Het was weer GAAF in Ermelo

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Erik H.

Het was weer GAAF in Ermelo

Bericht door Erik H. »

beste Prikkers

Het was weer als vanouds vandaag op de Ermelose heide. Vanochtend met een paar vrienden met twee auto's vanuit Zwolle binnendoor naar Ermelo vertrokken. Daar rond het middaguur aangekomen na de nodige pitstops uiteraard, geen van technische oorzaak alleen voor de inwendige mens, eerst een stukje over de heide gereden. Toen dit begon te vervelen ook maar eens de paden wat dichter bij de bosrand op gezocht. Wat we daar allemaal hebben aangtoffen is moeilijk hier op het forum uit te leggen dat moet je zelf maar eens gaan bekijken. Maar let wel op dat je er met niet te veel auto's te gelijk bent en vooral op de paden blijft, WANT DIT IS VOLGENS MIJ NOG HET ENIGSTE STUKJE NEDERLAND WAAR EEN GEDOOG BELEID OP VAN TOEPASSING IS, heb ik vernomen van een "local". Dit betekend echter niet dat dit voorlopig zo blijft , als er teveel kapot wordt gereden is ook zo een "no go area" defensie houd er een oogje op denk ik, en dat zou jammer zijn natuurlijk.
Het is een heidegebied en heeft veel "vlakke" paden van wit zand. Het leek mij toe dat deze net met een shovel of tractor vlak waren gemaakt, maar weet dit niet zeker. De totale rij tijd is ongeveer 3 uur, dan heb je het hele terrein wel gezien.
Ondanks de veleregenval van de afgelopen paar dagen is het terrein niet echt modderig, maar als je goed tussen de bomen zoekt is er nog wel wat te vinden wat de moeite waard is.

Groeten Erik H. , die het vandaag best naar z'n zin heeft gehad!!!!!!!!!!!

ps heb nog wel een paar foto's maar weet niet hoe ik ze hier moet plaatsen?????
ivar

Re: Het was weer GAAF in Ermelo

Bericht door ivar »

ermelo is zeker de moeite waard ik was er afgelopen dinsdag met mijn scoutinggroep (we waren daar op kamp). Er komen nog wel militairen om te oefenen maar die hoeven geen last van je te hebben, met een beetje mazzel zie je nog een militaire 3 of 4 tonner in actie erg gaaf dus.
verder aan modder geen tekort hoor.
groeten een landroverreider die daar wel weer een keer heen wil

ivar www.landroversite.tk
maarten 109 (exemplaros 2005)

Bericht door maarten 109 (exemplaros 2005) »

Voor alle die de hei bij Ermelo willen bezoeken ,de gemeenteraad van Ermelo heeft al gestemd over de hei, en deze gaat dus binnen nu en twee maanden geheel op slot voor al het verkeer ook het gedeelte langs de bos rand van af dat moment is er rond harderwijk niet meer de bossen in te komen.

Groeten Maarten 109 ( harderwijk )
Erik H.

Bericht door Erik H. »

jammer, dan moet ik nog snel maar een keertje heen gaan

gr erik h
Foxhunters Anton

Bericht door Foxhunters Anton »

Helaas, een van de laate openbare heide terreinen. Erg raar vind ik de beslissing niet. Onder recreatie valt (helaas) nog steeds niet het 4x4 plezier.
Ik moet wel toegeven dat de 4x4 druk (errosie/vernieling van de grond) ook hier in Ermelo wel erg groot wordt. Mede natuurlijk door het steeds meer afnemen van beschikbare ruimtes elders.
Het wordt misschien tijd dat gemeentes provinsies en overheden toch terreinen gaan aanwijzen waar we gratis of tegen kleine vergoeding nog mogen modderen.
Anton
Plaats reactie