal)
>

Tsja ... € 3,40 voor het 'boekje' van de LRCH blijft natuurlijk een hele uitgave!

Gerard
atse

Bericht door atse »

het probleem van analoog is dat je het moet bestellen, post, duurt te lang enz.
het voordeel van digitaal is mailen en klaar.

Gerard, als ik 5 euro op je rekening stort, kun je het dan even mailen naar me?
Plaats reactie