Mijn Braro start als hij koud is perfect. Choke erop, sleutel draaien en vroem hij pruttelt.
Maar als hij goed warm is en ik zet hem uit dan verzuipt ie (soms).
Ook slaat hij vaak niet gewoon aan, maar hij doet dan niets tijdens het starten en als ik de sleutel loslaat dan slaat hij aan.
De klepseals zijn wel versleten, want tijdens stationair draaien komt er blauwe rook uit de uitlaat. Deze wil ik na de RDW keuring vervangen.
Kan het zijn dat de carburateur te rijk staat of dat de olie het probleem is. En wat kan het toch zijn dat hij pas aanslaat op het moment van sleutel loslaten?
Groetjes Markie
2,25 benzine start niet als hij warm is
Re: 2,25 benzine start niet als hij warm is
Hi Markie,
Controleer de spanning op de ontsteking eens als ie koud en warm is, zodra je startmotor stopt slaat ie wel aan schrijf je, het kan zijn dat dan de spanning over de ontsteking dan hoger wordt.
Als dat zo is alle verbindingen inclusief de massa bekabeling nalopen.
Succes Ruud.
Controleer de spanning op de ontsteking eens als ie koud en warm is, zodra je startmotor stopt slaat ie wel aan schrijf je, het kan zijn dat dan de spanning over de ontsteking dan hoger wordt.
Als dat zo is alle verbindingen inclusief de massa bekabeling nalopen.
Succes Ruud.
Re: 2,25 benzine start niet als hij warm is
Om dit probleem te verhelpen heb ik de ontsteking met behulp van een relais direct verbonden met de accu. Op die manier heb je altijd genoeg spanning voor je onsteking. Het contact stuurt dan alleen het relais aan en het relais schakelt op zijn beurt de onsteking in.