zonnebloemolie
Re: zonnebloemolie
rijdt dat en beetje of doe je 50-50 met diesel
lijkt mij toch eens leuk om te proberen...
grtz,
Yuri
SIII 109D
lijkt mij toch eens leuk om te proberen...

grtz,
Yuri
SIII 109D
Ik heb in een tank waarvan het waarschuwingslichtje net begon te branden één liter zonnebloenolie als test gebruikt, ik schat dat het dan ongeveer één op tien (diesel) is. Ik merk geen verschil. Ik zie me ook niet zo gauw een pallet olie bij de buurtsuper wegslepen.....
Groet,
John
Groet,
John
ruikt wel de hele straat naar BBQ als je voorbij rijdt
is dat dan bring your own BBQ?
groet gheert
is dat dan bring your own BBQ?
groet gheert
Nee da's drive your own BBQ (DY
Ireen
Die naar huis gaat na gedane arbeid
Ireen
Die naar huis gaat na gedane arbeid
hoe doe je dat dan met al die flessen, een beetje tank is 60 liter, met 2 l flessen zijn dat er 30.
dan zit je kliko vol.
Jan Schober
dan zit je kliko vol.
Jan Schober
20L vaatjes bij de Chin-In-Rest.
al gebruiken die vaak arachide olie kan dat ook??
gr,
RoLandrover
al gebruiken die vaak arachide olie kan dat ook??
gr,
RoLandrover
Heb er veel over gelezen op internet Duitsland . Er waren reacties bij die al meer als 70.000km met zonnebloemolie van de lidl en aldie hadden gereden. Over het algemeen ging dit goed je had ook minder roet uitstoot.Het enige probleem met puur zonnebloem olie is dat de meeste startproblemen haden bij 10 graden en lager ,dan moest je vaker gloeien of gaan mixen met diezel. Heb zelf 2 landrover benzine maar mijn burger outo is een diezel ,tank vaker in duitsland biodiezel maar ook zonne olie van de aldie. Je ziet minder rook in het spiegeltje en het loopt gebakken Groetjes rijdende BBQ.
Haha niks nieuws ik rij er al een tijdje op.... gaat prima. Alhoewel ik ergens gehoord had dat je wel moet uitkijken omdat de temperatuur hoger zou kunnen oplopen. Ik vergeet wel steeds die accijnsen te betalen.
Straat ruikt ook naar een oliebollekraam. Bij de kassa van de supermarkt dachten ze dat ik commercieel oliebollen ging bakken... Nee voor in de auto. Je moest ze zien kijken.
Ik meng het wle aan met diesel omdat het in de winter nogal vlokkerig en dikker wordt.
Laat die oliecrisis maar komen.
En ja 20 liter vaatjes zijn makkelijker al die literflessen die komen zo boven de schutting uit.
Groet,
Martin
Straat ruikt ook naar een oliebollekraam. Bij de kassa van de supermarkt dachten ze dat ik commercieel oliebollen ging bakken... Nee voor in de auto. Je moest ze zien kijken.
Ik meng het wle aan met diesel omdat het in de winter nogal vlokkerig en dikker wordt.
Laat die oliecrisis maar komen.
En ja 20 liter vaatjes zijn makkelijker al die literflessen die komen zo boven de schutting uit.
Groet,
Martin
Hoi Martin,
Rij nu op 16 liter, ruikt inderdaad naar frietkot, waar haal jij die 20l vaten en wat kosten ze?
Groet,
John
Rij nu op 16 liter, ruikt inderdaad naar frietkot, waar haal jij die 20l vaten en wat kosten ze?
Groet,
John
Ik gooi er van die literflessen in als ze in de aanbieding zijn. Moet toegeven dat er nu weer gewone diesel in zit.
Ik heb een vriend die werkt bij een scheepsbevoorrader die kan dat wel leveren. Hebben 20 liter vaten.
Kan wel eens informeren wat dat kost...
Groet,
Martin
Ik heb een vriend die werkt bij een scheepsbevoorrader die kan dat wel leveren. Hebben 20 liter vaten.
Kan wel eens informeren wat dat kost...
Groet,
Martin
Re: Recept???
Vincent,
Ik ben begonnen met draaiende motor 300cc in te gooien, op een tank waarvan het reserve lampje inmiddels brandde. Om twee redenen (reserve/draaiende motor) als ik zou merken dat het niet goed gaat, kan ik meteen stoppen en op de andere tank overstappen, en de tank eventueel bijvullen om de concentratie te verminderen of legen als bijvullen geen optie is. Heb daarna een doosje van 15 flessen gehaald, en dat per paar liter op dezelfde manier ingegoten. Om de 4 liter gehobbeld over verkeersheuvels om er zeker van te zijn dat ik niet op diesel reed met een vlek zonnebloemolie er bovenop drijvende, de reuk van rijdend frietkot bewees dat ik inderdaad op zonnebloemen reed. Ik vind de geur aangenamer dan diesel, maar weet wel dat in de winter "vlokken" kan optreden en dat je mogelijk in overtreding bent van accijns en BTW (hoog-laag tarief) overtreding. Het gaat bij mij meer om een test dan dat ik van plan ben om pallets bij de aldi te halen.
Groet,
John
Ik ben begonnen met draaiende motor 300cc in te gooien, op een tank waarvan het reserve lampje inmiddels brandde. Om twee redenen (reserve/draaiende motor) als ik zou merken dat het niet goed gaat, kan ik meteen stoppen en op de andere tank overstappen, en de tank eventueel bijvullen om de concentratie te verminderen of legen als bijvullen geen optie is. Heb daarna een doosje van 15 flessen gehaald, en dat per paar liter op dezelfde manier ingegoten. Om de 4 liter gehobbeld over verkeersheuvels om er zeker van te zijn dat ik niet op diesel reed met een vlek zonnebloemolie er bovenop drijvende, de reuk van rijdend frietkot bewees dat ik inderdaad op zonnebloemen reed. Ik vind de geur aangenamer dan diesel, maar weet wel dat in de winter "vlokken" kan optreden en dat je mogelijk in overtreding bent van accijns en BTW (hoog-laag tarief) overtreding. Het gaat bij mij meer om een test dan dat ik van plan ben om pallets bij de aldi te halen.
Groet,
John
Re: Recept???
Ik donder het gewoon in de tank... en ja de geur is aangenamer dan diesel.
Ik gooi er geen neutronenkorrers bij of andere elixer.... Half/half werkt prima.
Martin
Ik gooi er geen neutronenkorrers bij of andere elixer.... Half/half werkt prima.
Martin