geen dimlicht meer

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
peter mastenbroek

geen dimlicht meer

Bericht door peter mastenbroek »

Wil ik vanavond naar huis rijden met mijn 88 serie 3, heb ik geen dimlichten meer. Nog wel stadslicht en grootlicht, achterlichten en remlicht werken ook perfect, maar beide dimlichten doen het niet meer. En in het stomme toeval dat twee lampen gelijktijdig stukgegaan zijn, geloof ik niet. Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken?
Dennis101

Re: geen dimlicht meer

Bericht door Dennis101 »

Behalve dat het toch de lampjes zijn kan het ook in de schakelaar aan de stuurkolom liggen. Deze schakelt o.a. om van dim naar grootlicht wellicht een aansluiting afgebroken of het contactje verbogen/afgebroken.

Dennis B.
joris

Bericht door joris »

Ik zou het ook daar gaan zoeken
Heb het een keer bij een LW gehad was er een stekkertje op het stuurkolom bij het contactslot losgeschoten. Had toen helemaal geen licht meer.

succes met zoeken

groeten joris
Hugo

Bericht door Hugo »

Peter,

Zal inderdaad de handle/schakelaar op de stuurkolom zijn. Deze gaan met enige regelmaat kapot.

Mvrgr, Hugo
peter mastenbroek

Bericht door peter mastenbroek »

Gevonden. Een contactje in de schakelaar is losgebroken. Ga proberen hem te solderen. Vanavond vanaf Ede naar Lelystad gereden met een draadje naar het stopcontact toe. Werkte ook.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Als je ergens nog een oude (defecte) schakelaar hebt kun je deze prima gebruiken om de huidige te repareren.
Sommige contactjes hebben een iets langere pennetje naar de aansluiting, waardoor je ze weer kan gebruiken door de aansluiting er weer op te kliken (heel voorzichtig).
Is uiteindelijk een stuk sterkere verbinding als alleen solderen.
Het is even pielen, maar met een beetje geluk kun je de levensduur van de schakelaar een paar maal verlengen.

Dennis B. (ervarings deskundige op dit gebied).
Plaats reactie