ruitenwisser defender???? veel speling

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Erik H.

ruitenwisser defender???? veel speling

Bericht door Erik H. »

Weet er misschien iemand hoe je de speling uit de ruitenwisser kan halen aan aan de bestuurders kant bij een Defender. De mijne, een mooie zwarte 90 van 2001, heeft de neiging om met veel regen de deurstijl aan de rechterkant en (bijwijze van spreke) het ventielatie klepje ook schoon te vegen. nou maakt het mij niet zo veel uit maar het kost nogal ruitenwissers en ik moester toch wezen voor het aansluiten van een toerenteller, dus ik dacht dat ook gelijk maar even. het ligt op dit moment nog open dus zijn er nog suggesties????
bijvoorbaat dank

gr erik & blackie

blackie = defender 90, td5, 2001, javablack
Paul de Haas

Re: ruitenwisser defender???? veel speling

Bericht door Paul de Haas »

Knijper op het ventilatieklepje. Doet wonderen.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Soms loopt de wartelmoer aan het uiteinde van het tandwielkastje los, dan wordt de slag ook een heel stuk groter. Deze wartelmoer borgt de buis waar de bedieningskabel doorheen loopt.

Dennis B.
Erik H.

Bericht door Erik H. »

nee dat is het niet want als ik jou verhaal goed begrijp is het dan de motor of in idergeval de aansluiting daarop, een zou de bijrijderskant het ook moeten doen. dit doet ie dus niet. het is alleen de bestuurderskant. en naar wat ik kan zien is het alleen het doorvoerende asje waar de arm aan zit.
Aad G

Bericht door Aad G »

zit er geen speling op dat asje en je ruitenwisserarm ?
Ik moet die van mij ook regelmatig steeds vaster gaan zetten
Erik H.

Bericht door Erik H. »

ja dat denk ik wel Aad, maar hoe steekt dit in elkaar. Hoe kun je dit afstellen of vaster zetten??? De arm heeft volgens mij geen speling. Ik kreeg van de één van de monteurs van de dealer bij mij in de buurt te horen dat je dan de arm er af moet halen, imbusje zit helemaal vastgerot en wordt dus uitboren, en dan iets een splitpen of een kleine spijker ertussen. Daarna alles weer in elkaar en klaar.

of heb jij of iemand anders misschien nog andere suggesties????

bijvoorbaat dank

gr erik
Erik H.

Re: ruitenwisser?? HIJ DOET HET WEER!!!!!

Bericht door Erik H. »

Alles werkt weer. Dashbord weer terug gebouwd en idd was het het busje waar de wisserarm op geklemd zit. Hier zat zoveel speling op dat bijstellen al niet meer mogelijk was (dank je aad). heb toen bij de reefhorst (dealer) maar een nieuw busje gehaald. De totale schade bedroeg 6,50 eu ex btw. Daar kun je toch geen moeilijkheden om maken of wel???

groeten Erik
(ps blackie was zo blij dat hij drie keer knipperde)
Aad G

Re: ruitenwisser?? HIJ DOET HET WEER!!!!!

Bericht door Aad G »

ta da !
Plaats reactie