Engelse advertenties

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Keesje en Santa (S3 109 D 75 )

Engelse advertenties

Bericht door Keesje en Santa (S3 109 D 75 ) »

Ik zat laatst te lezen in de landrover enthousiast en twee dingen wet ik niet wat het betekent.
Bij de bouwjaren zie je vaak een letter bijgeveogd
zoals 95M of 83J. Wat betekent dit ?
Heeft dit te maken met registratie want er zijn noogal wat registraties mogelijk als ik het goed begrijp ?
Wat betekent de term PAS in bijv 2,5 D PAS
Ard

Re: Engelse advertenties

Bericht door Ard »

PAS= Power Assisted Steering
De letter bij het bouwjaar is van de periode waarin de auto een kenteken heeft gekregen. Die periode loopt van Augustus tot Augustus van het volgende jaar. Een M aan het begin (M123abc) kan dan van eind 94 of begin 95 zijn. Staat de M achter aan dan is het kenteken van 73 (abc123M)
De laatste nieuwe kentekens lopen anders Bijv: LN53abc waarbij LN staat voor een regio van Engeland (in dit geval in de buurt van Londen) en 53 staat voor de tweede helft van 2003, 03 staat voor de eerste helft.
Er zijn ook privat plates die je kunt kopen en die zijn niet jaar gebonden bijvoorbeeld MAG1C of ROS1E, BAZ1234 etc.
Oudere auto's hebben soms FSH123, SYF 123 etc. Waarbij in de letters gezien kan worden waar de auto geregistreerd werd voor de eerste keer en tevens in welk jaar.
Auto's met een Q nummer zijn samengestelde auto's waarvan de leeftijd niet precies bekend is dus pas op als je een auto wilt kopen en er zit een Q nummer op.

FSH = Full Service History
£**** ONO = £**** Or Nearest Offer
Frans Herlé

Re: Engelse advertenties

Bericht door Frans Herlé »

PAS= power assisted steering, oftewel stuurbekrachtiging
Groet Frans Herlé Military Carawagon
Plaats reactie