richtingaanwijzer
richtingaanwijzer
Waar ik maar niet aan kan wennen, is dat de richtingaanwijzers van m'n lightweight niet automatisch uitschakelen nadat je na de bocht terugstuurt. Resultaat is dat ik regelmatig langdurig met m'n richtingaanwijzers aan blijf rijden. Da's stom, vervelend en kan gevaar opleveren. Zelf denk ik aan een zoemertje wat je hoort als hij aanstaat, is zoiets in de handel in 24 volts uitvoering en waar zou je het kunnen vinden? BVD groet Dirk.
Re: richtingaanwijzer
Dirk,
Ik loop ook met dat probleem. Ik denk ook aan een zoemertje. Ik denk dat je bij de betere (vracht)auto zaak wel een zoemertje kan vinden voor 24V, die worden namelijk ook gebruikt in achteruitrijstand van vrachtwagens. Het verbruik daarvan is vermoedelijk zo minimaal dat je hem parallel aan het verklikker lampje kan schakelen.
Wie er het eerste aan toe komt plaatst een bericht voor de ander, OK?
Groet,
John
Ik loop ook met dat probleem. Ik denk ook aan een zoemertje. Ik denk dat je bij de betere (vracht)auto zaak wel een zoemertje kan vinden voor 24V, die worden namelijk ook gebruikt in achteruitrijstand van vrachtwagens. Het verbruik daarvan is vermoedelijk zo minimaal dat je hem parallel aan het verklikker lampje kan schakelen.
Wie er het eerste aan toe komt plaatst een bericht voor de ander, OK?
Groet,
John
Ik kijk morgen wel even op de zaak wat ze moeten kosten.
Ik heb er zelf ook eentje ingebouwd. gewoon op het lampje gezet dus peipt lekker op de maat.
Werkt goed want ik zet hem telkens uit hoor, wat een k#t geluid
Ik mail wel ffkens
Jan Willem
Ik heb er zelf ook eentje ingebouwd. gewoon op het lampje gezet dus peipt lekker op de maat.
Werkt goed want ik zet hem telkens uit hoor, wat een k#t geluid
Ik mail wel ffkens
Jan Willem
Een civiele schakelaar aan het stuur moet toch ook kunnen? Zo duur zal dat niet zijn. Is volgens mij ook al een een post over geweest.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
[www.dlrs.nl]
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
[www.dlrs.nl]
Inderdaad Martijn dat kan.
De Engelse LW's hebben dat ook.
Dennis B.
De Engelse LW's hebben dat ook.
Dennis B.
Kijk daar hebben we wat aan.
Komt het wel uit met je "dashboard".
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
[www.dlrs.nl]
Komt het wel uit met je "dashboard".
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
[www.dlrs.nl]
Ik ga binnenkort proberen om de richtingaanwijzer-schakelaar uit een niet-militaire Serie II in de LW te zetten. (met dat rubberwieltje langs de stuurstang) Die keert wel automatisch terug. Ik laat nog wel horen of het gelukt is.
Groet, Andries
Groet, Andries
Geen probleem Martijn,
De unit komt in de plaats van de claxon/groot-dimlicht schakelaar aan het stuur.
Ik kan mij herinneren dat de steker van de oude schakelaar gewoon pasy (en werkt).
Alleen voor de richtingaanwijzers moet je de bedrading verlengen en op de (2e) steker van de unit aansluiten. De nok die de richtingaanwijzers weer uit moet zetten na de bocht zit waarschijnlijk al in jouw LTW, hij zit op de bus die via een veer het bovenste lager van de stuurbuis aandrukt.
Dat moet een makkie zijn voor je.
Dennis B.
De unit komt in de plaats van de claxon/groot-dimlicht schakelaar aan het stuur.
Ik kan mij herinneren dat de steker van de oude schakelaar gewoon pasy (en werkt).
Alleen voor de richtingaanwijzers moet je de bedrading verlengen en op de (2e) steker van de unit aansluiten. De nok die de richtingaanwijzers weer uit moet zetten na de bocht zit waarschijnlijk al in jouw LTW, hij zit op de bus die via een veer het bovenste lager van de stuurbuis aandrukt.
