One Big black day in history

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sjoerd 109" 2a

One Big black day in history

Bericht door Sjoerd 109" 2a »

Aloha,

Dit verhaal geloof je waarschijnlijk gewoon niet, terwijl het mij vanmiddag overkomen is, de tranen staan me gewoon nog in mijn ogen.

De afgelopen dagen ben ik bij elkaar opgeteld gewoon een week bezig geweest om het schutbord van mijn series twee te restaureren, nieuwe voetenbakken, de zijstijlen vernieuwd en ga maar door, compleet gericht zodat het schutbord (bijna) niet van nieuw te onderscheiden is. Afgelopen vrijdag naar de verzinkerij gebracht waar mij werd verteld dat ik het over 7 dagen op kon komen halen. Maar gelukkig werd ik vandaag al gebeld dat mijn materiaal klaar was, lekker snel. Ik in de auto mijn spulletjes halen. Daar aangekomen werd mij al rap duidelijk dat er iets??? niet gegaan was zoals het moest. Meneer loopt u maar eventjes mee dan kunt u zien wat er aan de hand is. En ja hoor ze hadden geprobeerd om er een groot stalen iets tussen de voetenbakken te parkeren, en het is nog gelukt ook.

Mijn hele schutbord naar de Kl**** werkelijk de rechter voeten bak stond minstens 3 cm uit het lood en uiteraard krom, het dashbord aan de binnenzijde verwrongen en krom, en de voorzijde boven de motorkap een mooie hoek erin. Snelle schade taxatie TOTAL LOSS. alleen de verzinkerij zij dat ze hem wel weer netjes kregen. Ben je klaar mee. Zoals jullie begrijpen zit ik dit stukje ook met een brok in mijn keel te tikken, misschien dat dit een beetje oplucht.

En als klap op de vuurpijl bel ik mijn maatje om dit k*t nieuws te vertellen en dan gaat hij mij vertellen dat de waterpomp van zijn indenor blok is stukgelopen en dat juist die niet meer in nederland te verkrijgen is.

Groetjes van een zeeeeeer droevige nog even niet landrover bestuurder.

Sjoerd.
Resque112

Re: One Big black day in history

Bericht door Resque112 »

gecondoleerd
Lorenz

Bericht door Lorenz »

Da's echt balen zeg...!

Sterkte

Groet Lorenz IIa 88 'Dreadnought'
RoLandrover

One Small step for an idiot!!

Bericht door RoLandrover »

Das toch idd het meest afschuwelijk dat je kan overkomen nadat je er zoveel tijd in hebt gestoken.

Ik wou dat dat met m'n a-bumper was gebeurt die ik vandaag terug gekregen heb, van de verzinkerij ipv jouw schutbord, had ik graag voor je over gehad.

,

RoLandrover
LimaWhiskey

Bericht door LimaWhiskey »

Sjoerd, wat een rotverhaal.
Maar het is nu eenmaal bekend, dat een niet geheel stijve constructie zoals een schutbord aan heel vreemde krachten wordt blootgesteld in het verzinkbad. Dat jouw verzinker dat geweten heeft blijkt al uit het feit dat hij versteviging heeft aangebracht....maar kennelijk onjuist of onvoldoende. Lijkt me allemaal zijn verantwoordelijkheid.
Maar allé, kop op, waarschijnlijik krijgen ze het weer prachtig voor elkaar.
Houd moed
Andries
Foxhunters Anton

Bericht door Foxhunters Anton »

Ik heb nog een schutbord van een defender, als je daar iets me kan.
probeer in ieder geveal te regelen dat deze heren het volgende schutbord gratis voor je verzinken.
Jammer dat velen niet snappen wat deze hobby voor ons betekend.

Anton
Ron Vollenga

Bericht door Ron Vollenga »

Sjoerd,

Sterkte toegewenst met deze pech. Ik hoop van harte dat je binnenkort weer met een mooi schutbord rond kunt rijden.

Groetjes,

Ron.
Chris 110

Bericht door Chris 110 »

Ik begin te geloven dat dit soort dingen een beetje bij LR-rijden/restaureren hoort. Ik heb mijn motorblok laten reviseren, en hij kwam er nog slechter vandaan. De auto staat nu al 6 weken in de garage voor herstel.. Ze zorgen maar dat het weer goed komt...

Chris 110
Bob Nonnekens

Bericht door Bob Nonnekens »

Sjoerd,

veel sterkte met die verzeikerij!

Bob Nonnekens
Henk Kruims

Bericht door Henk Kruims »

De Noord Nederlandse verzinkerij in Groningen wilde telefonisch wil accooord gaan met het verzinken van mijn serie 3 schutbord. Echter toen ik hem kwam brengen zeiden ze direct, neem die maar weer mee. Dit gaat niet goed en wij staan er niet voor in. Daar al het gebrachte materiaal in een groot bad gaat is de kans groot dat bv een trap of een grote stalen pijp tegen jouw schutbord stoot. En zij hadden door dat een schutbord van een oude landrover min of meer onvervangbaar is.
Dus achteraf een juist besluit van de verzinkerij , hoewel ik toen baalde.
Ik heb mijn schutboard later electrolietisch laten verzinken.
groet
henk kruims
Plaats reactie