Dat moet een makkie zijn voor je.
Dennis B.
BInnenkort maar eens bij van dam kijken die heeft ze wel liggen denk ik.
Volgens mij is het stuur indd al geschikt voor een richtingaanwijzer, alleen mist de schakelaar zelf volgens mij.
Ook ik laat het weten.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
[www.dlrs.nl]
Volgens mij is het stuur indd al geschikt voor een richtingaanwijzer, alleen mist de schakelaar zelf volgens mij.
Ook ik laat het weten.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
[www.dlrs.nl]
Ik geef er toch de voorkeur aan de schakelaar op het dashbord in tact te laten om het geheel enerzijds zo origineel mogelijk te laten en anderzijds vind ik het ook wel wat hebben, die maffe schakelaar op dat dashbord waar je steeds naar moet reiken.
Een zoemer is voor mij de beste optie. Ik heb Jan W gevraagd er een op te sturen die kan er aan komen voor om en nabij de 17 Euro. Laat het wel weten als het "project" voltooid is. Een ieder weer bedankt, Groet Dirk.
Een zoemer is voor mij de beste optie. Ik heb Jan W gevraagd er een op te sturen die kan er aan komen voor om en nabij de 17 Euro. Laat het wel weten als het "project" voltooid is. Een ieder weer bedankt, Groet Dirk.
Prikkers,
Ik had ook het probleem met mijn 109 ex leger, heb bij een electrinicazaak een zoemertje gehaald tussen de 3 en 5 euro, aangesloteen op het richting verklikkerlampje en dat werkt voorlopig best tot ik een richtingaanwijzer schakelaar tegen het lijf loop.
Ik had ook het probleem met mijn 109 ex leger, heb bij een electrinicazaak een zoemertje gehaald tussen de 3 en 5 euro, aangesloteen op het richting verklikkerlampje en dat werkt voorlopig best tot ik een richtingaanwijzer schakelaar tegen het lijf loop.
Heb ik ook last van,...... vergeet ik bijna altijd terug te zetten... ik had vroeger een citroen visa die had hetzelfde.
Wil ook een zoemertje eropzetten....ooit... als ik zin heb.
Maar je kan ook gewoon een 12V zoemer nemen.. zet je er een 7812 spanningsstabilisator voor.
Martin
Wil ook een zoemertje eropzetten....ooit... als ik zin heb.
Maar je kan ook gewoon een 12V zoemer nemen.. zet je er een 7812 spanningsstabilisator voor.
Martin
hoi mart5ijn
ik zelf heb ook een lw. uit het engelse leger en daar zit wel zn civile schakelaar op of dat dat standaart is dat weet ik niet maar ik weet wel dat is verekes handig hij gaat zelf ook weer terug na de bocht.
gr. bart hendriks
ik zelf heb ook een lw. uit het engelse leger en daar zit wel zn civile schakelaar op of dat dat standaart is dat weet ik niet maar ik weet wel dat is verekes handig hij gaat zelf ook weer terug na de bocht.
gr. bart hendriks
Hoi Dirk,
Zelf heb ik in mijn Ambulance Series 3 109, een "reguliere" stuurschakelaar gebouwd.
En ik moet je je zeggen dat het een echte luxe is!
Het was het middagje zweten en (stroom)meten meer dan waard!.
Hij wil nog wel eens niet automatisch afslaan maar dat went erg snel.
Op mijn site kan je wat foto's zien van hoe de klus is geklaard.
www.xs4all.nl/~hijstek
Groetjes Gertjan
Zelf heb ik in mijn Ambulance Series 3 109, een "reguliere" stuurschakelaar gebouwd.
En ik moet je je zeggen dat het een echte luxe is!
Het was het middagje zweten en (stroom)meten meer dan waard!.
Hij wil nog wel eens niet automatisch afslaan maar dat went erg snel.
Op mijn site kan je wat foto's zien van hoe de klus is geklaard.
www.xs4all.nl/~hijstek
Groetjes Gertjan